Det jävligaste av allt är att ja är i verkligenheten.
Skillnanden är att skulle jag starta ett jobb, så vet jag exakt inom vilken bransch o allt, har funderat på det till och me
Det där me press ifrån ifrån facket är ju bara o glömma, kan jag meddela, för vill företaget då springer dom tyvär över facket om dom vill.
har varit me om det själv.
Ganska tyderligt me.
Efter som du skriver desto äldre människa desto dyrare, ja, men då måste man ju klia sig i skallen varför man då anställer älder folk för, snacka om att skjuta sig själv i foten då.
Att bara säga att man måste anpassa sig efter vinterhalvåret kommer aldrig o funka i längden, ska vi snö röjare säga samma sak, äsch nu är det vinter då stannar vi hemma.
Undrar hur denna vinter då hade sett ut.
har inte räknat timmarna än ifrån vintras. men blev ett ex antal
Tyvär kommer jag aldrig o köpa det ordspråket tyvär.
Och tyvär så är det små företagen som styr, så det stänker om det.
jag har som jag sagt förut varit i den sitsen.
Där kunde man bli inringd 9 på dan man kom dit fick jobba två timmar sen åka hem igen.
Lägger man vinsten på annat skit o sen att företaget går i graven då är man bra dum tyvär.
Strandholm wrote:Svintoleffe:
Vet inte ens vart jag ska börja

Snälla, starta ett företag och bli arbetsgivare så ska du se att du kommer tillbaks till verkligheten.
Varför tror du företag använder sig av bemanningsföretag och vikarietjänster istället föratt nyanställa?
Föratt det är sån enorm press på arbetsgivare ifrån de anställda och facket om du vill avskeda någon.
-Du ska ha en bra anledning.
-Hävdar du arbetsbrist = du får ej nyanställa.
-Sist in först ut = Svårt att behålla ungdomar.
-Sedan så får du betala ut x antal månadslöner beroende på vad facket hotar med. (desto äldre människa desto dyrare är det att bli av med)
osv osv.
Sedan så styr inte småföretagarna arbetsmarknaden.
Kolla hantverkarbranschen t.ex så är det enormt stor skillnad på omsättning sommarhalvåret och vinterhalvåret, det säger sig självt att det varierar och med ett litet företag så måste man anpassa sig till mängden arbete.
Ska du ha 25k ut som anställd så kostar det företaget 50k i månaden och tänk dig att det är dåligt med jobb ett par månader och man har lite för många anställda, då kan det bli konkurs väldigt fort trots att företaget är välskött (pga skattemässiga skäl så är det mer lönsamt att investera vinsten istället föratt sitta på pengarna som "reserv")
Fler svenskar borde bli egenföretagare typ F-Skattare och jobba för sin egna framtid istället föratt dra benen efter sig som anställd och leva föratt klockan ska slå helg så man kan klippa gräsmattan hemma och sedan bli helt paff när man helt plötsligt inte behövs på jobbet längre?
Bra låttext:
http://open.spotify.com/track/3bT101m4genL3xrXP1LcN6