Ser ofte her inne når det trimmes mye på en E30, så sveises det inn en forsterkning som på bildet under.. (ofte litt kraftigere enn på bildet da..)
Men hvilken positiv effekt det egentlig som er relatert til høy motorkraft?
väghålning kan jeg skjønne, men det gjøres jo gjerne når man trimmer mye..
Tenkte derfor at noen som vet kan få forklare meg (gjerne i paint) hvilke påkjenninger som påvirkes
Den sitter nog mest där för att den är smidig att sätta dit. Det är mer intressant att förstärka infästningen till lagerhållaren, den rör sig mer.
Jag satte stag tvärs över mellan armarna och därifrån ett rör som stadgar upp lagerhållaren. Tyvärr har alla mina gamla bilder försvunnit ur min projekttråd.
Förstärka uppe vid benen är ingen nackdel men gör nog inga underverk för något på en normalt använd bil...
Jaja! Då förstår ja Och vilken kul överraskning när ja läste till mej att det där staget ni gjort ibörjan av tråden satt orginal
på z3m så de behövde man ju inte
bekymmra sig över Trodde nämligen att
det var en som gjort den modifikationen som silverboy
nämde på bärarmen och inte var en orginal modifikation..
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring
det kan vara så enkelt att det minskar slitaget på bussningarna i ändarna på armarna. De minskar nog rörelsen något i sidled på armarna men det känns som armen borde vara rätt stark från början.
Dvs har du armarna löst och har ett rör över, dra dit det. Sitter de på bilen är de nog inte mycket att krångla med.