CSL baklucka E36?

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Sjögren Racing

CSL baklucka E36?

Post by Sjögren Racing »

Har suttit i 3 dagar nu och sökt med ljus och lykta efter en CSL baklucka till min E36:a. En i kolfiber vill jag ha.Alla stylingfirmor som jag känner till har jag mailat(inom sverige).Finns i Usa givetvis men jag vill inte beställa något så dyrt och stort därifrån pga risken att den går sönder vid leverans.

SKR engineering hade en i sin webshop för 4600kr,hade köpt en direkt om dom hade orkar svara på mail.Men det va nog inte så att dom önskade att sälja någon lucka.

Någon som har tips om vart jag kan köpa en?
Vill inte ha nån rejslucka som man måste sätta med snabbfästen utan det ska va "bolton".
Att låta någon firma som tex Sportvagnsklåparen gjuta upp en är inte av intresse.

Tacksam för svar.
076-0308240
Grefven

Post by Grefven »

Bild på den där luckan??
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Image

Image

Image

Image
076-0308240
Grefven

Post by Grefven »

Trodde inte det skulle harmonera så pass bra. Är den jättelätt oxå?
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Jag tycker att den ger en aggresiv look bakifrån.
Min bagagelucka är inte så frisk på insidan så jag måste ändå byta den och då tänkte jag skaffa en sån ist.

Vet ej vikt men kan inte tänka mig att den är tyngre än orginalet iaf.

Om jag inte hittar en sån lucka i sverige så får jag göra en kompromiss med en beg orglucka med antingen Scheidmanns CSL-kolfibervinge som man sätter på orginalluckan eller denna:

Image
Image
076-0308240
Grefven

Post by Grefven »

Csl slår den andra med hästlängder.

E46 vinge får det nog bli på turken, csl är för dyrt för mig. Ska skrapa ihop en frontplåt oxå så man kan lacka allt på en gång.
s2_i_e30

Post by s2_i_e30 »

titta med adolfsons motorsport eller va han hetter..
har för mig han skulle ta fram en sån för något år sen då ja prata med han om just en sån..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Idag svarade SKR Engineering.
Leveranstid för "tillfället 3-4 veckor"..Sen när man har lagt sin order och betalat så kanske det helt plötsligt är 8 veckors leveranstid?

Och med tanke på deras snabba(?) mailsupport så får man väl kämpa för att ens få hem sin lucka.

Annat på ebay där man får svar inom 2min och har sakerna hemma senast en vecka efter..

Hade PPF kunnat få fram denna luckan (ja,jag har PMat dom) så hade jag vågat beställa från dom och betalat i förskott.

Men inte hos nån stylingfirma som har snott bilderna från en garagetbild.
Jag bad om bilder och fick till svar "vi har inga bilder på den med sök på nätet så hittar du och så fick man en länk med helkassa bilder på en LACKAD lucka!

Jag frågade om passformen med,"det är inte riktigt bulton".Nej,det är ju enklast att säga när man inte har sett sina produkter i verkligheten.
076-0308240
Grefven

Post by Grefven »

Fantastiska internetfirmor. Jag har snart gett upp dom.
Dawe_A

Post by Dawe_A »

en sådan där CSL lucka vill jag med ha om jag skaffar copué :shock:

fyfan så snygg
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
salis

Post by salis »

Tycker inte att CSL luckan passar så bra då e36an är för "kantig", iaf om man jämnför med e46 som den är gjord för..

Image

Men om man vill ha den, finns det även en csl del man lägger på orginalluckan, ser ut som kattskit iofs..

Image

Eller ännu värre...

Image

Men för att svara på frågan så _tror_ jag att http://www.styling4u.se/ kan ta hem, vet att de tagit hem i glasfiber, kolfiber vet jag inget om men kanske värt ett försök?
Post Reply