Frågor om styrväxel.. M3 vs "vanlig" E36

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Casy
Posts: 1105
Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund

Frågor om styrväxel.. M3 vs "vanlig" E36

Post by Casy »

Halloj!

Har en M3 3.0 styrväxel som demonteras as we speak. Allt är delat och isär, förutom den innersta bussningen! Har lite problem med att få ut den.. imorgon hade vi tänkt svarva en hylsa i stål och försöka knacka ut skiten.

OM det skulle skita sig, skulle man kunna ta ett random E36-styrväxelhus och montera M3ans innehåll i den?
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
User avatar
Casy
Posts: 1105
Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund

Post by Casy »

För att tillägga, den inre bussningen är alltså slut, hur glapp som helst. Därför måste skiten bytas, alternativt tar man ett annat styrväxelhus från nån E36a om det passar? :wink:
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

vad jag har sett så ser alla hus likadana ut på alla e36.

men det ser ut som ett annat material på m3:ans. den är mer mörkgrå än silverfärgad.
The Lower Class
User avatar
Casy
Posts: 1105
Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund

Post by Casy »

Ja precis, dom ser identiska ut på utsidan, men frågan är ju om insidan är 100% lika...

Om inte annat kanske jag gör en fuling 8) monterar en egen styrning längst ut i ändan av huset i något plastmaterial som är "självsmörjande"
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Post Reply