r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
som vanligt finns det en 3 timmar lång berättelse om ännu en fantastisk helg där igentligen allt gick ännu en gång heeeeeelt åt skogen..
snor bilder och filmer från ett par eldsjälar med kameror, man får pm:a om jag ska ta bort dem
Sista repan ut på actionmeet så sprutade det lite väl mycket vatten ur exp-kärlet.. Jag gick i självmål då av glädje med att än en gång ha en pajjko bil med mig hem, vit och lika jävla skitig som vanligt.........
Lagom trött på allt eftersom jag ännu en gång sagt "efter detta event ska jag fan fixa allt annat jag har ligger hängandes på mig"
Planen blev att testa med wonderweld i toppen och efterdra skitnen, så jag tänkte vad bra, går inte det så får jag helt enkelt passa till 2011.
Onsdagkväll startar jag upp bilen, den är lite för grovt flöde på bubblor och annat kul i exp kärlet direkt, + tempen sticker rätt omg upp på arbetstemp och lite till... Polaren jacke kommer över med lite CO test, blir fetgult direkt... Tack och godnatt, åker hem.
Senare på onsdagskvällen i samråd med bäckis och morgonen efter med ärtan och samtidigt en galen ålänning på tråden SÅ beslutade jag mig för att riva skiten och ta tag i skiten ännu en gång.....
Ringer på lunchen till Stefan på Engson Motor och bokar upp en planing förmiddagen efter + litet öga på om några fel hittas.
Torsdag lunch, tar en whopper påväg till garaget ställer timern och skruvar tills det ringer (får mestadels ur vätskor och iväg massa pickel för att kunna riva mer.
Torsdag kväll efter jobbetl, river toppen och får hjälp av john, gick som smort, förutom när toppen skule av blocket.. Hade i princip limmat fast sig...
Fredag lunch drar jag iväg till garaget och mekar av weld fälgarna bestyckade med 29" 11.5 och drar till däckkompaniet.
Fredag efm efter jobbet hämtar jag däck topp mm, drar igång med rengörning och hinner i princip inget alls innan jimpa från åland kört vilse ett kottkast bort... altså... jimpa kan skriva en bok själv om sitt lokalsinne
Sen mekar vi som jävlar i helvetet fram till midnatt och startar upp skiten som då går på 5 burkar och rasslar.. Vi hann iallafall köra skiten varm...
Lagom roade rev vi ventilkåpan (= bort med kompressorhus) hittar inga fel, kommer överens om att lasta skiten endå, finner ingen trailer så min gamla transportbil som stått sen ppf träffen förra året för min del (några polare har trotsat körförbudet däremot). Kablar igång skiten och ställer den på laddning medans vi lastar..
Bil fastspännd och klar packar vi hela skiten med allt från jimpas fisk till jimpas vedsäck.. tur att dom har så in i helvete med grejer borta på kobben
Efterdrar toppen och landar hemma hos mig i 2h för att sen dra raka spåret till orsa, med en bil som låter konstigt och går på 5 burkar...
8 sekunders cigarren höll å att tas i glädje när vi verkligen var framme med ekipaget på orsa, men det regnade... Ut och lasta av och snacka lite med alla världens bästa turbo idioter på samma ställe, helt grym träff..
Sen började allvaret, ärtan kom förbi och felsökte motorn på alla möjliga vis, allt från komptest till koll i sprutet... Tändning och gnista fanns överallt, men tillslut hittade vi felet en kabel där har dragit ur stiftet när jag mekat av och på härvan.. Det är fan så svårt att höra när man drar av en spole om den går på 5 eller 6, man måste varva och höra rappheten nästan...
BILD IFRÅN DALSKOG
Vinkelharry och lite finlödning alla dennix sen sjunger skiten som aldrig förr, och missljudet var ett klassiskt m50 ljud.
HÅRDROCK! åker och besiktar skiten och drar tillbaka till tätet för att se över allt..
Däcket ligger mot stötdämparen FAIL jag som bara hade dragit åt försiktigt för att sen efterdra hade lyckats få alla hjulbultar på höger sida knäckta... KUL!
ihop med jimpa från åland och robban från avesta (många skitroliga dialekter altså) fimpar vi iordning dom girafflånga bultarna + säkrar med muttrar på andra sidan, + cylindrisk fastättning i gängen (blir grymt kul att få bort sen).
Blir tvungen att montera 2st biltema spacers som vi fick låna av en depågranne, 31"arna är bredare och jag missade väl lite med tillfixningen av flyttningen av övre stötdämpar fästena...
Ut på plattan, torskar värmaren (vågar inte pressa varvstopp).. 2an har syncat hela tiden i den här lådan och nu gick den helt enkelt inte i, tror jag röck lite för löst i kamelen efter allt tokskruva... tänker 11 tider men någon sa 9.7, måste varit den andra bilen... Nej, 9.7 på en växemiss till 2an? Det är ju HEEEEEEEEEEEEEEEEEELT stört!!!
Puttrar ut igen och fäller ut en 9.04 i 245 knutar efter att ha missat ännu en värmare,
foto av pelko
(jimpa ringer och klagar på att jag håller på att drifta nu igen) jag svarar med att något låter helt jävla cp och han lånar en bil och kommer ner för att bogsera tillbaka.. Lite felsökning visar att det är kopplingen som skrotat åt helvete.. KUNG BÄCIS HAR EN 765a med sig.
Dagen var endå över för de flesta så vi mekade lite men det vart så mörkt, tog dock ner låda och koppling innan vi drog in för att käka första målet kl 23:00... KUL....
Sparsamt med öl för trötta hjältar och sen slå upp 15 manna trekronor tältet för 2 personer... HAHA....
Jimpa eldade satan i kaminen och jag hann inte ens säga att jag hatade 8or innan det vart morgon..
Gick ut och monterade kopplingen och flyttade över alla grejer på lådan, väckte det sovande mumintrollet och drog till förarmötet..
foto av pelko
Sen kastade vi upp allt skit ihop med en ny låda för att kpplingen riviti hål i den jag åkte med..
Varmkör och smyger ut på plattan, nu jävlar i helvete ska skiten elda!
3ans växel och varvstoppar så långt att jag skäms...
foto av B Larsson
Backar tillbaka och står sedan och väntar på att få åka in i stage, ska rulla fram till stage och det känns fan som att handbromsen är i, satan vilket störtskönt klister... Lagom orolig varvar jag upp nästan till varvpellen och dumpar kopplingen och håller fullt... Fetboggar för att sedan slungas iväg med laddtrycket kometandes.. 1.42 i 60 fot kändes jävligt gay... Spöar skiten ur gamla bättan i mål och rycker skärmen, smällde rätt hårt i torsot när skämren snärtade ut.
9.06 i 264 knutar med BOGGSTART, 201m på 5.99 och 195km/h rätt skön upparbetning av hastighet från 201 till 402, vill lova att det hissade på rätt fint på 4an faktiskt
foto av pelko "total glädje, 9 blankt igen och på jordens förbannade boggstart"
Nu fick det vara nog, 9 blankt 2 gånger med risiga starter.. Så vi kopplar in launchcontrol för att sen åka och smälla av däcket..... Helt sjukt vilket jävla snyt i starten, fyfan va hårt chassiet är när det får lite pulver..
tur man var lite orolig till att snyta av kopplingen rakt av så man stod på hejdarna och rattade satan, annars hade man blivit poppis som tagit blinktornet
Wikipedia på styvt chassie, kolla klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=eTCmAiV1fw0
Ingen skräll sen om jag säger att det bara finns film på haveriet va?
Nu är jag fan impad av chassiet, synd det inte fått sträcka ut sig med riktig låda + kopplingi kombination bara... Fifan vad det hade gått på slangarna där
Nåväl, det var inte riktigt slut där, vi fimpade iordning bultarna som på andra sidan och drog ut igen för att vara snällare på starten...
1.33 i 60 fot, nu gick det som actionmeet igen... Men 2an och 3an varvstoppade lite väl snabbt... släppte av och rullade i mål, koppling stekt för dagen... #2...
Raket lastning för att sen inte hinna i tid till jimpas båt..
Så vi tog vita blixten på en liten spinn i garageområdet och hälsade på grannen karel som mekade m20 för fulla puckar!
Ska byta lamell och åka något mer bus iår iallafall!! + Fräsa lite rondeller på FETHÄNG så jimpa, ärtan och bäckis blir lite impade HAHA
ps. motorn har aldrig varit såhär bra.. fyfan va den går och håller sig snyggt i temp... + vilket jävla i helvete ös det är i skiten!!!!! 800+ whp talar ut efter 201 meter
föresten så har jag beställt APDYRA morosobultar och ska svetsa om stötdämparfästet + justera bakvagnen en gång man kanske måste efterjustera sånt här ibland?
snor bilder och filmer från ett par eldsjälar med kameror, man får pm:a om jag ska ta bort dem
Sista repan ut på actionmeet så sprutade det lite väl mycket vatten ur exp-kärlet.. Jag gick i självmål då av glädje med att än en gång ha en pajjko bil med mig hem, vit och lika jävla skitig som vanligt.........
Lagom trött på allt eftersom jag ännu en gång sagt "efter detta event ska jag fan fixa allt annat jag har ligger hängandes på mig"
Planen blev att testa med wonderweld i toppen och efterdra skitnen, så jag tänkte vad bra, går inte det så får jag helt enkelt passa till 2011.
Onsdagkväll startar jag upp bilen, den är lite för grovt flöde på bubblor och annat kul i exp kärlet direkt, + tempen sticker rätt omg upp på arbetstemp och lite till... Polaren jacke kommer över med lite CO test, blir fetgult direkt... Tack och godnatt, åker hem.
Senare på onsdagskvällen i samråd med bäckis och morgonen efter med ärtan och samtidigt en galen ålänning på tråden SÅ beslutade jag mig för att riva skiten och ta tag i skiten ännu en gång.....
Ringer på lunchen till Stefan på Engson Motor och bokar upp en planing förmiddagen efter + litet öga på om några fel hittas.
Torsdag lunch, tar en whopper påväg till garaget ställer timern och skruvar tills det ringer (får mestadels ur vätskor och iväg massa pickel för att kunna riva mer.
Torsdag kväll efter jobbetl, river toppen och får hjälp av john, gick som smort, förutom när toppen skule av blocket.. Hade i princip limmat fast sig...
Fredag lunch drar jag iväg till garaget och mekar av weld fälgarna bestyckade med 29" 11.5 och drar till däckkompaniet.
Fredag efm efter jobbet hämtar jag däck topp mm, drar igång med rengörning och hinner i princip inget alls innan jimpa från åland kört vilse ett kottkast bort... altså... jimpa kan skriva en bok själv om sitt lokalsinne
Sen mekar vi som jävlar i helvetet fram till midnatt och startar upp skiten som då går på 5 burkar och rasslar.. Vi hann iallafall köra skiten varm...
Lagom roade rev vi ventilkåpan (= bort med kompressorhus) hittar inga fel, kommer överens om att lasta skiten endå, finner ingen trailer så min gamla transportbil som stått sen ppf träffen förra året för min del (några polare har trotsat körförbudet däremot). Kablar igång skiten och ställer den på laddning medans vi lastar..
Bil fastspännd och klar packar vi hela skiten med allt från jimpas fisk till jimpas vedsäck.. tur att dom har så in i helvete med grejer borta på kobben
Efterdrar toppen och landar hemma hos mig i 2h för att sen dra raka spåret till orsa, med en bil som låter konstigt och går på 5 burkar...
8 sekunders cigarren höll å att tas i glädje när vi verkligen var framme med ekipaget på orsa, men det regnade... Ut och lasta av och snacka lite med alla världens bästa turbo idioter på samma ställe, helt grym träff..
Sen började allvaret, ärtan kom förbi och felsökte motorn på alla möjliga vis, allt från komptest till koll i sprutet... Tändning och gnista fanns överallt, men tillslut hittade vi felet en kabel där har dragit ur stiftet när jag mekat av och på härvan.. Det är fan så svårt att höra när man drar av en spole om den går på 5 eller 6, man måste varva och höra rappheten nästan...
