r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Fick ett par pm, svårt att säga Capris har ni någon ide? Det är en e34 i lagom schysst skick, coilovers som vart fullfjäderfint, 3" med skarv på lagom ställe inför turbodownpipe likaså 3" magnaflow racekatt, annars nya styrstag, k-hämmare och annat man stör sig på, satte in skinnpajj bak eftersom planen var att ha en kvälls och vardagsräser & då brukar det hinkas öl bak i bilen. Zf låda givetvis man måste ju karata lite ibland. Går som ett spett. Är påställd men obesiktad fick på avgasvärdet i juli.. Annat som var prio då som man kan se i tråden här 17" som passar perfekt bak, fram sitter det enkelspacer som gör att navcentreringen försvinner och det vibbar.. Ac fungerar och sen är det moorvärmare med grenledningssats... Bra kärra faktiskt..
Skrivet i iphone sittandes i 9.04 raketen så det blev nog lite grötigt
Skrivet i iphone sittandes i 9.04 raketen så det blev nog lite grötigt
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:Skrivet i iphone sittandes i 9.04 raketen så det blev nog lite grötigt
Hur mycket stör det dig att du inte fick skriva 8-sekunders raketen?
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
r.ivars wrote:Fick ett par pm, svårt att säga Capris har ni någon ide? Det är en e34 i lagom schysst skick, coilovers som vart fullfjäderfint, 3" med skarv på lagom ställe inför turbodownpipe likaså 3" magnaflow racekatt, annars nya styrstag, k-hämmare och annat man stör sig på, satte in skinnpajj bak eftersom planen var att ha en kvälls och vardagsräser & då brukar det hinkas öl bak i bilen. Zf låda givetvis man måste ju karata lite ibland. Går som ett spett. Är påställd men obesiktad fick på avgasvärdet i juli.. Annat som var prio då som man kan se i tråden här 17" som passar perfekt bak, fram sitter det enkelspacer som gör att navcentreringen försvinner och det vibbar.. Ac fungerar och sen är det moorvärmare med grenledningssats... Bra kärra faktiskt..
Skrivet i iphone sittandes i 9.04 raketen så det blev nog lite grötigt
årsmodell? fungerande AC? drag? rost?
finns drag, finns rost, men det är bakluckan..
Hjulhus och sånt är fint, men finns några dents som man ser ifall man har bilen på en lyft, altså inte drömskick men klart ok! tänker inte begära några drömpriser för den heller
slänger upp en säljestråd när jag har bestämt mig helt och kommit på ett pris, buda gärna sålänge om någon känner suget efter lite coilovrad e34a
Hjulhus och sånt är fint, men finns några dents som man ser ifall man har bilen på en lyft, altså inte drömskick men klart ok! tänker inte begära några drömpriser för den heller
slänger upp en säljestråd när jag har bestämt mig helt och kommit på ett pris, buda gärna sålänge om någon känner suget efter lite coilovrad e34a
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Andy_b wrote:du kan få en orginal "VIT" 325 e30 touring -92 för den
hade jag inte lagt 10 kvällar på den och kostat på med jävligt fina grejer så
problemet jag ser med 5-serie är att man lär ha en 600whp för att den ska gå att ha lika kul med som en e30 på 400whp... ?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
lunchpaus i e30in en sväng
FETSTÄDNING, skaplig skrotniklas man är...
herr bulle i västerås fixade finmattor, har efter en veckas installation varit en jävligt bra grej! Sjukt lätt att hålla rent i jämförelse med betonggolvet
ett lass med skit... knappt nå intresserade alls på återbruket när vi dumpade en gammal oljetunna ombyggd till dieselbadstvätt i lass 2...
reservblocke framtaget, hittade även raketer i städningen, en raket i samma serie som dessa sprängde jag sönder min toa hemma med.. därav vart det förbud av dåvarande kvinna att ha raketer hemma....
altså..... jag är nöjd....... Tur var iallafall att kabeldragningen som sitter orginal i dom där eftermarknadslyktorna ser ut som SKIT... ska fixa en lite schystare el-central bak nu när jag ska durka in skuffen..
apnöjd en dag när jag var på kurs i stockholm... altså...... jag åkte den blåa sx4an....
gammal vs relativt ny sinter
ppf-trogen?
