birro e30 turbo touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Bredbandslambda
Någon i stockholmsområdet som har lust att låna ut sin bredbandslambda till mig en eller två kvällar nästa vecka? Skulle uppskattas enormt!
nice! hörde att broman mappade till slut! hoppas du blev nöjd, han kan sina grejerbirro wrote:Nu har jag äntligen fått bilen mappad! Gick hur bra som helst, inge strul alls.
Vi la oss på 1,3bar som mest, är inte sugen på att köra sönder något just nu och därför bestämde vi oss för att inte ladda mer. Skjuter på helt ok som den går nu
Lägget upp lite bilder under helgen
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Jaha det var riktigt längesedan det uppdaterades här men det beror väl mest på att jag varit så sugen på att köra.
Kördes några veckor efter mappningen sen började motorn trycka ur sig massor med olja. Antar att det är ringlandet som gett upp, ska försöka riva så fort som möjligt och sen blir det väl allmän service med lager etc.
Funderar starkt på att köpa en till motor och slänga på alla turbogrejer så man har nått att gasa med i vinter då jag kommer vara hemma lite mer iår.
Här kommer en bild på hur den såg ut i sommras när den fortfarande fungerade..
Vinterns planer annars är:
Kolla över bromsarna
Montera e36 styrväxel som jag har liggandes
Snygga till kablarna samt sätta fast batteriet bättre
eventuellt lacka om M-tech fronten
Bygga avgastunnel så man slipper 2cm markfrigång
Försöka köra så mycket på isen som möjligt
Kördes några veckor efter mappningen sen började motorn trycka ur sig massor med olja. Antar att det är ringlandet som gett upp, ska försöka riva så fort som möjligt och sen blir det väl allmän service med lager etc.
Funderar starkt på att köpa en till motor och slänga på alla turbogrejer så man har nått att gasa med i vinter då jag kommer vara hemma lite mer iår.
Här kommer en bild på hur den såg ut i sommras när den fortfarande fungerade..
Vinterns planer annars är:
Kolla över bromsarna
Montera e36 styrväxel som jag har liggandes
Snygga till kablarna samt sätta fast batteriet bättre
eventuellt lacka om M-tech fronten
Bygga avgastunnel så man slipper 2cm markfrigång
Försöka köra så mycket på isen som möjligt
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Allt beror på hur mycket tändning man kör. M20 är en ganska svår motor med bensin..
säg inte så, dååå börjar jag redan gruva mig
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Strandholm
Har rivit isär motorn nu på eftermiddagen, både bra och dåliga nyheter.
Kolv 6, 5 och 4a = väck! Ringlandet är lite små kaputt och ringarna är småbitar. Verkar dock som att cylindrarna har klarat sig och det känns sköönt!
Så nu är jag på jakt efter 3 eller 6 st schyssta katkolvar. Vore fint om dom var svarvade redan
Kolv 6, 5 och 4a = väck! Ringlandet är lite små kaputt och ringarna är småbitar. Verkar dock som att cylindrarna har klarat sig och det känns sköönt!
Så nu är jag på jakt efter 3 eller 6 st schyssta katkolvar. Vore fint om dom var svarvade redan
- Bmwandreas
- Moderator