Politiska valet och vårt gemensamma intresse

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

HenrikF

Post by HenrikF »

Hade velat se ett annat regering rida ut denna "lågkonjuktur" bättre än den sittande. En stadsminister som agerar efter sina partikamraters snedsteg och inte förklarar bort dem som sossarna alltid gör gillar jag. Han har stake.

Sen förstår jag inte hur många tänker.
Fram för alternativa bränslen! Om alla körde elbilar hade bensinen varit billigare för oss som trimmar? Man kommer inte från det faktum att konsumtionen på bla fossilt bränsle inte håller i längden. Man måste hitta alternativ, för att det ska bli hållbart i längden. Ingen kan säga att det är nyttigt.
Hade gärna haft en del av miljöpartiets tänk i kommande blå regering.
vinner sossarna blir det bidrag för resten av slanten för mig. Ska fan inte lägga 66% av pengarna jag jobbar i till staten när folk bara lyfter utan att göra ett skit.
/Henrik
Thörn

Post by Thörn »

lär bli Vägvalet lokalt även om det verkar vara smygklubbat av alla för att finansiera västlänken. SJUKT att inte kollektivtrafiken skall finansiera sig självt utan via bilisterna hela tiden...
http://www.nejtrangselskattgbg.se/

statliga rösten lär gå till KDS iår :) de ligger farligt nära 4% gränsen åker de ur lär det inte bli mera arbetarlinjen, bidragslinjen kommer tillbaka då...
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
maccan

Post by maccan »

Svintoleffe wrote:Nä mer svensk än mig kan du inte hitta.

Jag jobbar under sommaren, kör snö under vintern, när dne kommer.

Tycker bara att moderaterna har pajat en hel del för folke, dom säger att dom ska ta fram jobb ellr tt man sak gå utbildning jo tjena.

Sätt mer press på arbetsgivarna istället.
hade jag suttit som politiker hade jag gjort det, har mina tankar på hur men behåller dom för mig själv.
BRUZZE wrote:
Svintoleffe wrote:Jag kommer o gå mot strömmen o rösta rödgrönt
invandrare utan jobb el?
Vad har dom pajat? dom började inte direkt under en bra period med lågkonjunktur och allt, tycker dom har skött sig väldigt bra med tanke på vilken start dom hade.
Och vad sätter dom röda för press på arbetsgivare menar du? dom vill ju bara höja skatter så mer folk kan gå på A kassa tills den dagen dom hittar jobb.
Och sen är det betydligt mer folk som fått jobb nu procentmässigt än när dom röda styrde!! USCH
- BMW 325IM e30 -
http://www.garaget.org/mcn
Strandholm

Post by Strandholm »

maccan wrote: Och sen är det betydligt mer folk som fått jobb nu procentmässigt än när dom röda styrde!! USCH
länk?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Grefven

Post by Grefven »

(denna text gäller bara riksdagens påverkan av individens ekonomi och inga andra frågor)

Sköt er själva och va inte beroende av riksdagen till 100% i alla lägen. (eller svälj allt de säger/gör/beslutar)

Då går saker och ting mycket smidigare. Allt är förstås en balansgång. Men lite lösningar får man tänka ut själv och inte vänta att en regering gör det åt en.

Är en skatt för hög, reglera det själv.

Är dina boendekostnader för höga? Reglera dom själv.

Är matkostnaderna för mäktiga? Samma svar där. Reglera dom till den nivån du vill ha.

Det går utmärkt. Vilken metod man väljer att använda är upp till var och en.
Strandholm

Post by Strandholm »

Det låter jobbigt bullen. Menar du att det inte löser sig om jag gnäller lite?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Grefven

Post by Grefven »

Strandholm wrote:Det låter jobbigt bullen. Menar du att det inte löser sig om jag gnäller lite?
Ja det är just det, folk tycker det är jobbigt att göra saker själv och väntar att regeringen ska göra det åt en.

Mitt inlägg va inte riktat åt någon enskiljd individ. Med "er" i "sköt er själva" så menar jag de missnöjda. Inte bara i tråden utan i hela landet.

Ibland kan man göra mycket själv. Och det man gör har oftast omedelbar verkan.
Sjögren Racing

Post by Sjögren Racing »

Grefven wrote:(denna text gäller bara riksdagens påverkan av individens ekonomi och inga andra frågor)

Sköt er själva och va inte beroende av riksdagen till 100% i alla lägen. (eller svälj allt de säger/gör/beslutar)

Då går saker och ting mycket smidigare. Allt är förstås en balansgång. Men lite lösningar får man tänka ut själv och inte vänta att en regering gör det åt en.

Är matkostnaderna för mäktiga? Samma svar där. Reglera dom till den nivån du vill ha.

Det klokaste jag har hört//läst på länge! :)
Franzén

Post by Franzén »

Sjögren Racing wrote:
Grefven wrote:(denna text gäller bara riksdagens påverkan av individens ekonomi och inga andra frågor)

Det klokaste jag har hört//läst på länge! :)
+1

Finns massa olika metoder.
Ofta är dom inte riktigt i linje med vad lagen anser...

Gäller att tänka utanför lådan bara.
Grr!
0706-419608
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Problemet me dagens arbetsgivare är att det är dom som styr marknaden.

Så dom kan göra vad faskien dom vill me se personal.

Jag vet om flera stycken, som bara har så kallat vikariat under sommaren, för att dom ej kan få nått annat jobb.
För när väll arbetesgivaren ej behvöer dom mer får dom gå hem.

har själv varit väldigt utsatt i den sitsen me.

Men har nu två jobb ett under sommaren åt en arbetsgivare o ett annat under vintern när det kommer snö.

08 jobbade jag åt ett företag på kontrakt i 6 månder, är det var ett par veckor kvar fick jag reda på att de var någon annan av cheferna som kännde någon grabb som skulle ta över mitt jobb.
Jag skulle lära han o köra slammsugare, så han kunde ta över mitt jobb.

Dom på jobbet var ruskigt imponerad över mig för jag kom jämnt halv sju på morognen, jag kunde jobba långa dagar ställde jämnt upp för företaget, åkte ut o hjälpte till m jour jobb me.

Kostanden jag fick betala för detta me familj o allt, gör jag aldrig om.

Samma företag ringde sommren efter o ville ha mig där me o jobba åt dom, host host vad kallas det.?

behöer jag säga att jag ej stannade där nästa sommaren.
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Thörn

Post by Thörn »

lätt att fixa att själv när politikerna på lokalnivå bestämmer massa idiotregler.
Jättekul att bo innanför tullarna så man åker på tullavgift a 40kr varje gång man skall någonstans, en annan grej som rör mig lokalt är påfundet dubbdäcksförbud from vintern 2010/2011 som endast är på den gatan jag bor i hela göteborg! man blir less när man har 3st bilar och alla har hyfsat bra dubbdäck nu. :evil:
Grefven

Post by Grefven »

Leffe;

Bli arbetgivare själv då? Sitt inte bara där och vänta på att någon ska anställa dig och ge dig pengar för att va snäll. Med det röda tänket jag kan se i dina inlägg så borde du va nöjd att en annan får ta över ditt jobb så denna slipper va arbetslös. Det är ju de rödas ideologi. Att alla ska dela på allt.

Rösta rätt istället så kanske du får det som du vill.
Grefven

Post by Grefven »

Thörn wrote:lätt att fixa att själv när politikerna på lokalnivå bestämmer massa idiotregler.
Jättekul att bo innanför tullarna så man åker på tullavgift a 40kr varje gång man skall någonstans, en annan grej som rör mig lokalt är påfundet dubbdäcksförbud from vintern 2010/2011 som endast är på den gatan jag bor i hela göteborg! man blir less när man har 3st bilar och alla har hyfsat bra dubbdäck nu. :evil:
8miljoner människor trivs på andra orter i landet så va inte rädd för att flytta om det känns övermäktigt. Man kan inte räkna med en konstant stigande trend i sin välfärd. Ibland går det nerför och då är det bara man själv som kan reglera hur länge och hur hårt man ska falla.
Thörn

Post by Thörn »

jo har man sin familj bekantskapskrets jobb, sitt liv helt enkelt, på ett ställe så känns det sådär att flytta för att politiker jävlas.
Men visst går det, fast för egen del drar utlandet mer :)

Men sån här idioti får en att må illa av politiker som tar beslut utan någon som helst demokratisk grund, man får politikerförakt helt enkelt.
Visst de är folkvalda men sa inte ett knyst om vad deras ståndpunkt var i dessa frågor i förra valet, och nu är det kanske för sent.

De frågorna är 2st av få frågor som hör till topic i denna tråden för övrigt... :roll:

Men visst man kan flytta ut i förorten, eller åka kollektivt som de gröna vill och lägga ner allt vad bilar heter.
"Politiskt styrning" :evil: :evil: :evil:

förresten ang bilsport
i senaste bilsport har dom en helsida om detta, moderaterna nämnde iaf lagliga alternativ för att förebygga streetracing. det lär väl aldrig hända på riktigt men dom nämnde det iaf.
2 av fyra frågor de ställde gällde illegal streetrace. Finns ju ett par viktiga frågor till jag tycker de borde tagit fram :lol:
Fredriktak

Post by Fredriktak »

Sjukt bra att folk kan respektera folks åsikter, och måste stötta dom med stöddiga kommentarer eller påhopp.

Fantastiskt. Verkligen..

Folk har åsikter, har du inte förmågan att förstå/acceptera det, gå till en psykolog.
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
M-techer

Post by M-techer »

Nån som vill köpa en röst?
Aaah det är rätt stökigt...

0709-854845.
Fredriktak

Post by Fredriktak »

M-techer wrote:Nån som vill köpa en röst?
+1! :D
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Post Reply