Rikta kaross
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Rikta kaross
Har på börjat mitt projekt nu, (E30) ska svetsa i bur och även förstärka svetsarna lite och kanske flytta tillbaka torpeden lite. Just nu så är det bara en tom kaross. Nu till frågan ska jag rikta karossen innan eller efter jag börjar svetsa. Tänkte om den är lite sne nu så kanske det blir svårt att rikta den om jag svetsat i bur och om jag riktar den innan så kanske det vrider sig när jag svetsar!?
- ButterflyRacing
-
_night rider_ wrote:varför skulle karossen vara skev? har du haft i en monster motor som vridit den? el hur resonerar du?
han ska ju svetsa i en bur i bilen, om han då inte kollar det innan han svetsar buren så kan det bli trubbel om den skulle vara skev sen.
bilen kan vara krockad eller vad som helst.
kryssa den så vet du säkert sen.
Mvh
-
så långt är ja me men nog ska den vara bra krockad innan hela karossen vridit sej sneLudde_ wrote:_night rider_ wrote:varför skulle karossen vara skev? har du haft i en monster motor som vridit den? el hur resonerar du?
han ska ju svetsa i en bur i bilen, om han då inte kollar det innan han svetsar buren så kan det bli trubbel om den skulle vara skev sen.
bilen kan vara krockad eller vad som helst.
kryssa den så vet du säkert sen.
Mvh

däremot är de ju inte omöjligt att rambenen fram tex vridit sej vid en front smäll och inte dragna tillbaka ti 100%. el att a,b stolpe
fått sej en smäll nångång och samma dära att dem inte är tillbakadragna riktigt. men är man osäker kan man ju mäta avståndet mellan a-stolparna samt b-stolparna samt kryssmäta dörröppningarna. de bästa är ju om man känner ngn som kan koppla upp bilen till ett elektroniskt mätsystem likt carotronic som mäter hela bilen samt fjäderbenstornen. godkänner denna maskin karossen efter slutförd mätning så är den 100%rak