Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Några problem för dig att lufta bromsarna tänkte på hydrauliska handbromsen! Jag får tryck när ja bromsar med pedalen men händer fan ingeting när jag bromsar med handbromsen, något lurt är de, nått speciellt att tänka på när man luftar?
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Jag brukar inte varva så mycket när jag leker, behövs liksom inte. Därimot när det ska gå fort rakt fram så drar jag den gärna till 7500rpmThörn wrote:grymt gott den går och låter hur mycket varvar du i filmen?
Känner igen det där med vikten på fälgar, å ena sidan ser det sportigt och snyggt ut med stora hjul men e ju klart sämre när man gasar.
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Min handbroms har ett eget system då den går på två av kolvarna bak, sen har färdbromsen dom andra två. Så för mig är det bara att dra i spaken och lufta som vanligt. Men dom andra i garaget har haft problem med sina, jag kan ju höra med dom hur det löste sigjeenz wrote:Några problem för dig att lufta bromsarna tänkte på hydrauliska handbromsen! Jag får tryck när ja bromsar med pedalen men händer fan ingeting när jag bromsar med handbromsen, något lurt är de, nått speciellt att tänka på när man luftar?
Hehe det var kul att se på säve när du sladda över större delen av banan gott ljud också, va framme och prata lite med dig också.
320 2,5 24v Kic-88
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
325 turbo -89 (såld)12,53@402
325-88 m-tech II
320is-89
318-99
540T-99
M535-86
520-00
525 turbo m20 12,32 @402 192km/h(såld)
525 turbo m50 438hk 520nm 24500 mil oöppnad
http://www.fartverket.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Ah, vore kanonsnällt Är kompis med jall så träffar du han kan du hälsa
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Då stod bilen redo för lite Drifting träning på Anderstorp raceway Fick spons på lite däck så det var bara att tacka och ta emot hehe. Ska bli gott att få lite träning innan Rudskogen med, Får bara hoppas att jag inte kör sönder något!!
Det enda negativa är att jag kanske måste jobba över extremt mycke just nu... Är totalstop på jobbet...Men det går ju alltid att sjukskriva sig hehe
Det enda negativa är att jag kanske måste jobba över extremt mycke just nu... Är totalstop på jobbet...Men det går ju alltid att sjukskriva sig hehe
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Nu är det idel motgångar Körde sönder triggerhjulet/svängningsdämparen på anderstorp. Beställde ett nytt och rev ur kylet, kastade triggerhjulet och monterade det nya idag. Gott tänker jag då blir det Rudskogen till helgen!! lyfter i kylet och dit med slangarna, börjar hälla på kylvätskan då kommer bakslaget....jag har lyckats göra hål i kylaren när jag tog ur den!!! FAIL
Ska göra ett desperat försök att svetsa läckan imorn, men är grymt skeptisk till att det går tyvärr...
Ska göra ett desperat försök att svetsa läckan imorn, men är grymt skeptisk till att det går tyvärr...
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Då var vinterns uppgraderingar i full gång!! Blev inget med Gatebil tyvärr lyckades faktiskt svetsa kylet så det blev tät. Tyvärr visade det sig att bilen hade kokat jävlar i mig när jag körde av på Anderstorp. Enligt boxen hade vattentempen vart 194 grader!!! Så vid uppstarten innan Gatebil lätt den inte helt kry kan man säga, tickar knakar o har sig. Lyfte ventilkåpan snabbt och såg att insugskammen inte såg så fräsch ut tyvärr, har gått flisor ur den mm. Blir en stillsam renovering+uppgradering nu i vinter
Punkter att göra i vinter är
-Renovera motorn hehe...
-Nytt grenrör +PT6765
-Byta till Tilton koppling
-byta till E36 styrväxel
-Nya kamaxlar Z2??
-Moddifiera insuget
-Fixa m3 oljefiltershållare mm
Kommer sälja alla delarna jag byter/uppgraderar om nån är intresserad
Lägger upp dom på säljes så småningom
Punkter att göra i vinter är
-Renovera motorn hehe...
-Nytt grenrör +PT6765
-Byta till Tilton koppling
-byta till E36 styrväxel
-Nya kamaxlar Z2??
-Moddifiera insuget
-Fixa m3 oljefiltershållare mm
Kommer sälja alla delarna jag byter/uppgraderar om nån är intresserad
Lägger upp dom på säljes så småningom
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Nu var renoveringen i full gång, Fick byt till mig en 3 skivig Tilton koppling så nu är det bara att spara ihop till turbon hehe. Har lyft toppen och det såg inte så jätte bra ut Båda kammarna +kammhusen var slut, repiga och jävliga. Sen såg man att alla avgasventilerna hade nosat på kolvarna, dock var dom ändå täta??? Tillråga på allt så satt svänghjulet löst så veven måste upp i svarven då den blivit skadad. Är lite nervös för hur ramlagren kommer att se ut?? Hoppas jag slipper fler överaskningar...
sen fundera jag på hur man bäst förvarar spridarna över vintern?? ska man lägga dom i nått bad eller nått om man kört på E85??
sen fundera jag på hur man bäst förvarar spridarna över vintern?? ska man lägga dom i nått bad eller nått om man kört på E85??
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
jo har läst på och ska montera en stryp backventil och prova, sen brukar ju jag aldrig ha fäste, Kör ju inte så mycket rattlåsracing så jag hoppas lådan klarar det hihi.Thörn wrote:ajdå lät tråkigt och dyrt, är det inte lur med tilton och få drivlina att hålla ihop?
Rev ner bottendelen idag och kan väll säga att lagren såg väll inte så jätte bra ut precis Att kammarna var slut gjorde väll inte så mycket då jag ändå skulle byta, Men jag hade iaf hoppats att bottendelen klara sig. ser ut som det har varit skit i oljan som farit med runt. Tittar man på lagren ser det ut som små metallspån som bankats in i lagren, efter att dom åkt ett par varv först... ska ta några kort och lägga upp så kanske någon mer erfaren kan kika på dom. Till det positiva så ser veven ut att vara en tuff rakare!!! kanske slipper slipa den?? Och kolvarna ser ut som nya
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
Har vart nere och gått igenom grejorna lite bättre nu, veven behöver nog slipas?? ska låta något proffs titta på den så får vi se. Olje pumpen som jag köpte flång ny i våras verkar helt skrot (full i metallspån antar jag). Tar man oljan mellan fingrarna så ser man små svarta metallspånor roligt..
Frågan är bara vart allt spån kommer ifrån??? visserligen har det gått endel flisor ur insugskammen, men har lite skeptisk till att oljepumpen sen skulle suga upp dom få dom genom oljefiltret och sen vidare ut till lagren???
Är väll bara att bita i det surra äpplet och försöka vara ännu petigare när man skruvar ihop den med nya grejer igen.
tog lite bilder (av typ 25kort var det bara dom här som blev bra....)
Tänkte om nån är skicklig på att se vad skadorna beror på???
En samling RIKTIGT dåliga lager
Två av ramlagren i närbild, vad tyder alla små prickar på??
Här ser man några av flisorna som gått ur insugskammen
Frågan är bara vart allt spån kommer ifrån??? visserligen har det gått endel flisor ur insugskammen, men har lite skeptisk till att oljepumpen sen skulle suga upp dom få dom genom oljefiltret och sen vidare ut till lagren???
Är väll bara att bita i det surra äpplet och försöka vara ännu petigare när man skruvar ihop den med nya grejer igen.
tog lite bilder (av typ 25kort var det bara dom här som blev bra....)
Tänkte om nån är skicklig på att se vad skadorna beror på???
En samling RIKTIGT dåliga lager
Två av ramlagren i närbild, vad tyder alla små prickar på??
Här ser man några av flisorna som gått ur insugskammen
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact: