
Har köpt på mig en BMW E34 530 från 1989.
Tanken är att en ny inköpt BMW E23 745i motor ska i.
Det är en 3,5L turbosnurra som levererar 252hk original fast nu med lite annan spec se nedan.
* Motorn har annan kam gjord av ENEM kam med mer lyft och duration än orginal.
* M5 3,6 Sprut med omprogramerad box
* HKS 50mm wastegate
* T04E aggregat 58mm in
* 511cc spridare
Målet är att ha en skoj och "relativt" driftsäker bil. Har beställt en uppsjö av grejor några är specade nedan. Då bilen är till för min egen skull så blir det nog ingen stripp mm utan bara bus och ev någe ban evenemang.
Mycke mer info kommer då bygget uppdateras.
Kaross/inredning so far:
* Powerflex i fram och bakvagn.
* Alu fjäderbensstag
* Bilstein Sprint B8
* Eibach fjädrar sänker 30/20 (ska beställa 60/40)
* BMW E34 M5 krängningshämmrare fram/bak
* 2st rejält skålade stolar
* Nya emblem fram/bak
* OMP ratt i skinn
* Lamelldiffspärren är på schimsning
* mm
Måste beställa:
*Sachs 765 tryckplatta samt lamell vet ej vilken jag ska ha.
* Intercooler god för ca 500hk
* Mätare VDO
* Tryckslangar/rör
* massa tålamod och tid

Siktar på en 350-400 ärliga hk och ett chassie som det går att svänga helt ok med. Har bara haft massa junk innan så detta lär vara som en Enzo för mig

Bifogar lite bilder på grejor man köpt på sig för att göra denna tråd lite mer rolig.

Bilstein dämparna som hämtades idag (28/8-06)

ridetech.se's Stolar kallade Fighter. Typ samma modell som raidopower har. De va så billiga så det gick inte att motstå!

Original HKS 50mm wastegate.
Tips kommentarer mm mottages gärna. Tex på belägg skivor mm.
(infon uppdat 061128)