Spridare eller pump som inte hänger med?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Spridare eller pump som inte hänger med?

Post by Illegal_racer »

Hur kan jag ta reda på om de e mina spridare eller soppapump som inte hänger med för runt 5000 varv och 0.7 bar och uppåt så snålar min från 12 afr ända upp till 16-17 afr när den e uppe i 1 bars ladd och varvstopp jag har så sent ladd pga min wastegate öppnar vid 0.5 och sen skenar de sakta till ett kilo sen undrar jag också om man hade kunnat prova köra på bensin på ett e85 turbo chip från fekzen Mvh Niklas
User avatar
PegiPax
Posts: 1199
Joined: 09 Dec 2006, 15:38
Location: Finland

Post by PegiPax »

Vad kör du med för spridare och bränsle pump då ? Motor ?
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Post by Illegal_racer »

Jag har 314cc spridare och orginalpump med en extern pump från en bmw 528 -87 på samma ledning och de gör ingen skillnad att höja soppa trycket eller att spänna/släppa på lmmen
User avatar
erik@e30
Posts: 1011
Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Post by erik@e30 »

Sätt en bränsle trycks mätare och kolla om trycket faller.

e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989

/

e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld


Laga din bil i garaget inte på internet

Hemsida
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Post by Illegal_racer »

Hur ska jag kunna läsa av trycket innefrån bilen ska jag dra in mätaren i bilen och ha en slang eller?
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Post by Illegal_racer »

Oj glömde skriva att de e en oöppnad m20b25
User avatar
rockker
Posts: 568
Joined: 12 Aug 2007, 17:42
Location: Hallstahammar

Post by rockker »

Kör du på e85? Jag tycker det låter som att spridarna är för små isåfall..
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Dom där spridarna är på tok för små dom räcker inte till mer än max 0,5 på E85.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Illegal_racer
Posts: 86
Joined: 21 Aug 2008, 17:16
Location: Östra Ljungby

Post by Illegal_racer »

Vet någon lm de hade gått att köra bensin på ett e85 chip eller den bara kommer att spika?
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Det får du nog kolla med fekzen.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Post by FekZen »

Illegal_racer wrote:Vet någon lm de hade gått att köra bensin på ett e85 chip eller den bara kommer att spika?
Det är lite för vass tändning för bensin skulle jag säga plus att du har ju mycket fetare mappar på E85, samt en mycket fetare kallstart, så då måste du skaffa ännu mindre spridare också, vilket verkar dumt då det redan är lite gränsfall..

Ska du "ställa på" mer, eller ändra till bensin, så skicka mig ett PM så kan jag styra upp en nice deal på omprogrammering samt komma med lite tips på vad du behöver ändra på.

Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Post Reply