r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ivars skriver:
har lite incar fotage från idag på 9.10 man kan inte se chassireaktionerna på 3an 4an och 5ans iläggningar iallafall när man kollar i gluggen i kameran
blir att hålla fullt i växlingarna efter några repor ut imorn om skiten håller ihop..
haha ja, satan vad det går att med den gamla natzi zf:en och en gammal uppspöad sinter 4a
har inte värmt däcken än, mest rivit bort grus... vågar man lägga en kebabrökare imorn?! den som kommer hit får se
har lite incar fotage från idag på 9.10 man kan inte se chassireaktionerna på 3an 4an och 5ans iläggningar iallafall när man kollar i gluggen i kameran
blir att hålla fullt i växlingarna efter några repor ut imorn om skiten håller ihop..
haha ja, satan vad det går att med den gamla natzi zf:en och en gammal uppspöad sinter 4a
har inte värmt däcken än, mest rivit bort grus... vågar man lägga en kebabrökare imorn?! den som kommer hit får se
Grattis till en grymt bra tid ditt as!!!!!!!
/MVH
/MVH
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
larsson wrote:60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh..
PÅ GRUNDTRYCK... HAHHAHAHAHAHA 1.4 bar
Haha galet! kul att 765an orkar hålla vridet
Blir det full effekt snart då??
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
9.10 första dagen vart bästa tiden, inte direkt något höjdarrepa, men hyfsat rak och fin, med tanke på att jag kranade på lite ladd.
9.16 dag 2 med grundtryck = 717 whp var en riktig toppenrepa, då kunde man sitta och "vänta ut växlarna" istället för att ha fullständig breställscirkus i hytten..
sista repan kranade jag på 2 bar och djävulen i helvete, maskinen är helt out of control för ett såhär pass lätt i baken chassie.. den bara fräser dödar och drygar sig, hur coolt som helst på 1an och 2an men sen blir det mer drifting än dragrace... I den repan sprutade det vatten på 4an så då släppte jag av.. med hastigheten på 176 istället för 196 vid 201 visar att jag redan släppt av då men endå 10.2 på den repan.. helt cp..
nu återstår och felsöka varför den lilla skatten har drygat sig med att trycka ur sig lite hela året och framförallt på sista repan då sprutade det typ ut?!
Kanske en liten spricka i topp eller block..
Katastrofalt läge... Vill inte stå emot ppf träffen men samtidigt är nästan året slut för att redan nu göra en totalrivning?!
9.16 dag 2 med grundtryck = 717 whp var en riktig toppenrepa, då kunde man sitta och "vänta ut växlarna" istället för att ha fullständig breställscirkus i hytten..
sista repan kranade jag på 2 bar och djävulen i helvete, maskinen är helt out of control för ett såhär pass lätt i baken chassie.. den bara fräser dödar och drygar sig, hur coolt som helst på 1an och 2an men sen blir det mer drifting än dragrace... I den repan sprutade det vatten på 4an så då släppte jag av.. med hastigheten på 176 istället för 196 vid 201 visar att jag redan släppt av då men endå 10.2 på den repan.. helt cp..
nu återstår och felsöka varför den lilla skatten har drygat sig med att trycka ur sig lite hela året och framförallt på sista repan då sprutade det typ ut?!
Kanske en liten spricka i topp eller block..
Katastrofalt läge... Vill inte stå emot ppf träffen men samtidigt är nästan året slut för att redan nu göra en totalrivning?!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
Per Eriksson wrote:Bar's leak eller motsvarande undermedel?
Säljer de själv på jobbet å funkar så SJUKT bra, MEN, jag skulle aldrig hälla det i en 1000hks maskin, är nått fel där ska man laga, inte täta, men de e ju bara va jag tycker å tänker, funkar ju iof om man ändå ska riva puffra efter racet.
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
- m_ellisson
- Posts: 1296
- Joined: 03 Aug 2008, 17:43
- Location: kalmar
- Contact:
Hoppas du hittar/löser problemet Ivars..
Var trevligt att träffas & att se bilen in actionl!
Fick ner 60 foten till 1,5s iaf tack för tipsen
Var trevligt att träffas & att se bilen in actionl!
Fick ner 60 foten till 1,5s iaf tack för tipsen
///Magnus Ellisson
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
0733213976
Projekttråd: Bygger om E30in till Proint godkänd!
