Snygga kabeldragningar/elsystem!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Fredh-Holma
Snygga kabeldragningar/elsystem!
Har fått nån fetisch för snyggt dragna elsystem nu när jag börjat dra härvan till sprutet och mätare och så, läskigt men sant!
Kan ni kanske visa era/andras fina härvor och kabeldragningar?
Kan ni kanske visa era/andras fina härvor och kabeldragningar?
MASSA DELAR | http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 496#405496
Kan ju bara rekommendera dig att fortsätta med din fetisch.
Så lätt och så enkelt att bygga och sedan felsöka om det krävs, blir det aldrig annars.
Har själv en fundering på att dra all min el med EN enda kabel som innehåller en himla massa tåtar, numrerade och fina.
Inga cirkusfärger osv.
Att kabeln är stålomspunnen med ett transparant pur-hölje gör ju inte ont i ögonen heller.
Så lätt och så enkelt att bygga och sedan felsöka om det krävs, blir det aldrig annars.
Har själv en fundering på att dra all min el med EN enda kabel som innehåller en himla massa tåtar, numrerade och fina.
Inga cirkusfärger osv.
Att kabeln är stålomspunnen med ett transparant pur-hölje gör ju inte ont i ögonen heller.
Grr!
0706-419608
0706-419608
ölflex har jag åxå funderat på att använda... vi brukar ibland använda dom på jobbet, har bara inte kommit över några stumppar än.. drog 800m ölflex idag men den var blå, tuning blåFranzén wrote:Kan ju bara rekommendera dig att fortsätta med din fetisch.
Inga cirkusfärger osv.
EDIT //www.audiophonics.fr/images/4482_LAPPKABEL-OLFLEX-CLASSIC-100%20CY_THUMBS.gif[/img]
det blir ju inte sämre av att jorda fletan i ena änden och kanche få bort lite störningar på samma gång den är snygg...
BMW E30 325 -86 ===>m20b25 GT37 .fi
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=13589
får inte mohamed sitta å dricka öl me pojkarna vid berget får han dricka öl via FB
Det man skall tänka på är att inte dra någon signalkabel, typ trigger i den kabeln isåfall. men det har du säkert koll påFranzén wrote:Kan ju bara rekommendera dig att fortsätta med din fetisch.
Inga cirkusfärger osv.
- Fredh-Holma
Ser bra ut!
Vad rekommenderar ni för skydd/överdrag till motorhärvan?
Har kikat på robotslang, men det är ju många "grenar" blir det inte jobbigt med det då?
Man vill ju att det ska tåla lite smuts sen en högtryckstvättning på de utan att surna ihop....
Vad rekommenderar ni för skydd/överdrag till motorhärvan?
Har kikat på robotslang, men det är ju många "grenar" blir det inte jobbigt med det då?
Man vill ju att det ska tåla lite smuts sen en högtryckstvättning på de utan att surna ihop....
Hehe..micke999 wrote:porrstrumpa is the shit!har du fått strumpan av jens?Pitbull wrote:Jag har använt kabelstrumpa från Elfa. Köpte även VAG tejp från elfa samt krympslang.
Såhär gjorde ja. Om du tycker de är fult eller snyggt skiter ja i.
Jag har köpt den på Elfa.
Denna strumpan och VAG tejpen kör ja rakt igenom allt. Från motorhärvan till Vipec och har även lindat in ALLT när de gäller org stammen i bilen som går bak. Har använt upp 15 rullar i bilen.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
- Fredh-Holma
Va?s2_i_e30 wrote:hör med dofilus här på forumet.. han drog all el till mit sprut.. allt har funkar klockrent och det ser utt presis som orgaial härvan..
Sen så är ju originalhärvan inge snygg
Gjort en kabelhärva till en Supra, funderar på att göra om den då jag inte blev riktigt nöjd
Från det här
Till det här, passade på att flytta in alla relän och säkringsboxar in i kupen så det ser renare ut under huven
Drog också kablarna på en kompis S4, har dessvärre ingen helhetsbild.
Det lilla gör mycket, kablarna till mätaren syntes först men drog in dom i en strumpa och det blev mycket snyggare
Va lite stök att få det snyggt med tändspolarna, ser bättre ut IRL
Från det här
Till det här, passade på att flytta in alla relän och säkringsboxar in i kupen så det ser renare ut under huven
Drog också kablarna på en kompis S4, har dessvärre ingen helhetsbild.
Det lilla gör mycket, kablarna till mätaren syntes först men drog in dom i en strumpa och det blev mycket snyggare
Va lite stök att få det snyggt med tändspolarna, ser bättre ut IRL
1045whp Supra builder