Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 27 Aug 2006, 22:13
bmwpatrik wrote: Fy fan va grymt med den tiden när den inte går som du vill. Touring och allt bara att grattulera till en fin tid. MVH Patrik
Vi har lite olika krav. Jag är sjukt missnöjd, men samtidigt är både hastigheten och tiden är bättre än det kändes som när jag körde.
Om två veckor då jävlar!
powerpak
Posts: 228 Joined: 21 Nov 2005, 12:40
Location: Karlskoga
Post
by powerpak » 28 Aug 2006, 11:26
Detta måste ju ses
köra VP då eller Bäckis?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 28 Aug 2006, 12:50
Det blir med största sannolikhet racefuel och 2,5 bar då. Vill ha en bra tid innan vintern då bilen ev blir till salu.
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 28 Aug 2006, 15:21
å vad skulle en sådan här kärra hamna på i pris då?
Mvh
Uffe
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 28 Aug 2006, 16:24
Bästa bud över 200k kommer jag att sälja den för, om jag säljer den. Man vill ju likosm aldrig sälja en bil man jobbat hårt med i två års tid, men jag vill åka dragracing på riktigt och det kostar dollares...
Ev kanske den här också hamnar i Danmark.
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 28 Aug 2006, 16:31
Dom verkar vara rika dom där danskarna...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 28 Aug 2006, 16:35
Jo, dom tjänar rätt fint tycks det.
MattisE30tk har handlat delar till sin kärra för 204k i år, då har han original insug och bilen är inte lackad mm.
Skulle tippat att man utan arbete, gentjänster mm inräknat kommer upp i ca 220-230k i delar för att bygga seriöst med inredning,fälgar, kränghämmare, coilovers, bromsar och en seriös puffra mm. Känns som 200k är absolut helt rätt i pris även om det såklart är mkt kulor.
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 28 Aug 2006, 16:45
Bäckis wrote: Jo, dom tjänar rätt fint tycks det. MattisE30tk har handlat delar till sin kärra för 204k i år, då har han original insug och bilen är inte lackad mm. Skulle tippat att man utan arbete, gentjänster mm inräknat kommer upp i ca 220-230k i delar för att bygga seriöst med inredning,fälgar, kränghämmare, coilovers, bromsar och en seriös puffra mm. Känns som 200k är absolut helt rätt i pris även om det såklart är mkt kulor.
Jo, det kostar ju om man ska ha en "komplett" bil. Man blir mörkrädd när man räknar på det
tobbe tlrecond
Posts: 959 Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:
Post
by tobbe tlrecond » 30 Aug 2006, 22:15
vad hadde du för turbo i bilen på tullinge sist
vad ska du byta till !
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 30 Aug 2006, 22:18
PT72GTQ , han ska inte byta bara montera anti-surge kompressor kåpa.
Edstrom
Posts: 38 Joined: 17 Jun 2006, 20:27
Location: Sthlm Huddinge.
Post
by Edstrom » 31 Aug 2006, 18:28
Bmwandreas wrote: PT72GTQ , han ska inte byta bara montera anti-surge kompressor kåpa.
Vad är Anti surge ?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 31 Aug 2006, 18:32
En kompressorkåpa som lindrar surgeproblem
Kim Frederiksen
Posts: 280 Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö
Post
by Kim Frederiksen » 31 Aug 2006, 19:51
är anti-surge samma som portet shroud??
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 01 Sep 2006, 06:54
Kim Frederiksen wrote: är anti-surge samma som portet shroud??
Yepp.
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 01 Sep 2006, 15:43
Måste ju vara fördelaktigt med lite vikt bakom hjulen=)
e30 sedan väger ju inte ett skit bakom hjulen...touringen kan ju allt svälja lite tyngder på rätt ställe
Mvh Nicke Blom
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 01 Sep 2006, 20:57
Det är aldrig en fördel med en tung bil om man vill åka fort, men går maskinen som den ska så kan jag utlova en mkt fin tia nästa helg.