Drifting e36 325 turbo, nu m3 turbo.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
nejbo
Posts: 80
Joined: 18 Apr 2009, 07:32
Location: Skövde

Drifting e36 325 turbo, nu m3 turbo.

Post by nejbo »

Köpte bilen för några år sedan, då va den redan konvertarad på originalmotorn. svarvade kolvar va väl det enda, höll förvånandsvärt bra ändå för att ladda 1bar. sen gick packningen efter att ett vems monterats och det blev väl för bra och motorn åkte ur och isärplockad. och längre har det inte kommit, tills för ett tag sen då en polare körde i bröt med sin m3 turbo. så tänkte kolla lite om det är något jag ska tänka på när jag sätter i m3 motorn istället för m50n.. sitter ju vems i nu men ska köra med m3ans kabelhärva som bilen är mappat med.

Motor förut: m50b25 svarvade kolvar, 788cc spridare, t04 turbo, vems sprut,

nya motorn: s50b30 mls o mappat original sprut, andra spridare och en gt30.

d2 coilovers, helt rensad innuti på allt onödigt, bur ska i, 2 st sparco evo stolar och 4-punktsbälten väntar på att bli ditsatt, nån luddig ratt från sparco så man får lite fäste i nävarna också.

m3 låda och bromsar ska på så småningom också.

sen blir det ut å drifta är det tänkt.
Image
står så här just för tillfället.
Image
Last edited by nejbo on 14 Nov 2010, 16:39, edited 1 time in total.
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Det lär abolut vara bättre att behålla VEMSet än att försöka få ett originalsprut mappat för turbo..
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
nejbo
Posts: 80
Joined: 18 Apr 2009, 07:32
Location: Skövde

Post by nejbo »

lägger upp lite nya bilder på åket =) nån som har något bra tips för att få tillbaka motivationen?! känner att jag måste ha igång bilen till sommaren men har inte jättemycket tid o ingen ork att grejja med bilen. men men..

Image
Image
Image
Image

saker som är kvar att göra innan sommaren är o toppmontera turbon för som det är just nu så går tryckröret under framvagnen och det känns inte så säkert.
och sen har jag ett nytt ms sprut liggandes som ska installeras och sen ska bälten sättas dit och ny växellåda ska i och m3 bromsar ska på.
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Vad kör du för lut på motorn? Antar att du skall ha turbon monterad neråt!
Last edited by Dawe_A on 14 Nov 2010, 18:25, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
ToTTeN
Posts: 1806
Joined: 07 Aug 2008, 21:09
Location: Töreboda

Post by ToTTeN »

Kalas ball!
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
nejbo
Posts: 80
Joined: 18 Apr 2009, 07:32
Location: Skövde

Post by nejbo »

Dawe_A wrote:Vad kör du för lut på motorn? Antar att du skall ha turbon monterad neråt!
va en bra fråga.. har ingen koll på va det är för lutning faktiskt.. sitter inte original motorkudde.. måste fixa ett grenrör för toppmontering..
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Post by micke999 »

varför tog du inte vemssprutet istället för ms?
ms racing
nejbo
Posts: 80
Joined: 18 Apr 2009, 07:32
Location: Skövde

Post by nejbo »

micke999 wrote:varför tog du inte vemssprutet istället för ms?
köpte m3 motorn med fungerande setup så orkade inte grejja med det.. ångrar det lite nu.. men det ska nog funka med ms:et när jag väl får i det.
Post Reply