M3 e36 turbo

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tyvärr så säljer vi bara högsta kvalitet kolvar.
Och vad jag vet så är vi billigast på CP kolvar i norden.

Och våra kolvar har utprovad design, då behöver man inte gissa att det ska funka fint med mycket effekt på vanlig bensin.
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

bmw_fredde > okej hade för mig att de inte var samma passform, att m3:ans olje tråg är mera utdraget medans 2.8 har ett "mindre" om du förstår vad jag menar?

bmwandreas > menade inget illa som jag skrev innan och jag tvekar inget på Eran kvalitet, och ja ni är säkerligen billigast på CP pistons men de finns ju även andra märken men samma kvalitet som går att få till billigare priser, så som sagt inget illa menat.
En fråga desutom, hur ställer du/ni er till insprutningssystemet link som är kompatibelt med bmws original givare m.m?
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

m3ans har en "utbuktning" på avgassidan som inte m50 trågena har, så m3ans rymer mer olja!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nästan alla sprut kan använda orig givare!

Har inte provat Link, så jag kan inte berätta hur det funkar.
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

de var de jag hade för mig, men de tråg du ska sälja är från m3? formulerade mig dåligt trodde du hade tråg från 2.8 och när jag rev ned tråget sist så såg det ut som att sakerna sitter lite olika också... men hur som helst tack för hjälpen
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

vill du läsa mer om de så gå in på www.motornord.se , de har två olika system ett äldre (och dyrare), sen ett mera uppgraderat för ca 12000kr kompatibelt med bredbandslambda och allt de vanliga, och som de flesta i dag är så har den "self-learn"
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Tråget jag har är från en2,5/2,8
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

ok men jag har för mig att detta tråg inte passar på min:(
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Alla M50 tråg passar på S50.
Christoffer Högås
Posts: 349
Joined: 24 Nov 2005, 17:07
Location: Borlänge

gt

Post by Christoffer Högås »

Någon som vet vad m3 gt har för tråg? är de större? de har nå andra väggar för att oljan inte ska åka runt!?
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

m3 gt kör ju med torrsump men om de är olika utvändigt vet ej...
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Torrsump?? är det verkligen det? vet att det är en annan oljepump som kostar massor..
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

japp dom kör torrsump därför tråget är uppdelat, dom har ju gjort allt för att få så lite friktion som möjligt på den,
kallas ju inte GT för intet :D
bmw_fredde> kollade in under bilen idag och börja kolla lite hur stora marginaler mellan motor> turbo > karossen är? du lyckades få ned en hx50 utan att ge på med hammaren iaf?
kollade tråget också, m50 tråget är ju mindre samt att m3:ans tråg har ju ett utstick under turbon, mer olja.
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
User avatar
Micke
Posts: 733
Joined: 20 Nov 2005, 17:55
Location: Jönköping

Post by Micke »

Nej det är inte torrsump på GT´n 8) Men däremot kör dom med en oljepump med dubbla pickup´er och ett annat tråg för att förhindra oil starvation vid bankörning. (förhindra att pumpen suger luft då oljan trycks undan i snabba, långa svängar)
/M|cke F@.gner
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

:shock: :mrgreen:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

ja det va det ja mena med utbucktning på tråget!
Jag gillar trånga utrymen :D på min har jag slagit yterst lite med slägan men jag tror nog det ska gå fritt utan å göra det...
egnesund
Posts: 145
Joined: 11 Dec 2005, 16:05
Location: Västerås

Post by egnesund »

jo för så vitt jag vet så ska de inte vara någon storleks skillnad åtminstone inte på den sidan, och man vill ju inte slå för mycket på balken heller, inge bra och ha en "porös" framvagn.

hmm så kan de nog vara med GT´n vet att dom kör inget vanligt olje bad på veven.
ska kolla om jag kan fixa fram lite bilder på de :D
My life starts when the rpm hits RED
Aros Auto AB
Post Reply