Näe elen var egentligen inget problem, bara att koppla ihop enligt schemat på Akg motorsports hemsida. Det mesta runtom verkar funka också, iaf oljetryck, vattentemp, soppapump. Resten löser sig alltid.
Jag kan väl göra ett litet schema av nåt slag, mina kopplingar borde funka på en bil med Motronic också, jag hittade iaf inga jätteskillnader när jag jämförde kopplingarna.
Freed-Speed - E30 M50B25 "Fat-beemer"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Freed-Speed
- Posts: 26
- Joined: 07 Jan 2006, 18:26
- Location: Norra Sthlm
Elen är inget att bekymmra sig för, bara att koppla ihop kablar med samma färg i stort sett
Har faktiskt inte kollat om varvräknaren funkade, får ta en koll imorrn elelr så. Men den är nog kopplad på samma sätt på M20 som M50 så det löser sig nog på nåt bra sätt tror jag.
Hastighetsmätaren får signal från givaren i bakaxeln så den påverkas inte av motorbytet, så den hoppas jag att den funkar.
Har faktiskt inte kollat om varvräknaren funkade, får ta en koll imorrn elelr så. Men den är nog kopplad på samma sätt på M20 som M50 så det löser sig nog på nåt bra sätt tror jag.
Hastighetsmätaren får signal från givaren i bakaxeln så den påverkas inte av motorbytet, så den hoppas jag att den funkar.