Regga om till E85
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Regga om till E85
ja ska regga min audi till e85 har ja tänkt och ja undrar om det är nån som gjort de?
ja hörde att man måste ha ett intyg eller liknande på soppa systemet.
Skulle sitta fint med lite info.
ja hörde att man måste ha ett intyg eller liknande på soppa systemet.
Skulle sitta fint med lite info.
Jag har reggat min bil som etanolkonverterad och om det bara är en omreggning till etanol som bränsle så är det inte SFRO man ska ta kontakt med, utan SBP. All info för att regga en bil så står på deras hemsida.
De intyg du behöver är på att slangarna tål etanol samt en effektmätning på motorn.
De intyg du behöver är på att slangarna tål etanol samt en effektmätning på motorn.
/M|cke F@.gner
-
Re: ang e85
Kan? Det hänger väl på om sbp lägger märke till det / bryr sig. Det har då gått bra förut att både köra på e85 och med eftermarknadssprut och få igenom den.460stang wrote:man får oxå sätta dit ett annat styrsystem typ vems ms och större spridare
och de kan man inte kan göra om man kör på bensin.
- Daniel.Fredriksson
Vad jag vet så är det så att alla motorer som det sitter kat på måste du ha det när du bessar. Racekat funkar säkert fint!Soppa wrote:så ja kan besikta bilen. dom ser nog ganska så snabbt på värdena att den inte går på soppa.Snekast wrote:Varför vill man registrera bilen med etanol som drivmedel?
måste man ha catalysator på e85?
måste försöka få igenom bilen så man kan åka runt lite.

Daniel Fredriksson
076-42 94 215
Jag besiktade min 525 turbo med perfekta värden på avgaserna med e85.. och självklart med originalavgassystem.Soppa wrote:så ja kan besikta bilen. dom ser nog ganska så snabbt på värdena att den inte går på soppa.Snekast wrote:Varför vill man registrera bilen med etanol som drivmedel?
Så antagligen märker de inget eller bryr sig inte.. bara man håller sig inom alla värden borde det vara lugnt.
Katalysator måste väl sitta på bilen om den är efter 88 har jag för mig?
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
okej. då åker ja och besiktar så får ja se vad dom säger.rockker wrote:Jag besiktade min 525 turbo med perfekta värden på avgaserna med e85.. och självklart med originalavgassystem.Soppa wrote:så ja kan besikta bilen. dom ser nog ganska så snabbt på värdena att den inte går på soppa.Snekast wrote:Varför vill man registrera bilen med etanol som drivmedel?
Så antagligen märker de inget eller bryr sig inte.. bara man håller sig inom alla värden borde det vara lugnt.
Katalysator måste väl sitta på bilen om den är efter 88 har jag för mig?
de tycker ja låter enklast.