BMW 318-89 rostlagning. ( lagt åt sidan, KÖPT EN E30 TILL)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Krillian

Post by Krillian »

så. då har man fått garage och bygget av mina "nya" trösklar börjades.

Image

Image

Image

Image

Image

BYTER SIDA!!!

Image

Image

Och att det sen nt blev bra gjorde inte saken bättre :/ så nu ska den HELT ner i delar och göras vid. detta är fre-lör dagens arbete. nu skall det göras ordentligt samt snyggt. bilen kommer lackeras om i org färgen dvs zinneberot.( stavfel ) å göras vid.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Allt för idag :) imorrn forts arbetet då den skall pallas upp och av me bak/fram vagn. tack å hej :)
Krillian

Post by Krillian »

Johnny wrote:M40:n kommer väl inte ner där igen sen? :wink:

Jupp :( :oops: tills den e bes iaf :lol: sen får man se.
Last edited by Krillian on 06 Aug 2007, 14:54, edited 3 times in total.
NORMIND

Post by NORMIND »

mycket trevligt med bilder... hoppas värkligen att ingen med modem försöker kolla i din tråd
Krillian

Post by Krillian »

NORMIND wrote:mycket trevligt med bilder... hoppas värkligen att ingen med modem försöker kolla i din tråd

har blivit nåt fel:/ dom ska vara i 320x240 :S
Krillian

Post by Krillian »

UPPDATERING!

köp en bil till :)

Vw golf 1 från 82.

samt beställt trösklar till bmwn å en balk skall bockas till. sen så är det bara lite underredsmassa kvar i hjulhusen sen ska det göras vid :)
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Hur går det med rostlagningen då? Kommigt någe längre? :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Krillian

Post by Krillian »

e sjuk för tillfället. men håller på och skrapar underredsmassa. tar det lungt. har nog fixat en e30 till. så denna får bli ett "långtids" projekt
Krillian

Post by Krillian »

hallåå..

det var ett tag sen sist.. men nu har det hänt en del.

bland annat nästan all underredsmassa är borta.

slutet denna månaden blir nog köp av trösklarna och fin putsning av alla svetsningar samt fixa det lilla rosten som är kvar.

har även köpt fälgar till den.

BBS RS 8x16" med et20 dock 5bultat, lite skadade och skrapade men det skall fixas !!

Men det gör inget då det skall på e36 saker fram/bak, funderar även på "Avesta" breddning på denna, lacken är nästan till 100% bestämt och just nu verkar det bli helt vanlig solid grå och mattsvart i motor utrymme, inut i och skuff. kjolar och dylikt blir till 99% Mtech förutom sidor panel/kjol. då det är svårt att hitta.
Krillian

Post by Krillian »

UPPDATERING.!

NU den senaste veckan har det hänt en hel del.. fick upp suget enormt vilket gjorde att jag fick en del gjort. nämlig den förbaskade balken jag inte visste hur jag skulle sätta dit, MEN nu är den där!!!. har även fyllt 18 ( 5:e maj ) så en del $$$$ kom ner i plånboken, har även köpt 4 däck som skall hämtas senare idag.. när vädret blir lite bättre skall jag även ner till skroten och köpa bärarmar, fjäderben, skivor samt ok Fram från e36, och bärarmar bak me tillhörande saker,

Nåja till bilderna..

STÄDNING samt att bilen skall ner på palbockar.
Image
Image

hängde på dörrar för att jag håller på att passa in den nya trösklen innan den slutligen svetsas fast.
Image
Image
Image

det var allt för den här gången.. målet för denna vecka är att Minst en tröskel (helt båda ) skall vara på innan Söndag.!
Krillian

Post by Krillian »

Nä.. nu tänkte jag uppdatera.

ser ni har varit flitliga me å skriva här :roll:

aja..

