Franzén wrote:Frågan är om deras ekonomiska anspråk understiger ett byte till en annan skärm.
Ja det är det som är frågan.. det finns en duktig kille som ska ta 800/buckla, det skulle ju vara värt det tycker jag, blev bara den bucklan på skärmen. Ska försöka söka upp han och se vad han tror.
Lär bli sjukt svårt det krävs någon överjävlig för att få ut den där utan märken eller sprickor efter. Problemet ligger nog i bilens "linje" som går i mitten.
FugitivE wrote:Det där går att fixa utan problem.. med rätt grejer och rätt man bakom spakarna så
Edit: Jaha, du vill dvs inte lacka om framskärmen? tänkte annars är det ju piss lätt för en vanlig plåtslagare
ja är bilplåtslagare de där är ingen match och fixa. dock inte utan omlackering. ja hadde velat se den killen som masserar ut en sån buckla och får de 100% men som sagt de kanske går med rätt verktyg
bättre än väntat. helt klart. sådana sprickor kan dock bli tråkiga efter en tid. det kan fukta in och lyfta bort en ganska stor bit lack plötsligt. men den dagen den sorgen. då kan man ju muta någon att lacka den lite billigt.
jag hade dock sådan sprickor i ett par år utan det blev värre. man kunde dock se att sprickan skiftade färg från vit till brun. så det var väl begynnande rost.
jeenz wrote:Vad hade de kostat med att köpa en skärm och lacka om den då ? 1500 kr?
För en ny skärm och lack?
Då var det billigare är jag trott. Ska man ha begagnad fräsch skärm känns det som det blir ganska mycket mer omständigt än att köra den till plåtisen 20 min bort så han får kika. Sen åka tillbaks veckan efter och åka därifrån färdig 1h senare.
Det blev ju inte 100% men lacken är ju 18 000mil gammal och även om lacken är väldigt fin i övrigt sätter ju det sina spår.
Jag rekomenderar hur som helst starkt christian på fleetcenter