Candy´s E39 Turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
den bilen var på bugrun i somras å gjorde bort sej
http://img686.imageshack.us/img686/8650/img1804v.jpg
http://img686.imageshack.us/img686/8650/img1804v.jpg
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Hahaha...förstår det.Magnaten wrote:den bilen var på bugrun i somras å gjorde bort sej
http://img686.imageshack.us/img686/8650/img1804v.jpg
Kommer en spec lite senare i veckan, har inte tis att skriva den nu.M3-emil wrote:Jäkligt kul med en e39a, har gått i samma tankar som dig en stund....
Ska bli spännande att följa detta.
Vad blir det för motorspec?
Målet ligger på över 700 på hjulen har åkt med över 500rwhp på det förra bygget 2liters fyra, så det måste ju bli mer än det
Haha vafan, stackars bil.. vad har de gjort med den??
Men jävligt nice med e39 turbo! de är ju ljusår trevligare att köra än e34or osv..
Men jävligt nice med e39 turbo! de är ju ljusår trevligare att köra än e34or osv..
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
Är ju som sagt lite att göra på den men köper man en bil för 5k som är värd mellan 20-30k så är den ju inte i toppskick
Är ju fortfarande mkt bil för dom pengarna och det var ju ett projekt jag ville ha, ser aldrig problemen bara möjligheterna.
Bilen kommer att vara körbar till sommarn som jag vill att den ska vara utseendemässigt först och främst hinner inte bygga den motor jag vill tills dess.
Kommer att byggas i 3 steg:
1. kaross så clean som det bara går utan att det går till överdrift, inredning, slitdelar som behöver bytas och fixa en fungerande motor ev. sprut och avgas.
2. Bygga allt runt motorn färdigt, drivlina och bränslesystemet.
3. Här börjar det riktigt roliga då det är motorbyggen jag går ingång på:)
Hel smidd motor, toppjobb inkl. kammar och fjädrar, grenrör, insug, tryckrör, oljekylare, ic, tryckrör och turbon samt wg.
Sen hur långtid det är mellan stegen det vet jag inte beror lite på tid och pengar men den kommer att rulla varje sommar allfall ska inte bli någon ståtid förutom vintern.
Slut målet är en busbil/glidare på över 700rwhp som inte skämmer ut sig vare sig det svänger lr går raktfram men samtidigt behålla så mkt komfort det bara går, man börjjar ju bli gammal:)
Är ju fortfarande mkt bil för dom pengarna och det var ju ett projekt jag ville ha, ser aldrig problemen bara möjligheterna.
Bilen kommer att vara körbar till sommarn som jag vill att den ska vara utseendemässigt först och främst hinner inte bygga den motor jag vill tills dess.
Kommer att byggas i 3 steg:
1. kaross så clean som det bara går utan att det går till överdrift, inredning, slitdelar som behöver bytas och fixa en fungerande motor ev. sprut och avgas.
2. Bygga allt runt motorn färdigt, drivlina och bränslesystemet.
3. Här börjar det riktigt roliga då det är motorbyggen jag går ingång på:)
Hel smidd motor, toppjobb inkl. kammar och fjädrar, grenrör, insug, tryckrör, oljekylare, ic, tryckrör och turbon samt wg.
Sen hur långtid det är mellan stegen det vet jag inte beror lite på tid och pengar men den kommer att rulla varje sommar allfall ska inte bli någon ståtid förutom vintern.
Slut målet är en busbil/glidare på över 700rwhp som inte skämmer ut sig vare sig det svänger lr går raktfram men samtidigt behålla så mkt komfort det bara går, man börjjar ju bli gammal:)
Har ägnat den här helgen åt att riva ner bilen och det är inte roligt med tyska lyxvagnar, det är ju skruv och clips överallt samt lite dubbelhäftande, så man förstår verkligen att dom är dyra nya.
Har allafall kommit en bit på vägen, nästa helg ska motorn ur och rensa upp motorutrymmet flytta på abs enheten den sitter precis där nått annat ska sitta:)
Sen är det inte mkt kvar tills det blir dags för lack på karossen.
Är inte många bilar som blir finare ju mer man plockar av dom:)
Har allafall kommit en bit på vägen, nästa helg ska motorn ur och rensa upp motorutrymmet flytta på abs enheten den sitter precis där nått annat ska sitta:)
Sen är det inte mkt kvar tills det blir dags för lack på karossen.
Är inte många bilar som blir finare ju mer man plockar av dom:)
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg
Kul att höra att det gillas, går lite långsamt med uppdateringarna nu då jag bara har helgerna att göra nånting på.CrazyVikingsRacing wrote:Fasen detta bygget kommer nog att bli fränt när det blir färdigt .
Har haft någon liknande idé faktiskt för det är ju inte många som rullar e39 turbo. Så jag kommer följa bygget
-
- Posts: 942
- Joined: 30 Aug 2007, 18:53
- Location: Hallsberg