Har idag bromsat en frän sugmotor!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
M3JONAS wrote:Grefven wrote:de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.
Nja, vilken överladdad maskin åker ifrån en F1:a på bana?
Sätt en gammal överladdad F1 motor i ett nytt F1 chassie så har du en bil som åker från de nya sugmotor F1 bilarna......
Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?
och det kan ju knappast bero på att det är sämre
sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre?
Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)
Rätta mig om jag har fel
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?
sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre?
Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)
Rätta mig om jag har fel
Jaha okej. men 4cyl räcker långt.
se bara på Bmws F1 maskin 1986.
en 4a på 1300hk under kvalen och 900hk under race.
detta på 1.5 liter
Hoppas det stämmer att det blir överladd
-
motec wrote:Dawe_A wrote:motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?
Rätta mig om jag har fel
detta på 1.5 liter
Jo men då höll ju maskinen bara för kvalet så dom fick byta till racet och hade dom tur höll den över mållinjen.
Niklas Sandström wrote:motec wrote:Dawe_A wrote:motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?
Rätta mig om jag har fel
detta på 1.5 liter
Jo men då höll ju maskinen bara för kvalet så dom fick byta till racet och hade dom tur höll den över mållinjen.
Vad menar du att det var tur om den höll över mållinjen?
Brukade dom inte hålla så långt eller?
http://www.youtube.com/watch?v=pCdJYocXlwg
det var väldigt vad många är för turbo bilen är redan byggd för ca 10 år sedan och jag vill inte ha 800+ hästar utan behålla dom egenskaper den har men lite mer pulver så tänkte jag iaf,är lite trött på bilar som inte går att bes ärligt,utan vill ha en bil som jag kan åka lite bana/gata med gött ljud.
reparerar alla slags motorcross motorer 2t+4t renoverar även stötdämpare fram&bak men endast kyb&showa bygger även om för din vikt och åkstil.0707 596983 Christer karlsson
wonderboy wrote:det var väldigt vad många är för turbo bilen är redan byggd för ca 10 år sedan och jag vill inte ha 800+ hästar utan behålla dom egenskaper den har men lite mer pulver så tänkte jag iaf,är lite trött på bilar som inte går att bes ärligt,utan vill ha en bil som jag kan åka lite bana/gata med gött ljud.
om du är den jag tror du är så sitter du väl på en till bmw 240 fast med m50 turbo?!