Mikael S wrote:Det är inga problem att ta en turbomapp heller för den delen, ofta är det inte justerat så långt men funkar förmodligen som startmapp.
Berätta mer vad du har för spridare etc så kanske det går att plocka ihop en om inte annat
Allt är org i motorn. Jag har kollat runt och jag kan bara hitta att jag har 160 cc spridare, sen vet jag inte om det stämmer.
Jag har byt rail, soppa pump till en 044, aem 30-4100 bredbandslambda.
Något mera du behöver veta?
Skulle vara mycket snällt av dig Mikael.
Tackar på förhand.
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50 Lite bilder på 242an Projekt tråd! Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik
hockne wrote:Efter mycket om och men så fick vi den att bak tända :/
Mer än så har det inte hänt något.... skulle sitta fint med någon som kan det här.
Har du installerat exakt samma som bilen startmappen var ifrån?
hockne wrote:Efter mycket om och men så fick vi den att bak tända :/
Mer än så har det inte hänt något.... skulle sitta fint med någon som kan det här.
Har du installerat exakt samma som bilen startmappen var ifrån?
Mappen som satt i boxen skulle ha varit till en M50b25 motor,
men när vi kollade så va det till en V8 så har fått kollat igenom allt och fixat och trixat, men ingen här kan ms eller sprut.
Så vi har bara läst oss till allt. Men vi har gjort allt som står i http://m-speed.se/Dokument/Mappning_MT_2.25beta.pdf
Men den vill inte hoppa igång en då :S
Köpte nya tändstift nu och test, men den tänder och får soppa.
Men vill inte hoppa igång en då
Tips någon?
Eller någon som är bra på ms?
mvh
Volvo 242 -75 Rakställd BMW M50 Lite bilder på 242an Projekt tråd! Behöver du något blästrat? Skicka ett pm, litet som stort!
Mvh/ Fredrik