Politiska valet och vårt gemensamma intresse

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
peppe
Moderator

Post by peppe »

Ja, kan inte säga att jag är besviken på detta valet. Gick väl precis som jag hade önskat?
Ludde_

Post by Ludde_ »

peppe wrote:Ja, kan inte säga att jag är besviken på detta valet. Gick väl precis som jag hade önskat?

Precis vad jag hade tänkt o säga, det kunde inte bli bättre!
Last edited by Ludde_ on 20 Sep 2010, 21:55, edited 2 times in total.
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
JimmyA

Post by JimmyA »

klockren invandrare som själv röstade på SD http://www.youtube.com/watch?v=HoKg5LSmSNQ
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
ragge_c

Post by ragge_c »

JimmyA wrote:klockren invandrare som själv röstade på SD http://www.youtube.com/watch?v=HoKg5LSmSNQ
han ägde =)
Grefven

Post by Grefven »

HenrikF wrote: Folket har talat. Antingen accepterar man det och agerar utefter det, eller så ignorerar man det och har gått från principen med en demokrati.
En kommunist accepterar inget annat än sin egen ideologi. SD kan tänka sig att föra dialog/förhandlig med alla i riksdagen.

Vilka är då de fientliga?

Givetvis kommunisterna. Som alltid, nu och historiskt.
Pyrro

Post by Pyrro »

Jag gillar dina åsikter och tankar skarpt Grefven!
tony

Post by tony »

Grefven wrote:
HenrikF wrote: Folket har talat. Antingen accepterar man det och agerar utefter det, eller så ignorerar man det och har gått från principen med en demokrati.
En kommunist accepterar inget annat än sin egen ideologi. SD kan tänka sig att föra dialog/förhandlig med alla i riksdagen.

:lol: .....men inga av partierna vill ja ha nått med sd å göra...(Alla kan ju inte va komunister).... :lol:

media i svergie har ju svartlistat dom länge...
Pyrro

Post by Pyrro »

Det hela är ganska roligt tycker jag.

Var på tiden att ett parti som SD fick komma in och röra om i den där grytan bland alla fårskallar.
HenrikF

Post by HenrikF »

Grefven wrote:

Nu skrev jag inget om fientlighet, men ska man ta det till diskussion så är vänstern lite mer radikal än högern (om man ska kalla sd "höger")
När till och med vänsterns ledare, vänsterns ansikte utåt, ser i det närmaste besatt, hatisk, ut efter en förlust så kommer deras rätta sida fram.

Intressant att en invandre får sin röst hörd i pk media. Han sa en väldigt viktig sak där, att hans generation hade intresse av att acklimatisera sig. Det är en egenskap som är mer sällsynt idag.
De flesta svenska medborgare (oavsett ursprung) har inga problem med folk som kommer hit och tar ansvar och visar respekt och ödmjukhet.

Fan va klockren Samatius var. Han satt huvet på spiken flera gånger och sa det ingen vågat säga, och som jag var inne på tidigare; det finns inga ursäkter till att bete sig illa. alla har ett val, väljer man att göra rätt eller väljer man göra fel. lära sig svenska och anpassa sig, eller driva källarmoske där man lär upp terrorister med skattepengar och bedriver könsstympning och gifter bort barn mot deras vilja. Det sjuka är att det enklaste är att göra rätt. ändå väljer folk att göra fel?

edit:
Image

Så ser det ut när 2000malmöbor demonstrerar mot demokratin. Många av dem bor såklart inte i de berörda områdena, utan vill bara visa sin politiskt korrekta sympati och demonstrera mot det orättvisa och hemska i samhället. Men de har ingen aning om varför och vad det är som har hänt, händer och kommer att hända. För att dom intresserar sig bara i debatten inte i verkligheten.
/Henrik
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Väldigt bra skrivet o jag hålelr me dig till punkt o pricka
HenrikF wrote:
Grefven wrote:

Nu skrev jag inget om fientlighet, men ska man ta det till diskussion så är vänstern lite mer radikal än högern (om man ska kalla sd "höger")
När till och med vänsterns ledare, vänsterns ansikte utåt, ser i det närmaste besatt, hatisk, ut efter en förlust så kommer deras rätta sida fram.

Intressant att en invandre får sin röst hörd i pk media. Han sa en väldigt viktig sak där, att hans generation hade intresse av att acklimatisera sig. Det är en egenskap som är mer sällsynt idag.
De flesta svenska medborgare (oavsett ursprung) har inga problem med folk som kommer hit och tar ansvar och visar respekt och ödmjukhet.