Uppdatering

börjar med och skriva lite då. Trösklarna köptes som sagt till slut. vänstra sidan har varit på en tid. nu i helgen tog jag mig i kragen och satte dit den andra med.

fixat och donat med framvagnen också. nu mera sitter det e36 Fjäderben med ok/skivor samt är 5bult ( NÖJD ) inte helt klart skall även byta ut framvagnsbalken då den är kass.. och styrväxlen mot e36:ans för värre rattutslag

sen är det bakvagnen. det som saknas är vädert. så fort det är fint väder hämtar jag den, suttit på en e36 compact. skivor och ok får jag med.

skall f ö plasta i ena hjulhuset ;) köpt saker till det. blir bra hoppas jag.

blir gött som fan..

bilder! :)

även dörrarna är på ! :)
Image

jupps på andra sidan med, ser även som skall sitta på den sen. ( dom där framme )
Image

och det viktigaste Att ha ordning och reda! ut me bilen och städa osv! ( skit tråkigt men måste göras )
Image

Allt för mig denna gång.. skall spackla och slipa lite på dörrarna å så.. sen dyker det väll upp en uppdateringen när bakvagnen är på.

Tack å hej :mrgreen:
Chrille

Post by Chrille »

De blir grymt seriöst det här... Tummen upp.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Krillian

Post by Krillian »

Chrille wrote:De blir grymt seriöst det här... Tummen upp.

*host*

seriöst å seriöst.. rost är väl inget någon tycker om. och lika bra att göra det ordentligt. sen är det "billig" försäkring med iom det är en 318 (A) motorn skall BYTAS ut nångång.
makkan_nykvarn

Post by makkan_nykvarn »

fy fan om man ändå hade den orken :lol: hade dödat bilen för länge sen av ilska när man hittar all rost.. fan har aldrig tänkt på underreds massan.. är det mkt av den? kanske värt o skrapa bort så bilen blir lite lättare :D tack för lite hjälp på traven me att få en lite lättare grusbil 8) btw grusbilen är en 318i = manliga motorer :wink:
kan nås på: 0704786284
Krillian

Post by Krillian »

makkan_nykvarn wrote:fy fan om man ändå hade den orken :lol: hade dödat bilen för länge sen av ilska när man hittar all rost.. fan har aldrig tänkt på underreds massan.. är det mkt av den? kanske värt o skrapa bort så bilen blir lite lättare :D tack för lite hjälp på traven me att få en lite lättare grusbil 8) btw grusbilen är en 318i = manliga motorer :wink:

HAHA du anar inte hur många gånger jag tänkt skrota skitet. alltså så mkt rost fanns det inte men det var på såna dumma å utsatta ställen :( förra ägaren verkar ha tyckt om spackel. hmm..

underredsmassan finns kvar i hjulhusen fram och halva där bal. men nytt skall på..skiter i vikten så mycke vägde inte tror jag..

men ja. Någonstans måste man börja..så varför ente på en sunkig 318? har gått 28-29k mil btw :roll: :oops:

kul att det finns lite intresse iaf.

svetsen är fixad och "ny" tråd är i . så imorrn fortsätter jag ! :)
Krillian

Post by Krillian »

glömde ju skriva att. hmm ja. 318 är fan rena grus/vinter bilen verkar det som :D hahaha..

kanske skall turbo konv m40'n ? då lär väl jag typ bli den första på forumet som verkar har fått den klar samt fungerande. :)
makkan_nykvarn

Post by makkan_nykvarn »

hahah har oxå tänkt tanken men har en m50 motor liggandes som ingen verkar vilja köpa.. men men så om ingen köper så hinkar man väl ner den där i o bara byter kammar o sånt så man får en rolig bil o leka med :)

jag har för mig att de ska väga en hel del ändå.. tänkte lägga på ganska följsam lack under som är tjok som fan :) ju mindre vikt desto piggare.. haha grusvägsbilar är fan roligare än raktfram på asfalt tycker jag.. okej om man driftar på asfalt då är d skoj men inte annars för min egen del :lol: ääh spelar ingen roll va för bil d är.. är det en bmw så tar man hand om den oavsätt vad ju iaf om man är som jag KÄR i leksakerna 8) grymt sjukt jobbigt kommer d bli men som för dig d löser sig alltid nån gång ju
kan nås på: 0704786284
Post Reply