BILD IFRÅN DALSKOG
Vinkelharry och lite finlödning alla dennix sen sjunger skiten som aldrig förr, och missljudet var ett klassiskt m50 ljud.
HÅRDROCK! åker och besiktar skiten och drar tillbaka till tätet för att se över allt..
Däcket ligger mot stötdämparen FAIL jag som bara hade dragit åt försiktigt för att sen efterdra hade lyckats få alla hjulbultar på höger sida knäckta... KUL!
ihop med jimpa från åland och robban från avesta (många skitroliga dialekter altså) fimpar vi iordning dom girafflånga bultarna + säkrar med muttrar på andra sidan, + cylindrisk fastättning i gängen (blir grymt kul att få bort sen).
Blir tvungen att montera 2st biltema spacers som vi fick låna av en depågranne, 31"arna är bredare och jag missade väl lite med tillfixningen av flyttningen av övre stötdämpar fästena...
Ut på plattan, torskar värmaren (vågar inte pressa varvstopp).. 2an har syncat hela tiden i den här lådan och nu gick den helt enkelt inte i, tror jag röck lite för löst i kamelen efter allt tokskruva... tänker 11 tider men någon sa 9.7, måste varit den andra bilen... Nej, 9.7 på en växemiss till 2an? Det är ju HEEEEEEEEEEEEEEEEEELT stört!!!
Puttrar ut igen och fäller ut en 9.04 i 245 knutar efter att ha missat ännu en värmare,
foto av pelko
(jimpa ringer och klagar på att jag håller på att drifta nu igen) jag svarar med att något låter helt jävla cp och han lånar en bil och kommer ner för att bogsera tillbaka.. Lite felsökning visar att det är kopplingen som skrotat åt helvete.. KUNG BÄCIS HAR EN 765a med sig.
Dagen var endå över för de flesta så vi mekade lite men det vart så mörkt, tog dock ner låda och koppling innan vi drog in för att käka första målet kl 23:00... KUL....
Sparsamt med öl för trötta hjältar och sen slå upp 15 manna trekronor tältet för 2 personer... HAHA....
Jimpa eldade satan i kaminen och jag hann inte ens säga att jag hatade 8or innan det vart morgon..
Gick ut och monterade kopplingen och flyttade över alla grejer på lådan, väckte det sovande mumintrollet och drog till förarmötet..
foto av pelko
Sen kastade vi upp allt skit ihop med en ny låda för att kpplingen riviti hål i den jag åkte med..
Varmkör och smyger ut på plattan, nu jävlar i helvete ska skiten elda!
3ans växel och varvstoppar så långt att jag skäms...
foto av B Larsson
Backar tillbaka och står sedan och väntar på att få åka in i stage, ska rulla fram till stage och det känns fan som att handbromsen är i, satan vilket störtskönt klister... Lagom orolig varvar jag upp nästan till varvpellen och dumpar kopplingen och håller fullt... Fetboggar för att sedan slungas iväg med laddtrycket kometandes.. 1.42 i 60 fot kändes jävligt gay... Spöar skiten ur gamla bättan i mål och rycker skärmen, smällde rätt hårt i torsot när skämren snärtade ut.
9.06 i 264 knutar med BOGGSTART, 201m på 5.99 och 195km/h rätt skön upparbetning av hastighet från 201 till 402, vill lova att det hissade på rätt fint på 4an faktiskt
foto av pelko "total glädje, 9 blankt igen och på jordens förbannade boggstart"
Nu fick det vara nog, 9 blankt 2 gånger med risiga starter.. Så vi kopplar in launchcontrol för att sen åka och smälla av däcket..... Helt sjukt vilket jävla snyt i starten, fyfan va hårt chassiet är när det får lite pulver..
tur man var lite orolig till att snyta av kopplingen rakt av så man stod på hejdarna och rattade satan, annars hade man blivit poppis som tagit blinktornet
Wikipedia på styvt chassie, kolla klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=eTCmAiV1fw0
Ingen skräll sen om jag säger att det bara finns film på haveriet va?
Nu är jag fan impad av chassiet, synd det inte fått sträcka ut sig med riktig låda + kopplingi kombination bara... Fifan vad det hade gått på slangarna där
Nåväl, det var inte riktigt slut där, vi fimpade iordning bultarna som på andra sidan och drog ut igen för att vara snällare på starten...
1.33 i 60 fot, nu gick det som actionmeet igen... Men 2an och 3an varvstoppade lite väl snabbt... släppte av och rullade i mål, koppling stekt för dagen... #2...
Raket lastning för att sen inte hinna i tid till jimpas båt..
Så vi tog vita blixten på en liten spinn i garageområdet och hälsade på grannen karel som mekade m20 för fulla puckar!
Ska byta lamell och åka något mer bus iår iallafall!! + Fräsa lite rondeller på FETHÄNG så jimpa, ärtan och bäckis blir lite impade HAHA
ps. motorn har aldrig varit såhär bra.. fyfan va den går och håller sig snyggt i temp... + vilket jävla i helvete ös det är i skiten!!!!! 800+ whp talar ut efter 201 meter
föresten så har jag beställt APDYRA morosobultar och ska svetsa om stötdämparfästet + justera bakvagnen en gång man kanske måste efterjustera sånt här ibland?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Grattis till personbästa, hjullyft och ett riktigt gött mekar-tempo Är som alltid imponerad av din energi och sättet att köra bilen. Hoppas att den sitter ihop med vettig växellåda och slirkoppling nästa säsong, då kommer det att gå skitfort!
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Grattis till 9.04 tiden fyfan vad du skruvar
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
Ja hjullyft är fan inte illa
Bilen är störd att se live, hoppas man kan åka upp i landet vid fler tillfällen innan vintern och se the beast...
Bilen är störd att se live, hoppas man kan åka upp i landet vid fler tillfällen innan vintern och se the beast...
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
PPF har typ 27734 registrerade användare.
Du ska väl kunna få ihopa en bra slant om det är några stycken som bidrar.
Hade varit ballt med en 8s repa me ZF låda, enbart för att få de på pappert. Om inte annat så får man läsa en ball update efter åt
Edit: Grattis till ett grymt snabbt åk
Du ska väl kunna få ihopa en bra slant om det är några stycken som bidrar.
Hade varit ballt med en 8s repa me ZF låda, enbart för att få de på pappert. Om inte annat så får man läsa en ball update efter åt
Edit: Grattis till ett grymt snabbt åk
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
En sådan här lamell verkar ju vara the shit om man vill slira lite på kopplingen på strippen. Sintered Iron, eller BlackMagic som den kallas i Sverige av någon underlig anledning
http://www.summitracing.com/parts/RAM-1364/
Tror att 1,125" 10spline passar på BMW lådan också.
http://www.summitracing.com/parts/RAM-1364/
Tror att 1,125" 10spline passar på BMW lådan också.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar
Roobin wrote:grattis ivars, helvete vilken fighting spirit.. om man ändå kunde vara så där när man blir lika "gammal" som dig
Nog fan fightas det men helgens tio poängare går fan till "mannen som växlar så att blixtarna står stilla"
Ålands jimpa som rockade järnet på andra sidan bilen precis från start till stopp!!
johankihl wrote:En sådan här lamell verkar ju vara the shit om man vill slira lite på kopplingen på strippen. Sintered Iron, eller BlackMagic som den kallas i Sverige av någon underlig anledning
http://www.summitracing.com/parts/RAM-1364/
Tror att 1,125" 10spline passar på BMW lådan också.
är pisssugen på att prova en sån, får bli till nästa år, måste låta den här versionen av min racebil gå vidare, jag tycker om den för mycket som den är nu + att jag måste börja spara upp min rasbuffert igen, den har fått smaka iår
Last edited by r.ivars on 24 Aug 2010, 20:24, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
...
du har en chans till på tallhed om du vill ivars! det ska vara ett klubbrace den 25:e sep. men det ryktas om att alla klasser förutom topfuel ska köras och alla är välkommna
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244