Sierran med M50 motor bromsad: 499.5rwhp med 98oktan

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag körde inte mer pga 618 tryckplattan. Men när wastegateslangen smälte gav den 610whp/1100nm vid 3900 rpm innan boostcut reagerade :P
User avatar
BADASS_M
Posts: 355
Joined: 19 Dec 2006, 01:41
Location: hofors

Post by BADASS_M »

Galet!
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Skulle varit intressant och sett effektkurvan ur sierran om laddet varit stabilt hela vägen. Som det är nu så faller det 0.3bar från vridmax till effektmax. Kina wg i kombination med en regulator för motryck blev inte så bra känns det som.


Skulle varit väldigt intressant och sett skillnaden i register och effekt om nu mappat om den där bilen med sc61 till Bensin istället. Ni har inte testat någongång att byta bränsle och se skillnaden?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jo jag har testat flera gånger. 10% effekt utan att röra tändläget, och mycket mer med ökad tändning. Men du ser ju vilken skillnad på respons det blir om man lägger till någon tusenlapp. Tänkte bara visa det.
User avatar
Pantern
Posts: 66
Joined: 05 Sep 2007, 06:47
Location: Sandviken

Post by Pantern »

Bmwandreas wrote:Jo jag har testat flera gånger. 10% effekt utan att röra tändläget, och mycket mer med ökad tändning. Men du ser ju vilken skillnad på respons det blir om man lägger till någon tusenlapp. Tänkte bara visa det.
Men varför fick ja inte såndär fin kurva???
Kostade ju på med en sc5862 + 2.8liter

Image
m50b28 turbo
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Bra fråga. Din turbo spoolar snabbare än en SC61. Kanske är det gjutna grenröret som gör att man får så snabb respons. Jag vet inte då jag inte bytt grenrör på samma bil och sett skillnaden.
User avatar
Rayman
Posts: 30
Joined: 27 Feb 2009, 12:15
Location: Norge

Post by Rayman »

Sjukt fin kurve, perfect gatebil!

Er den motoren mapet med vanos? får vel litt snabbare spoolup då..

Har du noen bilder av grenröret?
E30 2.8 turbo
E36 M3
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Utan vanos. Dubbla insugskammar. Det är grenröret vi säljer i webshoppen.
Post Reply