förra årets macrolon, bolt on på e30 ihop med orginallisterna 4 SALE.. vet inte om de här är fräshare än de som sitter i? Dom som sitter i bilen kan man läsa ut ganska tydligt ord som RÖV och andra prylar.... altså..... macrolon är ju knappt repkänsligt.......................
sista 2 racens kopplingar som gick åt.............
en koppling som passar jericon som jag inte längre kör.. även den till salu.. 26spl passar tko600, t56 och andra lådor också, kommer ifrån ppf.
en låda som dräptes i ett kopplingshaveri på orsa
en låda som länkaget i lådan kärvat sig, brevid nya 6 växlade.. chansen att jag ska hinna riva den är inte så troligt, så vill nån köpa en iövrigt schysst ZF 5vxl så är den tillsalu med kajkit länkage i.
9.25 ratten nu installerad i bilen igen, över byggsäsongen..
ska bygga ny motor igen... blir en 2.0 liters 6a.. är trött på att åka med mycket effekt nu..
vinterarkivering pågår
ska bygga om i fronten med sånt här rör, nån som har tips på att få till schyssta böjar? Altså bara längst fram för lyktupphängning och diverse annat plast och skit..
panel ur för att komma åt och eventuellt fixa ordning växellådstunneln om det behövs för nya lådan... panelen tar 5 minuter att ta ur, har snabbkopplingar på elen...
iövrigt måste jag täcka hålet bättre som blev över efter jericon.. kändes inte så säkert att åka med ett liggunderlag brevid en ylande gammal zf låda i somras HAHA!!
smart som ajg varit har jag ju lagt dit all el i växellådstunneln.. som jag störde mig på skruvarna som stack ut på andra sidan i våras kommer jag störa mig på att flytta om det nu igen... det som vart så in i helvete bra...
ett stycke hydraulisk handbroms ska byggas om så jag har launchknapp i skiten...
- Hade skiten i ratten när jag åkte jericon i våras.. Men det SÖG, släppte inte knappen när jag skulle... Har kört med knapp på panel förut och då har det fungerat perfekt.. Tror därimot att det inte blir något konstigt att ha den på handbromsen, för den ska man ju endå släppa i startögonblocket...
samma gäng på knappen som en bromsnippel... typ m12x1 eller nåt sånt.. gick iallafall inte att gänga med bromsnippeln så jag lär försöka hitta en tapp i veckan så det blir schysst, annars får man väl 2 komponenta lite
tips till schysst sponsringsdeal kommer belönas med en sjujävla åktur på rudskogen, mantorp eller på nåt gatrace
protruck paolo ska komma förbi nån gång i veckan och kika lite på hur han hade gjort på min bil för att släppa ut luften underifrån på rätt sätt, han trodde helt klart att det är rätt väg att gå för att få ner den i backen efter 201m, något var ju helfel iår (och förra)...
Han forskade ju en hel del i downforce när han byggde protrucken.. www.protruck.se
FETSTÄDNING, skaplig skrotniklas man är...
herr bulle i västerås fixade finmattor, har efter en veckas installation varit en jävligt bra grej! Sjukt lätt att hålla rent i jämförelse med betonggolvet
ett lass med skit... knappt nå intresserade alls på återbruket när vi dumpade en gammal oljetunna ombyggd till dieselbadstvätt i lass 2...
reservblocke framtaget, hittade även raketer i städningen, en raket i samma serie som dessa sprängde jag sönder min toa hemma med.. därav vart det förbud av dåvarande kvinna att ha raketer hemma....
altså..... jag är nöjd....... Tur var iallafall att kabeldragningen som sitter orginal i dom där eftermarknadslyktorna ser ut som SKIT... ska fixa en lite schystare el-central bak nu när jag ska durka in skuffen..
apnöjd en dag när jag var på kurs i stockholm... altså...... jag åkte den blåa sx4an....
gammal vs relativt ny sinter
ppf-trogen?
förra årets macrolon, bolt on på e30 ihop med orginallisterna 4 SALE.. vet inte om de här är fräshare än de som sitter i? Dom som sitter i bilen kan man läsa ut ganska tydligt ord som RÖV och andra prylar.... altså..... macrolon är ju knappt repkänsligt.......................
sista 2 racens kopplingar som gick åt.............
en koppling som passar jericon som jag inte längre kör.. även den till salu.. 26spl passar tko600, t56 och andra lådor också, kommer ifrån ppf.
en låda som dräptes i ett kopplingshaveri på orsa
en låda som länkaget i lådan kärvat sig, brevid nya 6 växlade.. chansen att jag ska hinna riva den är inte så troligt, så vill nån köpa en iövrigt schysst ZF 5vxl så är den tillsalu med kajkit länkage i.
9.25 ratten nu installerad i bilen igen, över byggsäsongen..
ska bygga ny motor igen... blir en 2.0 liters 6a.. är trött på att åka med mycket effekt nu..
vinterarkivering pågår
ska bygga om i fronten med sånt här rör, nån som har tips på att få till schyssta böjar? Altså bara längst fram för lyktupphängning och diverse annat plast och skit..
panel ur för att komma åt och eventuellt fixa ordning växellådstunneln om det behövs för nya lådan... panelen tar 5 minuter att ta ur, har snabbkopplingar på elen...
iövrigt måste jag täcka hålet bättre som blev över efter jericon.. kändes inte så säkert att åka med ett liggunderlag brevid en ylande gammal zf låda i somras HAHA!!
smart som ajg varit har jag ju lagt dit all el i växellådstunneln.. som jag störde mig på skruvarna som stack ut på andra sidan i våras kommer jag störa mig på att flytta om det nu igen... det som vart så in i helvete bra...
ett stycke hydraulisk handbroms ska byggas om så jag har launchknapp i skiten...
- Hade skiten i ratten när jag åkte jericon i våras.. Men det SÖG, släppte inte knappen när jag skulle... Har kört med knapp på panel förut och då har det fungerat perfekt.. Tror därimot att det inte blir något konstigt att ha den på handbromsen, för den ska man ju endå släppa i startögonblocket...
samma gäng på knappen som en bromsnippel... typ m12x1 eller nåt sånt.. gick iallafall inte att gänga med bromsnippeln så jag lär försöka hitta en tapp i veckan så det blir schysst, annars får man väl 2 komponenta lite
tips till schysst sponsringsdeal kommer belönas med en sjujävla åktur på rudskogen, mantorp eller på nåt gatrace
protruck paolo ska komma förbi nån gång i veckan och kika lite på hur han hade gjort på min bil för att släppa ut luften underifrån på rätt sätt, han trodde helt klart att det är rätt väg att gå för att få ner den i backen efter 201m, något var ju helfel iår (och förra)...
Han forskade ju en hel del i downforce när han byggde protrucken.. www.protruck.se
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Du kan bygga om fronten nåt liknande min. Jag har två rör som styrning som är svetsade i rambalkarna, sen skjuter jag in frontpartiet in i dom rören. I min front sitter vatten kylare (har snabbanslutningar till vatten slangarna), bränslepumparna, bränslefilter, bränsle tanken (22liter) , kylarfläkten, kofångare och "lamporna". Väger inte mycket alls.
Kan skryta med att ifrån att motorn är startklar till den är ute ifrån bilen komplett med växellåda, tar det 22minuter, helt själv och utan att komma under bilen. Enda hjälpen är motorlyften till att lyfta ut paketet.
Lycka till!
Kan skryta med att ifrån att motorn är startklar till den är ute ifrån bilen komplett med växellåda, tar det 22minuter, helt själv och utan att komma under bilen. Enda hjälpen är motorlyften till att lyfta ut paketet.
Lycka till!
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
coolt mirre, jag har dock inte så mycket grejer i min front.. Vill bara ha allt i ett stycke som man häktar av, med det som finns där orginal..
Jag är övertygad om att motorn måste hinkas ur vid dom sämsta tillfällena så allt som gör saker lättare är ju perfekt nu när man för en gångs skull hinner pyssla med annat än att bara stressa med att få ihop ett "helbilskoncept"
Jag är övertygad om att motorn måste hinkas ur vid dom sämsta tillfällena så allt som gör saker lättare är ju perfekt nu när man för en gångs skull hinner pyssla med annat än att bara stressa med att få ihop ett "helbilskoncept"
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:coolt mirre, jag har dock inte så mycket grejer i min front.. Vill bara ha allt i ett stycke som man häktar av, med det som finns där orginal..
Jag är övertygad om att motorn måste hinkas ur vid dom sämsta tillfällena så allt som gör saker lättare är ju perfekt nu när man för en gångs skull hinner pyssla med annat än att bara stressa med att få ihop ett "helbilskoncept"
Jo de gött att man har tid, men tiden bara flyger iväg sen är de vår. =)
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Dr ivans, supa i sommar?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora