Pyrros E34 M50 2.8l Turbo säljer allt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vilken av snurrorna syftar du på?
I stort sett klar med rosten. Rensat på asfaltmattor och en helvetes massa kablar och allt onödigt jag inte vill ha i bilen.
Imorgon lär det bli allmän uppstädning i bilen.
Ska fräscha till det i motorutrymmet också. Vad nu det slutar med.
Inga bilder än. Har haveri på kameran.
I stort sett klar med rosten. Rensat på asfaltmattor och en helvetes massa kablar och allt onödigt jag inte vill ha i bilen.
Imorgon lär det bli allmän uppstädning i bilen.
Ska fräscha till det i motorutrymmet också. Vad nu det slutar med.
Inga bilder än. Har haveri på kameran.
Jo. Den ska hänga med upp till 600hk.
Men kan ju viska lite om att jag är sugen på en 6262.
Men 58'an är ju hemma redan, så det får bli den.
Finns annat de där 11.000 kronorna kan lägga på.
Jag tar gärna mot bidrag så ska du se att det går fortare att få ihop bilen Hansa
Kapade bort all plåt får batteriet sitter original och satte dit ny. Nu ska all rost ifrån baksätet och fram vara borta.
Tar tid som fan att bygga när man bara har lönen att bygga med.
Var ju så smart så att jag tog och drog på mig en cykel också mitt i allting.
Men kan ju viska lite om att jag är sugen på en 6262.
Men 58'an är ju hemma redan, så det får bli den.
Finns annat de där 11.000 kronorna kan lägga på.
Jag tar gärna mot bidrag så ska du se att det går fortare att få ihop bilen Hansa
Kapade bort all plåt får batteriet sitter original och satte dit ny. Nu ska all rost ifrån baksätet och fram vara borta.
Tar tid som fan att bygga när man bara har lönen att bygga med.
Var ju så smart så att jag tog och drog på mig en cykel också mitt i allting.
Ja. Här händer det inte mycket.
Blocket är inne på hnoing av loppen, Toppdeckning och line honing.
Ramlat in H-profilare och en 618 tryckplatta.
Svarvat ett M20 svänghjul.
Så nu ska de grejorna balanseras.
CP kolvarna
Bort med onödig metall, då det mesta ändå var rost
Dålig bild, men nu är det målat.
Stakarna på 135mm för att få ut alla kubikcentimeter.
Sachs 618 ska kompletteras med en 6-puck sinter
Varfär inte måla gult när man ändå inte har något att göra
Blocket är inne på hnoing av loppen, Toppdeckning och line honing.
Ramlat in H-profilare och en 618 tryckplatta.
Svarvat ett M20 svänghjul.
Så nu ska de grejorna balanseras.
CP kolvarna
Bort med onödig metall, då det mesta ändå var rost
Dålig bild, men nu är det målat.
Stakarna på 135mm för att få ut alla kubikcentimeter.
Sachs 618 ska kompletteras med en 6-puck sinter
Varfär inte måla gult när man ändå inte har något att göra
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Jo jag vet, hade nog kostat på mig ett par HD bultar hur som helst.. Billig försäkring!johankihl wrote:HD= Heavy duty. Man beställer dem av CP som gör heavy duty bultarna...Dawe_A wrote:Ska du köra med orginal Cp kolvbultarna eller ska du köpa HD bult?
Jag själv tror jag kommer ha svårt att sova om jag inte handlar hd´s...
Eller så blir pyrro sugen på att mosa på mer effekt nästa år och då sitter redan hd bultarna där..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
runt 350kr /st eller något sådant.. i runda slängar 2000 spänn och det är för mig en bra och billig försäkring och ett problem ur världen.. Men då hade jag tänkt köra iallafall 700whp sen pallar nog inte spridarna mer..
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna med tanke på att du kommer sova dåligt om nätterna om du skall vässa motorn på lite högre nivå och inte bytt bultarna
Inte roligt sen om en bult skulle paja och du gör ett riktigt generalras o sopar både kolvar och stakar....
Men som sagt tråkigt att skruva ner en fungerande maskin för att byta endast bultarna med tanke på att du kommer sova dåligt om nätterna om du skall vässa motorn på lite högre nivå och inte bytt bultarna
Inte roligt sen om en bult skulle paja och du gör ett riktigt generalras o sopar både kolvar och stakar....
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
jo men helt klart, men med tanke på att bultarna ska sitta i en rätt påkostad helsmidd maskin så ja....
Tänkte jag bara tanken.
Och kalle även jag har respekt för pengar, verkligen! Allt jag äger ska bara trimmas på något vis och gärna MAX.. Har varit så sedan jag va liten, överklockande av datorer till max, mopeden skulle vara så trimmad det bara gick, Rc bilen likaså och tyvärr har jag inte blivit av med detta pissdyra (men skitroliga) intresse ännu. Oj kom vi in på mig nu...
Nåja.. hade du kommit över en summa pengar, och väljer att spendera dom på en rolig bil med en helsmidd motor, så tror jag faktiskt du också velat ha "de där bultarna" även om de kostar en peng (med tanke på vad du redan ligger ute med i detta skede). Bultarna kan vara en 2000kr försäkring för att slippa sopa hela motorn, eller har jag fel?
( kanske inte vid pyrros effektval just nu, men i framtiden?)
Bultarna funkar nog precis prima ballerina på 900hk också, det är en vild chansning?
Nog om detta i projekttråden nu, ursäkta OT pyrroo!
Tänkte jag bara tanken.
Och kalle även jag har respekt för pengar, verkligen! Allt jag äger ska bara trimmas på något vis och gärna MAX.. Har varit så sedan jag va liten, överklockande av datorer till max, mopeden skulle vara så trimmad det bara gick, Rc bilen likaså och tyvärr har jag inte blivit av med detta pissdyra (men skitroliga) intresse ännu. Oj kom vi in på mig nu...
Nåja.. hade du kommit över en summa pengar, och väljer att spendera dom på en rolig bil med en helsmidd motor, så tror jag faktiskt du också velat ha "de där bultarna" även om de kostar en peng (med tanke på vad du redan ligger ute med i detta skede). Bultarna kan vara en 2000kr försäkring för att slippa sopa hela motorn, eller har jag fel?
( kanske inte vid pyrros effektval just nu, men i framtiden?)
Bultarna funkar nog precis prima ballerina på 900hk också, det är en vild chansning?
Nog om detta i projekttråden nu, ursäkta OT pyrroo!
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Då antar jag att du inte kör med orginalventiler i toppen heller? S50 är kända för att de går av. Har själv köpt en motor med rasad ventil i. Block och kolvar var totalskrot!Dawe_A wrote:jo men helt klart, men med tanke på att bultarna ska sitta i en rätt påkostad helsmidd maskin så ja....
Tänkte jag bara tanken.
Och kalle även jag har respekt för pengar, verkligen! Allt jag äger ska bara trimmas på något vis och gärna MAX.. Har varit så sedan jag va liten, överklockande av datorer till max, mopeden skulle vara så trimmad det bara gick, Rc bilen likaså och tyvärr har jag inte blivit av med detta pissdyra (men skitroliga) intresse ännu. Oj kom vi in på mig nu...
Nåja.. hade du kommit över en summa pengar, och väljer att spendera dom på en rolig bil med en helsmidd motor, så tror jag faktiskt du också velat ha "de där bultarna" även om de kostar en peng (med tanke på vad du redan ligger ute med i detta skede). Bultarna kan vara en 2000kr försäkring för att slippa sopa hela motorn, eller har jag fel?
( kanske inte vid pyrros effektval just nu, men i framtiden?)
Bultarna funkar nog precis prima ballerina på 900hk också, det är en vild chansning?
Nog om detta i projekttråden nu, ursäkta OT pyrroo!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar