Vilken telefon spöar Iphone 4?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Lite OT men men......
Är en SE W995 något att ha? Har idag en SE Satio men har tröttnat på touch skärm.
Sugen på en W995 så undrar ifall någon har något att säga om dessa
Är en SE W995 något att ha? Har idag en SE Satio men har tröttnat på touch skärm.
Sugen på en W995 så undrar ifall någon har något att säga om dessa
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
wohoo! 4an har kommit.
jag gillar den. men den satans "m" buggen är kvar. är det bara på svenskt tangentbord tro? eller hela usa skriver med stående mobil?
jaja. man har väl snart fått en längre högertumme för evolutionen får anpassa sig efter iphone. =)
skönt att slippa ha en 2g samsung med 4-färgsdisplay som har sms på 160 tecken som enda finess. det har varit min "så länge" mobil nu i 3 veckor.
jag gillar den. men den satans "m" buggen är kvar. är det bara på svenskt tangentbord tro? eller hela usa skriver med stående mobil?
jaja. man har väl snart fått en längre högertumme för evolutionen får anpassa sig efter iphone. =)
skönt att slippa ha en 2g samsung med 4-färgsdisplay som har sms på 160 tecken som enda finess. det har varit min "så länge" mobil nu i 3 veckor.
bytte "läger" och köpte mig en 4a.
Steg 1: Klippa sönder gamla simkortet så det passar (fulfix)
Steg 2: Installera Itunes för att telefonen ska starta öht, fast Itunes var å andra sidan jäkligt bra i sammanhanget.
Skön lur i övrigt, men multitaskingen är lite sämre än i Anroiderna.
I övrigt vet jag inte om den är bättre än Samsung Galaxy S, den stora fördelen med Iphonen är finishen på produkten.
Tre saker jag saknar gentemot Android / HTC Sense.
1. Den intelligenta telenboken där den tolkar siffror och bokstäver parallellt, finns säkerligen app för detta, frågan är vilken.
2. Facebook/kontakt integrationen, så man får bilder på kontakterna, tankade ett program som fixade detta men Androiden lägger även till bilder i själva kontaktlistan.
3. Vem ringde alt Zaps hitta.se. Inte letat själv men en telefonkunnig sa att detta inte fungerar om telefonen inte är Jailbreakad, finns kanske?
Steg 1: Klippa sönder gamla simkortet så det passar (fulfix)
Steg 2: Installera Itunes för att telefonen ska starta öht, fast Itunes var å andra sidan jäkligt bra i sammanhanget.
Skön lur i övrigt, men multitaskingen är lite sämre än i Anroiderna.
I övrigt vet jag inte om den är bättre än Samsung Galaxy S, den stora fördelen med Iphonen är finishen på produkten.
Tre saker jag saknar gentemot Android / HTC Sense.
1. Den intelligenta telenboken där den tolkar siffror och bokstäver parallellt, finns säkerligen app för detta, frågan är vilken.
2. Facebook/kontakt integrationen, så man får bilder på kontakterna, tankade ett program som fixade detta men Androiden lägger även till bilder i själva kontaktlistan.
3. Vem ringde alt Zaps hitta.se. Inte letat själv men en telefonkunnig sa att detta inte fungerar om telefonen inte är Jailbreakad, finns kanske?
Detta är ju en högst flyktig ovetenskaplig jämförelse. Men använde jag min 3gs så sista surfet innan jag skulle sova så varnade den alltid för låg nivå. Så den höll dagen ut. Men den här har 45% kvar på denna när jag sätter i laddaren för natten.
Tror apple själva säger 40% större batteri. Skillnaden märks tydligt iaf.
Tror apple själva säger 40% större batteri. Skillnaden märks tydligt iaf.
- Strandholm
Samsung Galaxy:
¤Surfat diverse forum - Check
¤Lyssna på musik - Check
¤Köpa aktier - Check
¤Fejsbooka - Check
¤Ringa - Check
¤Smsa - Check
Ca 80-90% batteri kvar. Har iofs inte varit inne på kommunist-itunes en enda gång idag...
Har aldrig kört slut på batteriet på 1 dag men sen har jag ju inga roliga spel heller....saknar civilization som jag hade på iphonen. Enda som fick en att sluta spela var ju att batteriet tog slut men var man hemma så gick man å satte sig vid eluttaget med den kuksnålt tilltagna kabeln på typ 50cm så man fick ryggskott på köpet.
¤Surfat diverse forum - Check
¤Lyssna på musik - Check
¤Köpa aktier - Check
¤Fejsbooka - Check
¤Ringa - Check
¤Smsa - Check
Ca 80-90% batteri kvar. Har iofs inte varit inne på kommunist-itunes en enda gång idag...
Har aldrig kört slut på batteriet på 1 dag men sen har jag ju inga roliga spel heller....saknar civilization som jag hade på iphonen. Enda som fick en att sluta spela var ju att batteriet tog slut men var man hemma så gick man å satte sig vid eluttaget med den kuksnålt tilltagna kabeln på typ 50cm så man fick ryggskott på köpet.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- Strandholm
Grefven wrote:I mitt fall räckte den förra oxå. För jag måste hem och lägga mig varje natt säger kärringen. och där ligger laddaren bredvid sängbordet
Förstår dock inte varför dom envisas med att ha så satans korta sladdar.
Samsungen har en lite längre men det är knappt så den räcker till sängbordet.
Är det snålwerner som räknat på att dom spar in 1miljoner USD per år på att göra sladdarna kortare?
Om det gör 1krona mer på priset på telefonen att sladden är en halvmeter längre så kan jag informera att jag är beredd att ta den kostnaden.
Då får fråga dom. Jag som är omringad av tattare vet att koppar är hårdvaluta så din teori stämmer säkert. Eller så är den amerikanska kutymen att man laddar i sin mac och då är plötsligt sladden jävligt lång.
Det är ju inte första gången usa går blint på sitt eget tänk och tror att det är standard i övroga världen oxå.
Det är ju inte första gången usa går blint på sitt eget tänk och tror att det är standard i övroga världen oxå.
Magnaten wrote:hur gör jag för att klona innehållet i min 3gs när min 4'a anländer?
Du synkar/säkerhetskopierar din 3gs i datorn. När du stoppar imdin 4:a så frågar den om du vill ha allt från din 3:a i den. Som det ska vara. Apple for life!
Jag sålde min pc för att nu räcker det med en iphone. Den duger kanon att surfa med.
- Strandholm
Grefven wrote:Magnaten wrote:hur gör jag för att klona innehållet i min 3gs när min 4'a anländer?
Du synkar/säkerhetskopierar din 3gs i datorn. När du stoppar imdin 4:a så frågar den om du vill ha allt från din 3:a i den. Som det ska vara. Apple for life!
Jag sålde min pc för att nu räcker det med en iphone. Den duger kanon att surfa med.
ska bli kul nästa gång vi diskuterar ekonomi lr nått! Då ska jag skriva en sån jävla wall of text så du har å göra i flera dagar med din iFåne
Jag skriver större delen av mina inlägg från iphonen sen ett år tillbaka. Gillar det liggande tangentbordet. Man kan hafsa på bra över tangenterna och det blir rätt ändå. Det är en av de stora anledningarna att jag gillar iphone.
Hoppas dock m-buggen försvinner någon uppdatering. Eftersom den plötsligt dök upp efter en uppdate så måste det rimligen gå att ändra tillbaka.
Enda aber som finns med att va utan pc är ju att jag får köpa vissa appar om jag exempelvis vill redigera bilder jag laddar upp i min projekttråd. Men det kan man ju leva med. Eller utan oxå för den delen.
Hoppas dock m-buggen försvinner någon uppdatering. Eftersom den plötsligt dök upp efter en uppdate så måste det rimligen gå att ändra tillbaka.
Enda aber som finns med att va utan pc är ju att jag får köpa vissa appar om jag exempelvis vill redigera bilder jag laddar upp i min projekttråd. Men det kan man ju leva med. Eller utan oxå för den delen.
Fråga:
Lärde mig tidigare att om jag valde bort "platstjänster" så sparade jag batteri. Men om jag inte använder någon app som använder platstjänster men ändå har platstjänster påslaget i inställningar. Drar det medör batteri då? Ligger navigatorn aktiv när man exempelvis inte använder kartan eller liknande?
Jag har glömt platstjänster på hela dagen och märker ingen skilland. Men som sagt. Jag kan ju råkat prata lite mindre idag osv så det är ingen vetenskaplig slutsats.
Jag vill gärna ha det aktiverat för stt fotografier ordnas efter plast och det är en kul översikt.
Kortfattat:
Drar platstjänster juice även när luren ligger i fickan?
Lärde mig tidigare att om jag valde bort "platstjänster" så sparade jag batteri. Men om jag inte använder någon app som använder platstjänster men ändå har platstjänster påslaget i inställningar. Drar det medör batteri då? Ligger navigatorn aktiv när man exempelvis inte använder kartan eller liknande?
Jag har glömt platstjänster på hela dagen och märker ingen skilland. Men som sagt. Jag kan ju råkat prata lite mindre idag osv så det är ingen vetenskaplig slutsats.
Jag vill gärna ha det aktiverat för stt fotografier ordnas efter plast och det är en kul översikt.
Kortfattat:
Drar platstjänster juice även när luren ligger i fickan?