Fan va klockren Samatius var. Han satt huvet på spiken flera gånger och sa det ingen vågat säga, och som jag var inne på tidigare; det finns inga ursäkter till att bete sig illa. alla har ett val, väljer man att göra rätt eller väljer man göra fel. lära sig svenska och anpassa sig, eller driva källarmoske där man lär upp terrorister med skattepengar och bedriver könsstympning och gifter bort barn mot deras vilja. Det sjuka är att det enklaste är att göra rätt. ändå väljer folk att göra fel?

edit:
Image

Så ser det ut när 2000malmöbor demonstrerar mot demokratin. Många av dem bor såklart inte i de berörda områdena, utan vill bara visa sin politiskt korrekta sympati och demonstrera mot det orättvisa och hemska i samhället. Men de har ingen aning om varför och vad det är som har hänt, händer och kommer att hända. För att dom intresserar sig bara i debatten inte i verkligheten.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Grefven

Post by Grefven »

Henrik. Att jag citerade dig var inte för att kritisera det du sagt. Det ser du i mitt svar.

Ville bara vara tydlig med det så att det inte blir missförstånd.
Grefven

Post by Grefven »

tony wrote:
Grefven wrote:

:lol: .....men inga av partierna vill ja ha nått med sd å göra...(Alla kan ju inte va komunister).... :lol:

media i svergie har ju svartlistat dom länge...
Du sa det själv. Alla vet ju vilka som äger den mesta media i sverige. Det hade inte varit bra för någon om media på sitt vis skulle berätta om ett parti som kunde tänka sig ett samarbete.

De hade inte varit opartiska i sitt sätt att skriva det iaf. Rubliken hade väl blivit. "********* är oxå ett rashatande parti" nör det i själva verket kanske bara svarats "ja" på om det partiet tycker sd är värda den platsen folket röstar fram dom till.

Det är så skevt att man blir förbannad. Hade sverige varit nordkorea så hade jag väl inte varit värst förvånad. Men att det skulle visa sig att så många var mot demokratin de flaggat så hårt för att motivera sin egen politik är skrämmande.

Kommunisterna vill nog ha en kommunistisk diktatur utan möjlighet till omval. Det ser iaf inte bättre ut.

Men som jag sagt innan. Ljuset lyser inte på dom direkt. Kollar man övrig europa så har rött det svårt i flera fall oxå. Och det känns ju hoppfullt.
Thörn

Post by Thörn »

Tycker också det är en smula underhållande med en jättearg och upprörd ohly, lätt att parodisera, han nästan fräser :lol: en man som påstår sig inte vara kommunist och att han fått SMS 1989 :)

Nu är det inte riktigt bara ljushuvuden i SD heller tycker jag, men jag tycker det är bra att de tar upp en fråga som ingen vågar prata om.
Här har vi en SD-talesman med huvudet på skaft :)
http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&sns=fb
:lol:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Grefven

Post by Grefven »

att jimmy åkesson sagt frasen "vi är som sagt villiga att förhandla och föra en diskussion med samtliga partier" 200 gånger kommer att hånas som fan snart.

jimmy är slipad, de vill få honom att bli sur och bete sig illa precis som ohly och c:o. men icke. jag ska ta han i näven och berätta vilket bra jobb han gör när jag ser honom nästa gång. mona klarar ju inte ens av att ge ett ärligt svar på alla dumheter hon gjort. men jimmy kämpar på trots hård motvind. det är sådana personer som ska ha ledarroller.
Thörn

Post by Thörn »

ja åkesson är duktig, verkar påläst, seriös och har svar på tal. Man tycker nästan det känns som mobbing i regeringen.
Tur för SD att det inte är killen med "fornminnen" som för deras talan. :)
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Warulv

Post by Warulv »

Thörn wrote: Här har vi en SD-talesman med huvudet på skaft :)
http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&sns=fb
:lol:
http://1.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/T ... cepalm.jpg
fornminne och julafton.... grattis filipstad
ZAK

Post by ZAK »

Jag följer media lite extra just nu och tycker det är lite komiskt med alla försökt till smutskastning.

Tänk om det var så med alla andra partier än SD.
Iofs har det skett innan, men det partiet har ju stigit fram rätt bra i efterhand.
För ni har väl inte glömt valstugereportaget 2002 som var riktat
mest mot moderaterna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Valstugereportaget

Här är ett från igår.
http://www.expressen.se/nyheter/val2010 ... -i-sminket

Åkessons svar:
http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/ ... incidenten

Håller med Åkesson. TRAMS!

Lite extra spännande blir det hela denna veckan.
När alla resultat är inne hur kommer det se ut då?
Kommer SD förlora några få % eller få mer.
Valfusk?
Kommer det fifflas med siffror i hemlighet?
Är det möjligt tros?
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
Post Reply