budget 318is turbo tips/råd

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

budget 318is turbo tips/råd

Post by Turbo_folke »

Hej

Håller på att bygga turbo på min 318is 90 och behöver lite råd.
Hade tänkt köra på E85 men blir inte riktigt klok vilken bränslepump jag ska köpa?

Hur länge hänger orginal koppling och växellåda med. Finns det någon "starkare" koppling som är bolt on?

MVH Olof
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

låda, koppling osv ger väl typ upp direkt.

Jag körde på 325 e30 låda och svånghjul i mitt bygge.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
Nilas
Posts: 101
Joined: 23 Sep 2006, 13:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Nilas »

Hej, här kommer en tråd om när jag fick hjälp med kopplingsmeck på en turbo-is i somras. Orgonalkopplingen hänger inte med länge. http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... getrag+240
E30 318is turbo
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Lådan håller lätt för 240whp och 360wnm iaf.

Kör nån standard högflödes intankpump.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Mikael c
Posts: 296
Joined: 24 Sep 2007, 18:22
Location: Gotland

Post by Mikael c »

Jag har 4st oanvända bonje svarvade kolvar ifall intresse finns.
Jag lägger in en tråd på säljes.
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Post by Turbo_folke »

Tack för alla bra svar speciellt länken :)
Post Reply