Pyrros E34 M50 2.8l Turbo säljer allt.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Nej nej. Bara lite ändrade planer såhär mitt i.

Fick inga motorgrejor idag heller. Hoppas på imorgon då.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Ja. Då har man dragit på sig en E34 kaross att kränga ner allting i då istället.

Smart eller ej. Vad vet jag. Nu har jag den iaf.

E30'n säljer jag.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Fick tillbaka motordelarna idag.

Alltid något.

Själva offret

Image

Deckat, linehonat och honade lopp.

Image

Slipat och balanserat
Image

Någon som kan svara på detta.
Kan man ta bort brickan för att få på muttern längre eller måste man ha den?

Image
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du kan ta bort brickan.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Kanon.

Tänkte på det också.

Är det möjligt att mitt grenrör som ni byggde till min E30 för M50 passar i denna kaross?
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

du jorde ett bra val att byta bort e30an till en E34!! thumbs upp! :D
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

E30'n är kvar just nu den också.

Blir väll att jaga M5 saker till den nu då (520 i grunden)
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

Pyrro wrote:E30'n är kvar just nu den också.

Blir väll att jaga M5 saker till den nu då (520 i grunden)
men tänk hu ekelt du slipper "bara" att bulta dit stabilare grejjer! 8)
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Pyrro wrote:Kanon.

Tänkte på det också.

Är det möjligt att mitt grenrör som ni byggde till min E30 för M50 passar i denna kaross?
Ja med största sannolikhet passar det fint.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

E34 RRT: Jo. Det är inte helt dumt.

Bmwandreas: Det låter kanon.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Målat lite motodelar idag. Allting kommer att bli svart.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Image


Lite saker målat.

Image

Blocket.
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Här i tråden är det från och med nu slut på aktivitet.

Bygget flyter vidare.

Men jag orkar inte ha någon projekttråd.
User avatar
e30_andre
Posts: 26
Joined: 09 Jun 2010, 18:05

Post by e30_andre »

Snygg blokk! :D VIL HA!!!
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Har inget vettigare för mig så kan skramla liv i tråden igen.

Räknar och donar på med kolvringar

Image


Veven istoppad

Image

4 av sex i :)

Image

Slagit till på en stol också. Cobra Monaco Pro

Image

Även inhandlat en M5 bakvagn som inte är komplett som det ska pysslas och donas lite med. Byta lager, få tag i nav till. Är lite svetsning och ska i med nya bussningar.

Vad är den där prylen vid diffen med någon arm på. Ser ut att det har gått in 2 rör i den också liknande bromsrör?
Enda bilden jag hade på den.
Image

En annan fundering jag har är om jag kan kapa av oljefilterhuset och svetsa på ett lock där. Sedan borra 2 hål i det och svetsa dit AN kopplingar eller annan koppling och på så sätt kunna flytta filtret till annat ställe, och samtidigt få möjligheten att koppla in en oljekylare?

ImageMan borrar ett hål i mitten och ett på sidan där. Eller är jag ute och cyklar?
User avatar
Pyrro
Posts: 426
Joined: 18 Jun 2010, 15:49
Location: Sundsvall

Post by Pyrro »

Ingen som kan trycka ner mig på botten angående min tanke om filterhuset eller bekräfta att det är möjligt? :)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Jag har sett folk som gjort så. Det funkar säkerligen.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply