Politiska valet och vårt gemensamma intresse

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Warulv

Post by Warulv »

Klangen wrote:"Det är förstås helt frivilligt, men du måste göra det"

Personligen tycker jag att det är bra med drogtester.
Man vet vilka som pundar i skolan, det krävs ingen psyk. utbildning på 25år för det.
Inte fan får du rester i blodet om du inte har rökt... då har du ju grovhånglat med polaren, samtidigt som han blåser in det i din mun = fail.

Tycker Moderaterna gjorde det bra. Kommer rösta blått även denna gång...
vet inte hur hög koncentration man ska få i sig för att det ska sätta spår men syrran bodde ett tag hos en kille som sålde "medical cannabis" och han rökte ju nå sjukt mycket och allt och alla som vistats i hans lägenhet lukta ju skunk. bara att då själv inte veta om ett prov skulle lämna positivt svar är ju skäl att neka testet med följden avstängning, etc. jag hade nekat även om jag var helt säker på att testat skulle visa negativt men hade jag bott i min gamla studentkorridor hade jag inte varit säker på att testet hade visat noll heller.

sen handlar ju inte problemet om att missbrukarna åker dit utan att alla är misstänkta till motsatsen bevisats, helt tvärtemot att man är oskyldig tills man bevisats skyldig.
jag har testat röka och inte har jag tagit märkbar skada av det. tror all tonårsfylla dödade en väldig massa mer hjärnceller och stressade kroppen mer. hade jag åkt dit för att jag testa röka en gång hade däremot skadan varit jävligt stor då jag blivit avstängd från min utbildning och stämplats som knarkare.

drogtest kan man ha på piloter och chaufförer som har andras liv i sina händer och där drogpåverkan har direkt inverkan på deras arbete.

Bullen: http://smsvaska.se/vaska.html du vet att du vill ;)
Grefven

Post by Grefven »

M-techer wrote:Fortfarande ingen som är sugen på en röst? :lol:

Kan man inte rösta typ.. "random" så man inte vet vilket parti den hamnar på?

På så sätt slipper man ju känna press för o va dum i huvet.
rösta blått så slipper du att sölvesborg blir lika hopplöst som bromölla.
Strandholm

Post by Strandholm »

http://svtplay.se/v/2146051/uppdrag_gra ... del_3_av_4

Det är tydligen okej med brottsprovokation i sverige även om det utförs av en ekonomisk förening med amerikanska storbolag i spetsen.

Men det e klart, vem behöver saker som integritet när man kan provocera dessa grovt krimnella människorna istället. :roll:
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
HenrikF

Post by HenrikF »

äh jag är nog bara en bitter och uppgiven malmöbo (bor iof i en "förort" lite lugnare än malmö)
Mitt problem är att jag har fått nog med kriminalitet.
50 skottlossningar hittills i år. Merparten mellan rivaliserande gäng. Ofta med dödlig utgång.
Rån. Ofta med "svennar" som brottsoffer.
Kravaller. Maktlösa poliser, går dom in och råkar skada en stenkastare skallar "rasism" i djungeltrumman (för problemen finns där djungelmänniskor finns)
Våld våld och åter våld. Många är dom som flyr staden, tvingas fly sina hem. Och det är ingen snyfthistoria. Det är fakta.

TYVÄRR kan man se en röd tråd i alla dessa problem. Och det är också fakta.
Man är inte fördomsfull för att man är realist.
Känns nog som om det blir en SD röst från min sida. Lite motsägelsefullt med min bakgrund. Men jag tittar framåt och inte bakåt, och verkar som om SD faktiskt är framtiden, om den ska vara hållbar.
HÅRDARE TAG för att stävja det hårdare klimatet i samhället. Om orsaken är invandrares frihet, eller diskriminering skiter jag i, sålänge man får bukt med dessa problem. För det är ett problem att invandrare begår så mycket mer skit än "svenskar"

Detta vaskar jag inte. för jag är "syyr som saaatan" som vår invandrarleifi hade sagt :?
/Henrik
bumper

Post by bumper »

Det folk glömmer bort när de funderar på att rösta på SD, är att det finns ett alternativ och det är för Folkpartiet.
Strandholm

Post by Strandholm »

HenrikF:
Ja, vill du inte läsa vad man skriver så är det svårt att få dig att förstå att SD inte leder någonstans.
Dock ogillar jag den enorma hatkampanjen som pågått emot SD av de större partierna den senaste tiden.
I en demokrati så har alla rätt till sin åsikt även svenska folket och vill 10% av svenska folket rösta på SD så kan ju alliansen och vänsterblocket fråga sig vem som bedrivit en felaktig politik de senaste 20åren föratt SD ska hitta dessa väljare?

Vill du få ner brottsligheten i din stad så är det jämlikhet man skall satsa på.
Att se till att ha samma kvalitet på utbildning och lika med resurser för barn & ungdomar oavsett vart man bor är så sjukt mycket bättre sätt att få ner brottsligheten än om man jämför med att anställa mer poliser.

Varför blir en människa kriminell?
-Brist på pengar eller möjligheter.
-Upplevelsen av att tillhöra ett samhällsskikt som man anser blir ignorerad/nedtryckt av politiker och polisen.
-Brist på vettig sysselsättning och dåligt med offentliga resurser. T.ex arbete, fritidsgårdar, sport, skola & omsorg.

Hur många av dessa orsaker löser du genom att utföra "hårdare tag" och skaffa mer poliser och en invandringspolitik som betyder att olika människor är olika värda?
Jämför USA och Kanada så ser du ganska snabbt hur allt hänger ihop, men det kanske känns enklare att rösta på SD och tro att allt blir bra då istället föratt faktista titta ut i vida världen på hur det fungerar.

"vi tar in lika många invandrare som hela USA". säger SD anhängare ofta.
Okej, men USA har 15000mord per år så jag förstår inte vart de/ni vill komma med detta resonemanget?

Lyssna på SD's radiokampanj och lyssna på bakgrundsmusiken och tänk noga på varför dom valt just den typen av musik.
HenrikF

Post by HenrikF »

bumper wrote:Det folk glömmer bort när de funderar på att rösta på SD, är att det finns ett alternativ och det är för Folkpartiet.
Sant!
Och det är faktiskt ett mer rimligt val, då FP har lite större, bredare politiskt fundament att stå på.
Tanken med att rösta på SD skulle vara just det med det tabubelagda kring det.
Om SD får mer än 4% så har man knappast tjuvat till sig dessa röster. Man har, trots alla odds, gått starkt framåt. Varför? För att folk har använt sin demokratiska röst och röstat på SD. Så mycket snack om att utesluta och ignorera ett demokratiskt valt parti är hyckleri. Man kan säga vad man vill om paritet. Men dom är demokratiskt framvalda av röstberättigade medborgare. Det får man inte glömma.

Men kanske bättre att hjälpa andra parti komma över spärren..
/Henrik
Thörn

Post by Thörn »

bumper wrote:Det folk glömmer bort när de funderar på att rösta på SD, är att det finns ett alternativ och det är för Folkpartiet.
ja man ska lära sig att VETA HUT! och man måste ju ändå kunna se folk i ANSIKTET i skolan, som Björklund utryckt med sin lite bonniga dialekt :lol:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
HenrikF

Post by HenrikF »

Strandholm wrote:
Vill du få ner brottsligheten i din stad så är det jämlikhet man skall satsa på.
Att se till att ha samma kvalitet på utbildning och lika med resurser för barn & ungdomar oavsett vart man bor är så sjukt mycket bättre sätt att få ner brottsligheten än om man jämför med att anställa mer poliser.

Varför blir en människa kriminell?
-Brist på pengar eller möjligheter.
-Upplevelsen av att tillhöra ett samhällsskikt som man anser blir ignorerad/nedtryckt av politiker och polisen.
-Brist på vettig sysselsättning och dåligt med offentliga resurser. T.ex arbete, fritidsgårdar, sport, skola & omsorg.
Jämlikhet. Hur får man folk som inte vill anpassa sig att anpassa sig? Det ÄR där skon klämmer. Tror du många av flyktingarna ens visste vad diskriminering, jämställdhet etc var innan dom kom hit? Pratar inte om alla invandrare/flyktingar nu, utan den delen som inte vill vara en del av samhället.

Jag har turen att haft möjligheten att föra dialog med en bekant till grabbarna som ligger bakom detta:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article ... splan.html
Orsaken till detta är att dessa ungdomar betett sig som svin och tanten har filmat dem från sin balkong. Det har hon gjort för dom betett sig så illa (eldat upp bilar bla) Sen har det eskalerat.
Killen jag talat med känner som sagt ett par av dessa helgon och försvarade detta agerande med att hon skulle låtit dem vara och sköta sig själv. Han tycker också att det är synd om folk som inte får samma chans som alla andra. Som inte får jobb för att dom är invandrare. som alla blivit diskriminerade av polis och rättsväsende etc. Bara ursäkter till att kunna bete sig ännu värre. Sluta gnäll och gör nått åt saken! Så många andra invandrare går det bra för, dom har jobb, har det bra, sköter sig och har gått i skolan. Men ligist-invandrare blir bara diskriminerade och prylade av polisen utan att ha gjort något..

"jag har haft en dålig uppväxt så det är klart jag beter mig som en idiot" håller det?
"jag har ingen fritidsgård så jag eldar upp bilar, butiker, träd, busshålplatser etc"
"i skolan bara gnäller dom på mig och säger åt mig vad jag ska göra, vem fan är dom att säga åt mig, jag gör som jag vill"
Nej. inget av detta håller. Man har, oavsett sitt förflutna, möjligheter att ändra sig. Oavsett sitt förflutna har man ett ansvar. Det förflutna spelar ingen roll när man begår brott, man har begått ett brott likväl.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/invand ... n-1.730573
Dessa killar tycker det är konstigt att folk, svennar, tittar snett på dem. Samtidigt bekräftar dom folks fördomar genom att relativt systematiskt välja ut svenska rånoffer. DET är rasism.

Sen kan jag säga att det alltid varit många åtgärder på bla rosengård. Jag har ingen statistik, men vet att det är många åtgärder där. Det är förgäves. Dessa killar (och tjejer...) bedriver sin egen kamp mot det samhälle de flesta andra strävar emot. Man skjuter och kastar sten på polis. Sjukvård. Brandpersonal. Lokaltrafik.
Varför?

De invandrare jag umgås med är nästan alla överens. Något måste hända.
Märk att jag inte säger att dom begår brott för att dom är invandrare. För så är det inte alls. Men jag säger det som är sant, att många brott begås av invandrare. Och trots alla åtgärder snurrar spiralen allt snabbare och brutalare.
Hårdare tag mot de som inte vill vara del av samhället. En hjälpande hand och stor skjuts till de som visar att de vill ta del av det goda som samhället erbjuder..
/Henrik
Strandholm

Post by Strandholm »

Du förstår inte.

Det handlar inte om logiskt tänkande.

Hur logiskt är det att ungdomar går runt och vandaliserar föratt dom inte har något bättre för sig? Inte alls.
Men ändå är det dagens verklighet.

Jag säger bara hur det fungerar, inte att det är logiskt.
Det är en stor skillnad, och läser du lite om psykologi så inser du rätt fort att allt inte är logiskt när det gäller det mänskliga beteendet men att det allt hänger ihop ändå.
Det finns ingen reaktion utan anledning men känslor är sällan baserat på logiskt tänkande.

Visst kan vi begränsa invandringen i Sverige om man tror att de i b.la rosengård blir nöjda då och allt blir frid och fröjd i lilla landet brunsås. Men jag har en känsla av att invandrarna där inte är SD sympatisörer.
Det är ungefär som att ha en motor med vevlagerras och tro att allt löser sig bara föratt den inte knackar något på tomgång.

Det gick ett program på SVT för ett tag sedan som hette "klass 9a"
Det var en klass i en skola i rinkeby där hälften av eleverna inte hade gymnasiebehörighet men så tog man in nya lärare i varje ämne som var bland de bästa i landet och vips så hade alla barn framtidstro, nya drömmar, självförtroende och gymnasiebehörighet.

Jag hade själv IG i matte i högstadiet men så delades våran årskull upp i 4-5 grupper och jag hamnade i den näst sämsta. Vi fick en lärare som hette Ami som vände på situationen. Vips så tyckte alla i gruppen att matematik var inte så svårt, det var rentav lite roligt och alla i gruppen höjde sina betyg. Hade alla elever tillgång till en så fantastisk lärare så skulle skolgången vara mycket enklare och roligare.
Så nog kan resurser göra mycket även i de mest hopplösa fall.
Thörn

Post by Thörn »

Ser ut som att ni som lade rösten på SD kommer följden i praktiken bli som om ni hade röstat på Miljöpartiet :o
Eftersom alla vägrar samarbeta med dom, varesig bilda regering eller vågskål... Surt som fan om det blir såhär, miljlöpartiet är ju PEST :evil:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Rsjerry

Post by Rsjerry »

Thörn wrote:Ser ut som att ni som lade rösten på SD kommer följden i praktiken bli som om ni hade röstat på Miljöpartiet :o
Eftersom alla vägrar samarbeta med dom, varesig bilda regering eller vågskål... Surt som fan om det blir såhär, miljlöpartiet är ju PEST :evil:
Japp det är helt uppåt väggarna :evil:
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Grefven

Post by Grefven »

SEGER!

Igår måste varit årets bästa dag. Det började med havregröt, sen blev det gymmet och bersonbästa i bänkpressen. Sen kom ett trevligt uppsalagäng och hämtade m3an. Sen käkade jag och doktorn på McD. Sen hämtade jah världens ballaste audi. Sen blev det blått styre, mona sahlin gjorde historiens sämsta val och SD sitter i regeringen.

Har svårt att se något som kunde blivit bättre igår.
ZAK

Post by ZAK »

Grefven wrote:SEGER!

Igår måste varit årets bästa dag. Det började med havregröt, sen blev det gymmet och bersonbästa i bänkpressen. Sen kom ett trevligt uppsalagäng och hämtade m3an. Sen käkade jag och doktorn på McD. Sen hämtade jah världens ballaste audi. Sen blev det blått styre, mona sahlin gjorde historiens sämsta val och SD sitter i regeringen.

Det skulle väl varit om Mona avgick på plats i direktsänd TV? =]
Proud member of kööken Racing

zakademus@gmail.com
0760156239
HenrikF

Post by HenrikF »

ZAK wrote:
Grefven wrote:SEGER!

Det skulle väl varit om Mona avgick på plats i direktsänd TV? =]
Mmm. istället satt hon och hennes "alierade" och muttrade fram sin bitterhet i tv. Ohly var ju i det närmaste hatisk mot att man har en riksdag med "ett rasistiskt parti" som han uttryckte det, så entusiastiskt att skvätte saliv ur munnen på honom :)
Grejen är att SD hade suttit där även om dom själva hade vunnit. Så varför ens ta upp det.
/Henrik
Awpelqvist

Post by Awpelqvist »

så länge man har röstat på valfritt parti så har man använt den lilla rösten man har i detta land! detta innebär även att man har valt till riksdagen som i sin tur betyder att man har RÄTT till att klaga medans dom som ligger i soffan och petar sin jävla navelludd inte har rätten att att klaga för då har man inte utnyttjat de tillfälle som man hade för att förändra det sverige som man sitter och hatar på!

min åsikt bara å kände för att dela med den :)
alla barnen gillar att åka polisbil, men det försvinner med åren.
Grefven

Post by Grefven »

ohly, idiot peter är helt slut i huvudet. de är som 16 åriga veganbrudar utanför en minkfarm när de ska börja diskutera. de ska gärna bre på så det låter extra dramatiskt och så står de och svär, skriker och beter sig allmänt illa.

reinfeldt svarar ju oftast dom med "det där du sa nu var faktiskt inte en sanning" och då står de båda idioterna tysta och säger inget alls. eller så pratar de i mun för att vifta bort det. sen får reinfeldt berätta för dom hur det egentligen är och även vad deras felaktiga påstående är grundat i.

om mona inta avgår denna gången så blir jag förvånad. hon kommer att påstå att det är fivilligt men antagligen kommer de själva be henne göra det.
Post Reply