andreas sköld wrote:Skulle bara tipsa om LOCTITE 620,vi har det till att limm/täta stålfoder på nyare Rover v6or på jobbet,är bland de bättre Loctite produkterna när det kommer till motordelar.
e30 tic wrote:dock fungerar cylindrisk fastsättning och är precis det du ska ha till din maskin så mitt inlägg i övrigt är lite OT
men då burde det opplyses om det.. jeg tester vertfal uten
kan noen gi meg en link til den omtalte Berner silikonen
Bäckis säljer den. Men bara raggare använder silikon istället för riktiga packningar [/quote]
årsaken til at jeg var nyfiken på den berner silikonen var at ppf mener den skal benyttes på pyramide pakning, men jeg finner den ikke på nettet. (kjører forøvrig uten der også)
loctite 638 er jo et gromt stoff men det kan nok var et Hel*** å få demontert ringene igjen..
Hittade äntligen en fil jag hade "Loctite - The Adhesive Sourcebook - Volume 5" som troligtvis är från 2004. Den tar även upp produkter som inte säljs i Sverige.
Och mycket riktigt så överensstämmer det som står i dokumentet med vad Dawe_A säger.
Här är ett utdrag...
Produkt = Max Gap Fill / Viscosity (cP) / Shear Strength Steel-Steel (psi) / Temp Range (F)
bmw-slangen wrote:Hittade äntligen en fil jag hade "Loctite - The Adhesive Sourcebook - Volume 5" som troligtvis är från 2004. Den tar även upp produkter som inte säljs i Sverige.
Och mycket riktigt så överensstämmer det som står i dokumentet med vad Dawe_A säger.
Här är ett utdrag...
Produkt = Max Gap Fill / Viscosity (cP) / Shear Strength Steel-Steel (psi) / Temp Range (F)