Facebooksida: Mellisson Drifting
Stort tack:
PPF
Streetpower Olofström
Redins Bilsmedja
Sandqvist Motorsport
DanneJDrift.se
Dan Gyldmark
AutoExperten Kalmar
lastningsdag....... wunderbahr...
på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...
spridare till dragbilen
oljepump till racebilen
mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas
montera koppling osv
ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..
avfärd
karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om
erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.
en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen
gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..
raceready med aluvingen som vart för klen..
gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen
min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..
körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål åkte 260 förra året...
nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..
humor
lagomt nöjd tog jag en egen idolbild
smygreklam för tidernas sprut!!
nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!
kvällshumor
karels njurar
Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..
Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)
Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..
60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE
sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...
2bar,
starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).
Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..
För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...
Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)
på lunchen fick jag tag på lite prylar av världens längsta västeråsare...
spridare till dragbilen
oljepump till racebilen
mekade ihop botten delen och väntade på att oljepumpen skulle svetsas
montera koppling osv
ihopmonterad och varmkörd, provrepa får bli på strippen.. dags att packa och hämta trailer mm mm..
avfärd
karel körde brett halva vägen för att sen fega ur och lasta om
erfaret ekipage, vevaxellägesgivaren från rudskogen = spöad, frollad, eldad och begravd.
en bild som symboiserar en liten incident ifrån rudskogen, det vart ett litet missöde med en avbruten mikrofån och supramannen ifrån sala kom med mitt vevaxelverktyg för att ta hand om problemet lite, lyckligtvis var alla vuxna och tog inte till verktygen
gatans king i västerås, mr grön bubbla, med sin smartaste look..
raceready med aluvingen som vart för klen..
gick 10.0 iförsta repan, bilen smygkröp på ettan för att den inte kopplade ur ordentligt, med en mega sync på 2an som gjorde att jag fick ta omtag, jag som berättat att en ZF aldrig säger nej men felar man med kopplingen är iallafall 2an känslig, likt högfärdiga damer.. 3an 4an 5an bara visslade i sen
min kumpan körde 10.8 eller liknande, sen bröt han grundladdspakten och mosade på 2bar... och körde 9.87.. jävla idiot, kranade på 2bar jag också..
körde 9.10 på häng över mål.. med endast 245 knutar över mål åkte 260 förra året...
nåväl, nu pausar vi in morgondagen innan lådorna sprängs..
humor
lagomt nöjd tog jag en egen idolbild
smygreklam för tidernas sprut!!
nya rekordet för manuell bmw växellåda.. körde tillochmed en gammal 525låda med närmare 30 000 mil i bagaget.. bmw zf rules!
kvällshumor
karels njurar
Dagen efter åkte jag på fullt i vänsterlinen i första, men fick släppa av, den var helt jävla tyken bilen..
Repan efter i högerlinen(som var bättre) råkade jag köra på grundladd lite ofrivilligt (glömde flippa på switchen efter värmaren)
Men det vart braksuccé, 9.16 och mitt livs behagligaste repa sen jag körde 10.18 med kombin 2008, totallugn och nästan lite mysig att köra, funderade nästan på att ringa och beställa pizza framåt växel 5 när jag seglade mot mål..
60fot 1.33s, 201m 5.89s 192km, 402m 9.16s 239kmh
http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE
sen tyckte jag det var dags för 8a.. vart avinkade efter värmaren för det droppade vatten... lineade up igen och värmde på, nej droppar fortfarande, men karel pratade med det mycket vänliga crewet och vi fick köra...
2bar,
starten går av på 1an och bilen känns helt jävla CP! smetar i 2an och av någon konstig anledning så släpper jag och kliver på igen?! Trodde nog inte att 2an gick i.. Pajsar i 3an och då börjar det rita hejdlöst, brassar i 4an och det går ut på kebabkast så jag släpper av och noterar kylarvatten på vindrutan.. = fail.... (har tryckt vatten hela säsongen men inte så mycket).
Tack till ett toppenevent, satan vad bra det var! Superhärligt crew och fantastiskt trevligt folk, + relativt bra väder.. trots att lördagens race vari konstant duggregn..
För att åka en schysst åtta krävs mer effekt, och för schysst effekt krävs bättre däck (mina nya 31"are som spöade jericon tex).. Men då lär ZF.en inte orka av plattan längre.. Så det blir nog inte så mycket bättre än såhär iår, får se om jag tar mig i kragen och river av toppen och felsöker varför den trycker ur sig vatten...
Nåväl, vem fan behöver 8or när det är så jävla kul att åka 9or, eller vad säger mina 9 sekundersvänner där ute? =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp