OBS bilen är o-bes och o-skattad!
Bilen är en 320-87 ifrån början men "nybyggd" motor från en 525-88.
Blocket är ifrån en 525 (M20B25) och toppen är en portad & svetsad 320(M20B20)
Svarvade kolvar så kompet är 8.0:1
*Block: M20B25 Ny renoverad för 100-150mil med nya lager etc
*Vevstakar: Original
*Kolvar: Svarvade originalkolvar (borttagen "krans" + 1mm)
*Topp: M20B20 som är; o-ringad, uppslippade förbränningsrum + svetsade vattenkanaler.
*Insug: Orginal 325 (portat) (finns bilar som bänkat 400+ med sådannt)
*Spridare: 680cc (PPF)
*Bränsle pump:Walbro pump 255L/h (extern montering)
*Ic: 600X300X76 /3" sid anslutningar.
*Grenrör: extraktor
*Turbo: T70
* Wastgate: 50mm HKS (screampipe)
*Styrsystem: Megasquirt I v3.0
Drivlina :
*V-låda: orginal 320
*Koppling: sacks 618 tryckplatta och 4puckad zinter lamell (detta koncept är gott för 700nm+)
*Bakaxel: Original 320 (AGA)
Kaross:
Rost i bakskärmar, tidigare ägare har målat över den då bilen målades svart :thumbdown: rost i kofångare bak.
Helt nya original baklampor. Svarta blinkers fram. hål i huven. Bagagelucka + huv sitter i snabbfäste. T-lucka.
Inredning: M-tech stolar, fint skick invändigt.
Mycket potent bil för lite pengar. Enormt mycket pengar nerlagt dom senaste 2åren.
Mappad till 0,8bar (motorn klarar 1,4-1,6 med bra mappning = ca 350-400hk) och den har gått 8,1 på 201m med MS däck med nuvarande mapp.
Pris 32000 kr Bvsa
Provkörning sker när jag har pengarna i handen! Så test förare behöver inte göra sig besvärade. Bilen körs utav mig innan köp!
Bilen är skitig som tusan.


Motorn:



Mvh Micke