Ni med s38b36 maskin i e30, Några frågor!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ni med s38b36 maskin i e30, Några frågor!
Hejsan!
håller på för fullt med swap till s38 i min e30, och nu när orginal motorn är ur och står sidan om s38an så inser man vilket jävla kraftverk s38an är hehe
tänkte höra med er
endast ni som kör med PPF's motorfäste! då det är dom jag kommer köra med, dom man får bygga om grenröret för att det ska passa
bankade ni upp torpeden eller kapade?
hur gjorde ni runt vid kupefläkten? bara bankade där också eller vad?
vilken kylare kör ni med?
hur mycket har ni fritt från fördelaren till frontplåten?
samt något mer ni gjorde i motorutrymmet för att få det att lira?
Tack på förhand
Mvh
håller på för fullt med swap till s38 i min e30, och nu när orginal motorn är ur och står sidan om s38an så inser man vilket jävla kraftverk s38an är hehe
tänkte höra med er
endast ni som kör med PPF's motorfäste! då det är dom jag kommer köra med, dom man får bygga om grenröret för att det ska passa
bankade ni upp torpeden eller kapade?
hur gjorde ni runt vid kupefläkten? bara bankade där också eller vad?
vilken kylare kör ni med?
hur mycket har ni fritt från fördelaren till frontplåten?
samt något mer ni gjorde i motorutrymmet för att få det att lira?
Tack på förhand
Mvh
har kikat där, men det där är med 3.8an och den har inte fördelare, därmed är där mer plats framför, samt att den sitter väldigt olika jämfört med 3.6an i motorrummet
samt även att jag behöver svaren från någon som använder ppfs motorfäste, då dom verkar göra att motorn ska hamna långt bak i bilen, vilket är strålande isf

Mvh
Grefven wrote:hur du än gör så kommer det vara på håret att huven ska gå att stänga. så var noga från början med inpassningen.
det kan jag tänka mig, ska försöka göra allt man kan för att få det rätt, rätt tjocklek på motorkuddar etc etc
tanken är ju att köra med en kolfiberhuv, och att kapa upp den är inte av intresse hehe

Mvh
BRUZZE wrote:jag klarade mig med att banka,både för avgas och vid mitten av torpeden.
sen får man flytta styrväxeln lite också för att motorn ska kolla mer.
okej, du körde med 3.8an va? men hade du plats till en griffin alu kylare? för det är det jag kommer köra med nämligen, lite lätt oroad nu att den inte får plats :S
styrväxlen kommer jag köra med e36 och den blir ju nerflyttad 13.5mm från e30 orginal? hoppas på att det räcker?
Tack så hemskt mycket
Mvh
ja det gjorde jag, ja det va sjukt tajt me kylaren. men måyybeställde en så den gick från v-ramben till termostathuset. så den gick inte framför termostaten tror jag.Dajb wrote:BRUZZE wrote:jag klarade mig med att banka,både för avgas och vid mitten av torpeden.
okej, du körde med 3.8an va? men hade du plats till en griffin alu kylare? för det är det jag kommer köra med nämligen, lite lätt oroad nu att den inte får plats :S
styrväxlen kommer jag köra med e36 och den blir ju nerflyttad 13.5mm från e30 orginal? hoppas på att det räcker?
Tack så hemskt mycket
Mvh
ja flyttade ner min i linje me balken.
BRUZZE wrote:ja det gjorde jag, ja det va sjukt tajt me kylaren. men måyybeställde en så den gick från v-ramben till termostathuset. så den gick inte framför termostaten tror jag.Dajb wrote:BRUZZE wrote:jag klarade mig med att banka,både för avgas och vid mitten av torpeden.
Tack så hemskt mycket
Mvh
ja flyttade ner min i linje me balken.
okej okej, låter inte som någon direkt höjdare hehe, aja nu har man köpt kylare så nu får man ta fram kobenet och vaselinet så förhoppningsvis passar det hehe
Mvh