Vilken telefon spöar Iphone 4?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Magnaten

Post by Magnaten »

Grefven wrote:Kollade på en galaxy s nyss.

Den är ju för fan helt i plast? Kvalitetskänslan var som en peaugot ungefär.

Herregud.

den känns ju som en ford sierra inredning,medans iphonen är som en pianobar
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Brox

Post by Brox »

Grefven wrote:Kollade på en galaxy s nyss.

Den är ju för fan helt i plast? Kvalitetskänslan var som en peaugot ungefär.

Herregud.

en kinesisk airphone känns bättre än galaxy rippoffen... :lol:
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Strandholm

Post by Strandholm »

Magnaten: Alla dessa fyllebravader runt avestakrokarna (som ägde rum runt den tiden dom uppfann hjulet) som du outar på forumet i tid och otid... Är det sant att det skedde på en pianobar? :shock:

Bullen:
Har hört att nästa iphone ska va gjord av en helt solid klump rostfritt stål. Dom har dock problem med skärmen. Den klarar änn sålänge bara av att framkalla en exakt kopia (fast spegelvänd) av föremål placerade riktigt nära skärmen.

Den är även i sann iphone-anda oduglig till att ringa med.
Men misströsta icke! En ny app är under utvecklingsom heter "brev-press" som gör att du kan använda den som... you guessed it!! brevpress!.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Nox

Post by Nox »

Jag har en Galaxy S. Gillar den skarpt. Bättre skärm än Iphone 4 iaf :)

Iphone är bra telefoner, men inom en snar framtid kommer nog Android va kungen. Jamenar.. Google+Linux.. vad kan gå fel? :)
076-115 58 55
-88 E30 325IK
Strandholm

Post by Strandholm »

Nox wrote:Jag har en Galaxy S. Gillar den skarpt. Bättre skärm än Iphone 4 iaf :)

Iphone är bra telefoner, men inom en snar framtid kommer nog Android va kungen. Jamenar.. Google+Linux.. vad kan gå fel? :)

Äsh, dom kommer säkert igen om 20år, kolla bara på apples "macintosh" vilket comeback dom gjort!
Hela 3,6% marknadsandel i världen! Succée! Bara 3,6% av världsbefolkningen som anser det värt att betala överpris.

Ipad har dom 55,1% vinstmarginal på, samt att dom är benhårda emot återförsäljare. griskapitalister om du frågar mig.
Grefven

Post by Grefven »

Ni peaugot/ford sierra anhängare kan ha ert mög :lol: era motargument är ungefär lika kul att höra som när 206 gti ägaren berättar hur snålt den går att köra och att den ser ut som en supra om man kisar.
Strandholm

Post by Strandholm »

Grefven wrote:Ni peaugot/ford sierra anhängare kan ha ert mög :lol: era motargument är ungefär lika kul att höra som när 206 gti ägaren berättar hur snålt den går att köra och att den ser ut som en supra om man kisar.

baguett kan du va själv!
titta inte på mig, det är inte jag som säger att den ser ut som en Iphone, det är ju ni macofiler som bestämt hävdar liknelse föratt i nästa mening totalt spy galla över designen. :lol:
Grefven

Post by Grefven »

Strandholm wrote:griskapitalister om du frågar mig.

Det är många livsmedelsgrossister oxå.

För stt inte snacka om en pizza eller sprit eller handlar av något statligt företag.

Men jag handlar den bästa maten ändå. Jag gillar bra grejor. Vägrar säga att något e dåligt för att det är dyrt.
Grefven

Post by Grefven »

Den är fyrkantig. Där slutar likheterna i design. Hade de härmats så kanske den kunde blivit bra.

Och de kunde kört OS4 oxå såklart.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Strandholm wrote:
Grefven wrote:Ni peaugot/ford sierra anhängare kan ha ert mög :lol: era motargument är ungefär lika kul att höra som när 206 gti ägaren berättar hur snålt den går att köra och att den ser ut som en supra om man kisar.

baguett kan du va själv!
titta inte på mig, det är inte jag som säger att den ser ut som en Iphone, det är ju ni macofiler som bestämt hävdar liknelse föratt i nästa mening totalt spy galla över designen. :lol:

Över telefon spyr du ju dock galla över hur jävla illa luren fungerar :) Till exempel just telefon-funktionen.

Än så länge få man anse att Apple inte är hotade på allvar av konkurrenterna, men inom den närmsta framtiden så kommer de att vara ikapp och förbi med största säkerhet.

Jag är sedan ett år Apple abuser, kör iphone och macbook och när mina övriga datorer ska bytas ut så lutar det åt att jag väljer Apple även där. Kör PC som TV-dator nu men byter den mot en mac-mini så fort plånboken tillåter.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Strandholm

Post by Strandholm »

Johan "jag hänger på låset utanför macstore" kihl:

Tror du på allt säljaren säger? ;)
konkurrenterna är redan förbi så det skeppet har seglat :)

http://www.businessinsider.com/android-iphone-market-share-2010-8

Bullen:
Jag sa aldrig att produkten är dålig pga sitt höga pris. Jag sa bara att priset är högre än varans värde vilket jag visade genom att medela deras fina vinstmarginal på Ipaden t.ex. Inget fel med att tjäna pengar, det jag ogillar med apple är att dom insisterar med att det är endast dom som ska tjäna pengar. Snart så börjar dom väll med "macaronies" som betalningsystem på itunes föratt kunna styra växelkurs och bedriva bankverksamhet(vilket är mycket lukrativt, se bara på dessa livsmedelsgrossister som du själv nämner; ICA som startade icabanken.)
Grefven

Post by Grefven »

Peaugot.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Strandholm wrote:Johan "jag hänger på låset utanför macstore" kihl:

Tror du på allt säljaren säger? ;)
konkurrenterna är redan förbi så det skeppet har seglat :)

http://www.businessinsider.com/android-iphone-market-share-2010-8

Bullen:
Jag sa aldrig att produkten är dålig pga sitt höga pris. Jag sa bara att priset är högre än varans värde vilket jag visade genom att medela deras fina vinstmarginal på Ipaden t.ex. Inget fel med att tjäna pengar, det jag ogillar med apple är att dom insisterar med att det är endast dom som ska tjäna pengar. Snart så börjar dom väll med "macaronies" som betalningsystem på itunes föratt kunna styra växelkurs och bedriva bankverksamhet(vilket är mycket lukrativt, se bara på dessa livsmedelsgrossister som du själv nämner; ICA som startade icabanken.)

Toyota säljer även flest bilar, men jag anser att BMW (som är lite dyrare) är en mycket bättre bil. Försäljningssiffror på billigare modeller av massor av olika valörer säger inte mycket mer än att folk är ekonomiska och har nu möjligheten att välja tio andra lurar med annat likadanat operativ, märk väl att man skriver Android based phones. Jag är övertygad om att Android snart kommer att vara det bästa (och mesta) operativet men än så länge, efter att ha provat, så anser jag att ios har kvaliteter som ihop med en bra hårdvara är svåra att slå.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
Magnaten

Post by Magnaten »

Strandholm

Kan du utveckla vad det där med fyllebravader har att göra med pianobar är du bussig?
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Hellre en telefon i plast som är lätt än en med metall som blir tung, tycker jag.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Grefven

Post by Grefven »

Nisse Järnet wrote:Hellre en telefon i plast som är lätt än en med metall som blir tung, tycker jag.

Tungt ska det va! Klockor och telefoner ska gärna ha hög vikt om jag får säga det. Har haft klockor som passerat 3hekto. Det va kvalitetskänsla den. Handledsklockor då. Moraklockan är ju ett 3 mans jobb att flytta på.

Redan långt innan smartphonen fanns så jagade jag efter de tyngsta "vanliga" mobilerna typ .nokia 8850

Hade det funnits 100g tillägg på iphone för 500:- så hade jag i eufori kryssat i det.
Last edited by Grefven on 14 Oct 2010, 08:52, edited 1 time in total.
Brox

Post by Brox »

Grefven wrote:Peaugot.

1+ :lol:
Kristian Brozinic

________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Post Reply