SFRO Besikta som amatörbyggt fordon..

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

therealpinto

Post by therealpinto »

Jo, amatörbyggt är mycket jobb:
therealpinto wrote:
Amatörbyggt fordon förutsätter att man bygger om så mycket att man inte längre känner igen fordonets grundkonstruktion. I fall som detta brukar det betyda ungefär "kapa ur hela golvet, all bärande plåt, bygg en helt ny struktur och använd helt andra hjulupphängningar etc. än original".
Ombyggt fordon kräver mindre jobb men ger lite mindre frihet också. Det är viktigt att skilja dem åt.

/Gustaf
Strandholm

Post by Strandholm »

det är härligt therealpinto! Mer fakta åt folket i vanlig ordning när du är i farten. :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Strandholm wrote:det är härligt therealpinto! Mer fakta åt folket i vanlig ordning när du är i farten. :)
Inte som när du är i farten, gnäller i varannan tråd utan att tillföra ett skit ;) hahaha
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Strandholm

Post by Strandholm »

johankihl wrote:
Strandholm wrote:det är härligt therealpinto! Mer fakta åt folket i vanlig ordning när du är i farten. :)
Inte som när du är i farten, gnäller i varannan tråd utan att tillföra ett skit ;) hahaha
Det är inte gnäll när man konstaterar att iphone får pisk av en samsung, det är fakta. :lol:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Post Reply