Vilken telefon spöar Iphone 4?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Brox

Post by Brox »

Så HTC/Samsung/Android har ingen vinstmarginal eller? :)

Det är ju super att Apple kan gå så mycket i vinst på just Ipaden, ju mer vinst ju mer pengar kommer då att gå till framtida produkter och utveckling! Go apple!
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Andreas K

Post by Andreas K »

Grefven wrote:Tungt ska det va! Klockor och telefoner ska gärna ha hög vikt om jag får säga det. Har haft klockor som passerat 3hekto. Det va kvalitetskänsla den. Handledsklockor då. Moraklockan är ju ett 3 mans jobb att flytta på.

Vad hade du för ur på 300gram? Min Breitling väger 250gram, lagom tungt blir ju fint skrotvärde på en sådan.
Grefven

Post by Grefven »

Andreas K wrote:
Grefven wrote:Tungt ska det va! Klockor och telefoner ska gärna ha hög vikt om jag får säga det. Har haft klockor som passerat 3hekto. Det va kvalitetskänsla den. Handledsklockor då. Moraklockan är ju ett 3 mans jobb att flytta på.

Vad hade du för ur på 300gram? Min Breitling väger 250gram, lagom tungt blir ju fint skrotvärde på en sådan.

Breitling for bentley motors med rostfri länk.
Grefven

Post by Grefven »

Dra åt helvete.

Har ni sett nya macbook air?

Jag ber till gudarna att den har belyst tangentbord man antagligen inte. Hittar inget om det iaf.

Lyser knapparna så är den köpt!!
Last edited by Grefven on 27 Oct 2010, 07:12, edited 1 time in total.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

Grefven wrote:Dra åt helvete.

Har ni sett nya macbook air?

Jag ber till gudarna att den har belyst tangentbord man antagligen inte. Hittar inget om det iaf.

Läser knapparna så är den köpt!!

vad är det som är så speciellt med den då ?

en ipad är ju lite fränare då :roll:

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Den måste ha belyst tangentbord, det har alla andra macbook nu. Dahlman på forumet beställde en 11,6" air med fetaste specen så fort den gick att få tag i. Ska bli spännande att se den, ser sjukt smidig ut. Kan inget annat säga än att man blir sugen på att byta upp sin macbook pro mot en air.

Edit: http://www.macsimumnews.com/index.php/a ... book_airs/
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Grefven

Post by Grefven »

Fan oxå!

Jag hade hellre sett att den va någon mm tjockare bara tangenterna lyser :-(

Fisse!
Grefven

Post by Grefven »

det får fan bli en sån ändå. jag har klarat mig utan lysande tangenter i hela mitt liv.
Bmw*Alex

Post by Bmw*Alex »

vad är det igentligen som skiljer iphone 3 och 4 åt ?

mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

Bmw*Alex wrote:vad är det igentligen som skiljer iphone 3 och 4 åt ?

mvh

allt. de delar nog inte många komponenter, antagligen inte några alls? chassie, processor, batteri, kamera, display för att nämna några större skillnader.
Grefven

Post by Grefven »

fan. sitter och surfar på apple och vet inte vilken jag ska välja. jag vet vilken jag vill välja. och det är macbook air.

men macbook pro har bakgrundsbelysta tangenter. ska jag låta det avgöra?

tänker man efter så är det inte något världsproblem. men det blev bara en sån besvikelse då det var det som imponerade på mig när jag höll i nya macbook pro.

jag behöver inget annat med macbook pro. varken diskutrymmet eller någon annan prestanda, ingångar eller finesser. och jag retar mig på att den minsta är 13".

macbook air är allt jag vill ha. men inte belyst tangentbord. (nej, en usb ledlampa är inte ett alternativ. jag behöver inte se tangentbordet för att skriva på det heller men jag förväntade mig det och blev uppgiven när en så cool finess inte fanns..
Grooverhound

Post by Grooverhound »

macbook lr ipad hur är operativsystemen i dom?
lätt för att lagga lr allt går som en dans?
har ja msn å internet uppe så segar fan min dator å de suger.
Rasmus Olofsson||
Grefven

Post by Grefven »

Grooverhound wrote:macbook lr ipad hur är operativsystemen i dom?

En sån grej kan ju vara kass lina. Men apples operativsystem har imponerat på mig så pass mycket att jag kommer välja apple i alla produkter de erbjuder.
Grooverhound

Post by Grooverhound »

Grefven wrote:
Grooverhound wrote:macbook lr ipad hur är operativsystemen i dom?

En sån grej kan ju vara kass lina. Men apples operativsystem har imponerat på mig så pass mycket att jag kommer välja apple i alla produkter de erbjuder.

jo kanske e linan.snart får man 100/100 lina hoppas problemen löser sig då.annars får de bli nån av dem.vet dock inte vilken.tagentbord på ipad e de touch lr hur funkar de på en sån?
Rasmus Olofsson||
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Jag hade valt en 13.3 Macbook air om jag skulle köpa nu, anser att 13" är en optimal storlek. Skönt med belyst tangentbord men som du skriver absolut inte hela världen. Man tittar ju inte på tangenterna så ofta ändå :)

Det bästa av allt med air är ändå att det sitter SSD hårddisk standard. Det är den enskilt bästa uppgraderingen man kan göra på en dator utan, ger otroligt mycket rappare dator. Nackdelen är dock att man inte kan uppdatera Air alls då minne och HD är fast-monterat på moderkortet. Det gäller att inte snåla när man beställer mao :)
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Grefven

Post by Grefven »

13" är alldeles för stort tycker jag. min 8,9" jag hade innan var lagom, dock kunde chassiet varit mindre.

macbook air känns som en ipad med riktigt tangentbord. det är i min värld allt jag behöver. hade tangenterna lyst så hade det varit en 110procentig pryl för mig. nu är den nog bara 100%.

får bli en 11" air. 64gb räcker långt 10gb hade räckt för mig. för jag har aldrig använt något på mina tidigare datorer. allt jag gör är att sparar bilderna man tagit med mobilen. men skillnaden till 128 är inte så värst blodig så man kan ta den för att den är mer "rätt".
Brox

Post by Brox »

Glöm inte att fixa Ilife 11 samtidigt så vi får se lite härligt klippta filmer och bildspel från Grefvens rallyverksamhet :wink:
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Post Reply