Vilken telefon spöar Iphone 4?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Har haft min iphone 4 sen i måndags nu och de är värt att gå upp från 3gs tycker jag. Bara skärpan i skärmen och den sjukt grymma kameran/filmkameran gör de värt!
Har haft iphone sen den kom och är toknöjd, passar mig som handen i handsken.
Har en polare som har HTC desire men jag tycker android är mycket rörigare och lite "laggigare".
Har en polare som har HTC desire men jag tycker android är mycket rörigare och lite "laggigare".
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Akke wrote:Grefven wrote:Akke wrote:Grefven wrote:Just kameran va ju det positiva med os4. Att den blev blixtsnabb jämfört med förra os.
Så det lät lite konstigt.
Jag stänger av min lur var natt oxå. Polare som har sin på dygnet runt lipar om lagg obland. Lagg jag aldrig upplevt. Har läst någonstans att det är bra att starta om dom lite då och då.
Jag har min igång dygnet runt. Uppfattar inget lagg även att jag har en jävla massa appar o skit.
Jag har inga problem med mellanslag inte haft innan heller. Tycker luren funkar kanon. Saknar bara kameran från SE C905 hade
alla med os4 jag provat har haft "m" problemet om du skriver ett sms Liggande och väljer att trycka längst ut till höger på "mellanslags"-tangenten. alltså rakt under bokstaven m. då blir det m istället för mellanslag.
Inte på min...provade nyss att tycka så långt ut som möjligt till höger och det blir inga "m". Måste vara du som har stora fingrar eller något
Men rakt under M på mellanslag-knappen blir det m ist för space..
David Levin
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
0736807188
Örebro
e23 725 TDS
e24 635i
e36 323i (s50)
-
Akke wrote:fulingbusen wrote:Hur får man över bilderna från telefon (3gs) till datorn?
Koppla in sladden till datorn så ska det komma upp en flyttbar disk som du kan gå in på och hämta bilderna. Finns även diverse appar där man ansluter telefonen till samma wifinät så kan du ladda ner bilderna via webbläsaren
Tackar
Htc Hd2 säger jag bara, Gammal nu och inte alls så aktuell som iphone 4 . Men jag är så emot att apple låser sina telefoner så extremt för att tjäna extremt mycket pengar, det funkar ju uppenbarligen, men inget jag tänker stödja .
Hd2an är något lite större, kanske inte lika elegant. men har allt man kan önska sig , större skärm än iphone + möjligheten att multitaska och framförallt ett helt öppet windows os vilket jag ser som en väldigt stor fördel
Hd2an är något lite större, kanske inte lika elegant. men har allt man kan önska sig , större skärm än iphone + möjligheten att multitaska och framförallt ett helt öppet windows os vilket jag ser som en väldigt stor fördel
Vilken telefon spöar inte Iphone?.
Iphone bara matar ut Ny version efter Ny version med världens sämsta buggar osv + att dom fortfarande inte lärt sig att man inte ska ha glas display eftersom dom bara går sönder.
Iphone har fortfarande efter 4 olika modeller sjukt dålig batteritid.
Dom skickar även med typ dom sämsta hörlurar jag någonsin testat tror jag, helt seriöst så är det bättre ljud i dom billigaste lurarna du hittar på typ ullared.
Iphone 4 har ju även problem med mottagningen, om man håller mobilen på ett visst sett så dör mottagningen men som tröst så får nån gratis grej att ha utanpå mobilen om jag inte minns fel för att fixa detta.
Både Nokia, HTC och Googles Android erbjuder gratisprogram för satellitnavigering samt att ALLA Apps är helt gratis att ladda ner.
Post från aftonbladet:
"Apple erkänner problem med nya Iphone
Apple nekade först till att nya Iphone har problem med mottagningen.
Nu backar företaget – lite.
Den nya modellen av Iphone har kritiserats eftersom mottagningen försämras kraftigt när man håller den på ett visst sätt"
Att man skickar ut mobiler med så mycket fel samt att man håller tillbaks på utveckligen tycker jag är cp. t.ex gick det ju inte att skicka mms med första iphone och den kom endå 2007, då kunde man MMSa med alla andra mobiler oavsett pris.
MVH
Iphone Hatarn
Iphone bara matar ut Ny version efter Ny version med världens sämsta buggar osv + att dom fortfarande inte lärt sig att man inte ska ha glas display eftersom dom bara går sönder.
Dom skickar även med typ dom sämsta hörlurar jag någonsin testat tror jag, helt seriöst så är det bättre ljud i dom billigaste lurarna du hittar på typ ullared.
Iphone 4 har ju även problem med mottagningen, om man håller mobilen på ett visst sett så dör mottagningen men som tröst så får nån gratis grej att ha utanpå mobilen om jag inte minns fel för att fixa detta.
Både Nokia, HTC och Googles Android erbjuder gratisprogram för satellitnavigering samt att ALLA Apps är helt gratis att ladda ner.
Post från aftonbladet:
Den nya modellen av Iphone har kritiserats eftersom mottagningen försämras kraftigt när man håller den på ett visst sätt"
Att man skickar ut mobiler med så mycket fel samt att man håller tillbaks på utveckligen tycker jag är cp. t.ex gick det ju inte att skicka mms med första iphone och den kom endå 2007, då kunde man MMSa med alla andra mobiler oavsett pris.
MVH
Iphone Hatarn
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
- Fredriktak
korre wrote:Har haft min iphone 4 sen i måndags nu och de är värt att gå upp från 3gs tycker jag. Bara skärpan i skärmen och den sjukt grymma kameran/filmkameran gör de värt!
Polaren har en HTC hero, den va seg som fan, men som sagt efter lite pill och configuration så är den blixtsnabb!
HTC kräver nog lite mer handpåläggning för att inte lagga. Polaren har en HTC Hero, den flyter sjukt bra. Inge lagg alls, men sen har han setat x antal timmar och ställt in den och installerat apps för att förbättra flyt och så..
Så att HTC kräver lite mer av användaren kan jag förstå, personligen skulle jag tröttna ur rätt snabbt
Jag kör en klassisk SonyEricsson C901 fyller allt jag vill ha hos en tele, sms, kamera telefon med bra ljud och standby! =)
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Fernis1 wrote:Vilken telefon spöar inte Iphone?.
Post från aftonbladet:
MVH
Iphone Hatarn
men iphone är väl enda mobilen i världen som plötsligt tillät att skicka MMS utan att man var tvungen att köpa en ny mobil. det komm alltså en uppdatering rakt ner i fickan. det är sånt jag tycker är guld med iphone.
och gällande mottagningen "om man håller mobilen på ett visst vis". varför i helvete håller man det på det viset då??? ALLA sonyericsson och nokia under en jävla massa års tid har tappat täckning om man kupat handen över telefonen. jag som bor på vången får hålla alla mobilen med tumme och pekfinger och vända mig så huvudet inte är mellan masten och luren eller hålla mobilen en bit från örat. oavsett märke. och när jag kör bil här på vången där täckningen är på marginalerna så måste man hålla mobilen i vänster hand för att det är närmast fönsterrutan.
med sån knapp täckning så är det lätt att hitta skillnaderna. om det går från 5pinnar till 3pinnar när man pratar lär man ju inte märka. men från 1 till 0 det märker man. för då får man ringa upp igen, och igen och igen och igen.
detta grundar jag MITT val på. utifrån MINA onständigheter och MITT tänkande.
det JAG säger är ingen lag eller regel. ger bara ett annat perspektiv. en sak motsäger jag mig dock. och det är batteritiden som jag inte kan se är sämmre än andra jämförbara konkurrenter. likaså tycker jag att glasdisplayen är hela grejen. vilket känns och ger ett finare intryck? En McGuyverklocka med plastrem och plastglas för att den tål att tappas, eller en rolex daytona med reptåligt glas?
och gratis appar finns det tusentals av. och de som kostar måste man inte alls köpa. skillnad om man vart påtvingad att köpa apparna. vissa gillar buffé där man lägger en peng och sen äter så mycket man vill. eller så går man till en riktig restaurang och betalar och får precis det man vill ha. tattare gillar säkert det första alternativet. men jag föredrar att ha ett utval och kan betala för de guldkorn jag vill ha.
don efter person helt klart. men om man gnäller på att en iphone har glasruta då ska man ju inte prova att vara oförsiktig med sin plasma tv eller sin laptop heller. för det tål ju inte ett piss.
folk är inte konsekventa i sitt tänkande nuförtiden =)
- Fredriktak
Frostie wrote:Operatörerna påstår så iaf kikar ju efter iphone 4:a så frågade runt lite överallt och alla säger detsamma. sen får väl grabbarna som har nya iphone berätta om det är sant eller inte , det kan jag inte svara på...
Hört densamma jag med. Att det problemet inte finns i sverige, då vi har bra utbyggt när här.
BMW 318iS 16v -90
- Nisse Järnet