r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

slänger ihop en liten update nu :) men först, liten teaser inför kommande edit.

http://www.youtube.com/watch?v=v9ORuSaviUg
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Post by Rsjerry »

Ivars du är en mycket mycket sjuk man 8) På ett underbart sätt :)
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
User avatar
Snekast
Posts: 1446
Joined: 08 Sep 2007, 18:03
Location: Norrköping

Post by Snekast »

Sådär får du inte göra!!!! Verkar ju skitnice, den gick alltså att hantera skapligt?!
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sådärja, slänger på lite schysst musik och drar ihop en ganska fet gatebil update med lite förklaring vad som hänt sen i maj då jag bara updaterat ppf forumet på vad som hänt på senaste... då det är mitt favoritforum helt enkelt ;) Men där har heller inte blivit någon "riktig update utan bara i text".

Foto av Victor Bergman, (borde ses i fullformat)
Image

dagarna innan rudskogen kämpade jag med en annan kopplingssetup och annan växellåda.. Gick tillbaks ett par år i utveckligen och skickade på 765 med sinter och ZF växellåda.. Karel hjälpte mig jävligt mycket med meket då det var ont om tid och vi gett oss fan på att dra och tukta skitarna på rudskogen!! Ingen rök utan västerås beemersarna ;)

här tampas jag kvällen innan avfärd med att få skiten att inte sätta sig i skärmarna så hårt.. under våran första provkörning var vi asimpade över att det greppade med lilla programmet (717 på hjulen).. Jo nog fan greppade det helt ok på 3an ialalfall... i HJULHUSEN.. Med förstörd lack som följd (bubblar under).

Image

Image

sen köpte jag fälgar med ET15 8.5" breda... = FAIL, fick tag på ett par 215 lågprofil av karel jag försökte kränga... Jag var svinarg på "ihoptryckar-fräsen" tills jag kom på att jag kanske skulle sätta på verkstadens kompressor.... :roll:

Image

success.. GATEBIL RUDSKOGEN 2010 FOR THE WIN.

Image

körde bilen på gatan till jobbet... hamnade bakom en ferrari som inte vågade gasa på småvägarna.. tur var väl det... för jag hade aldrig släppt av.. aldrig i helvete... han hade fått ringa rökdykare för att hitta ut ur ferrarin i däckröken efter 255or frälsta av 717 gathjulhästar.

Image

sen slutar jag jobbet lite tidigare, brottas med ett rattnav pinsamt som fan i 30minuter... Sen drog jag och en jobbarkompis med bilen till bilprovningen och skulle väga den.. De hade slagit av vågen..

Påväg tillbaks för att sen lasta så spränger jag krysskilen åt helvete...

RIDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.

Hämtar verktyg, specialprodukter från swedol och lite andra grejer...

Jag och sonny smäller ihop bilen med en fräshare triggerskiva..

Klockan mycket sent blir det lastning ihop med ett gäng ifrån Sala.

Image

vi lämnade stan vid 2 på natten (gick upp till jobbet 6:10)

Image

man kan tro att jag bara hade med en platta öl av den här bilden... det är FEL.. fel fel fel.

Image

fyller upp tanken med min största kärlek sen brittney spears när hon gjorde debut. E85!!!!!

Image

järngänget som väntat in mig till nattliga timmar (tacksam för att slippa åka själv).

Image

demon?

Image

keep on truckin...

Image

strilades en del, konstigt det där?

Image

äntligen börjar det ljusna... vid det här läget får jag på ett sjujävla ställ med transportern.. misstänker att jag slumrade tilll lite och vajerräcket var magnetiskt?

Image

sverige.. vackra sverige!

Image

puf...

Image

det gäller att ha schysst utsikt om man är lika kräsen som karel

Image

Image

Image

HAHHAHA... Jag och karel var ju inte helt fräsha som det kanske gick att lista ut... 24h hjärna online var passerad, med en powernap på 30sekunde bakom ratten i 120 med mitt liv på släpet...

VI HOPPAR IN GENOM NORGE... Först svor jag som en gammal viking, och generna sa direkt åt mig att våldta, supa och sno grejer.. + bränna mark... Men sen ser jag i backspegeln långt bak att karel hoppar JÄÄÄÄÄÄÄÄÄRNET in i norge han också... HAHAHA

så vi spänner om våra ekipage och rullar vidare... Kul prank norge.. jävligt kul... ;)

Image

man kan tycka att sveriges älgar ser retarded ut... men norge... altså allvarligt...

Image

norge var förbannat fint! Sverige snirklar vägarna för några gamla tjurgubbar ville ha skumma gränser till sina åkrar... norge har snirkliga vägar för att det är sjöar och dalar överallt..

Image

enorm lycka, vi fick plats i gocartdepån :)

Image

jag slog upp lite promotion och knäckte en efterlängtad kall

Image

Image

Image

polerad kant, så vackert.

Image

inför besiktning, 100db max... lagom grinig.. tur var det att man hade 1000hk och fick åka endå ;)

Image

connypots blivande rockstar och gatebil kung?

Image

äre gatebil så är det

Image

Sen fräste vi på första körpasset... Åkte ett varv så oljan fick gå till sig, sen hotade jag upp skiten på ett riktigt jävla rabarber kasst och höll genom hela breisladden, för att sen släppa av och spränga rakt i sandfållan... haha, vad i helvete? Lyckligtvis kom jag knappt ut i den så jag kunde köra ut själv igen.. Drog ett varv till och överrattade ratten 1 varv mot vad jag hade på känn.. Så vart det nästan bra...

Men visst fan gick det att lägga rökridåer, enda jag hade i planerna endå ;)

sonny fann senare att min kränghämmare gått av.. haha.. Inte konstigt att den var sjukt jävla lurig på returen... :)

Image

på kvällen svetsade sonny iordning kränghämmaren och vi kunde montera igen..

Image

diffen har alltid låtit helt jävla åt skogen.. och efter varje körpass trodde jag det var det sista... Men det kudne ju gå ;)

Image

vi käkade tillsammans i oss 80 hamburgare vi kylde i 3 kylboxar.. :) levde knappt som svin... tände med e85 och drack öl till.

Image


upp med tält innan vi blev för festliga

Image

härefter var det drag ;)

Image

Image

Image

dagen efter, inspektion av 255orna, finns mer att ge... (tackvare avsaknad kränghämmare slet det jävligt ojämnt (bjöd ju satan i "gatebil-böjen")

Image

körpass 1 dag 2.

en lång film av ted som åker med mig för första gången :) "man blir fan gåsen på benen" totalskön känsla i verkligheten i bilen..

Jag fick skaplig adrenalin efter första ipajsningen av 4an i driften som man kan höra =) haha

http://www.youtube.com/watch?v=75nuaKMoqlI

Vi kokade järnet efter ett par hårda varv sen...

Kan vara m50ins svaga punkt? Bankörning..

Image

Min kompanjon "tog det lugnt" dag 2 ;)

Image

näst sista körpasset var det skön kaos ute på banan ;) här bjöd vi iofs på en hel del däckrök också.. Försökte gå in i lillkurvan nere vid publien innan startrakan kommer På 3an, det gick inte att hålla tillräcklig lågt varv för att inte snurra.. Likaså försökte vi gå in i storkurvan på 4an direkt, men samma sak där.. Så vi bjöd på ett par sköna lakritsar iallafall, lär finnas film :)

M50in Var helt jävla galen iår, så brutalt stark och sånt jäääääääävla register.. Jag skulle vilja påstå att den är helt perfekt, trots överdriven potential och vi bara körde på 717whp.... Den som säger att 717whp är onödigt har inte samma intresse som vi som far till rudskogen, man lär fan ha 700+ på hjulen annars är det risk att det slutar spinna ibland ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Udy9VZZoxhA

sista köpasset körde vi på som fan igen.. men när jag sagt "vi kör ett varv till och kollar tempen" 2 gånger så ligger jag och blåhåller 4an i stora gatebilkurvan, då börjar det hammra i diffen rejält och däcken studa som en marackas, släpper av mitt i kröken och bankar ut i sandfållan.. då gick wishbone staget av (jag gled ut på tvären åt fel håll).

Vi studsade ur bilen, blev ombedda att gå upp på vallen, sen blev vi mottagna med öl av den norska publiken.. Helt fantastisk avkörning :D

sen blev vi bärgade och festen drog igång :)

Image

festade loss rätt hårt med dom helt störda JAAS grabbarna :) haha

sen fräste vi iväg för att försöka spana in pigerna..

Image

sen händer nog det roligaste att återberätta..

Vi står precis till vänster om scenen och pissar genom kravallstängslet.. halvvägs i pissen kommer nån helstörd norrman och sparkar in staketet mot oss.. jag fäller in raketen direkt men glömmer av att släppa av på trycket... ut med rakten igen och han sparkar och härjar på insidan av staketet... (hans husvagn stod 2 meter ifrån ( det kunde ju skvätta eller? ). Strilar klart, blir sviiiiiiiiiiiiiiiiiiiintjurig, välter kravallstaketet sen åker det upp, välter igen och kliver på det, sen kommer ännu en favorit hotning(har ett par stycken fina i arkivet då jag har lite schyssta gener ifrån finland):

Sliter upp svinet ur någon sån där "skumpa soffanläggning (vip style)" och:

- Vad fan i hela jävla helvetet tror du att du håller på med? Nu jävlar ryker dina tänder eller så langar du fram en platta öl för jag pissade fan på mig!

Sen är historian lång och lär berättas i verkligeheten för att man ska förstå hur kul det var :) Fick öl tillslut iallafall =)

dagen efter i toakön..

Image

somliga har varit rådjur i tidigare liv

Image

knappt bakis?

Image

?

Image

regnet drog in

Image

Image

Image

Image

första paret avverkade findäck

Image

Image

när vi bara hade 25mil kvar hem så havererar saaben, motorlampan tänds och skiten dör...

Image

powernap

Image

Image

powerwalk? hittade spår ifrån vikingarna, dom gillade också ZF?

Image

Image

Image

Image

kungen och jag höll humöret uppe, haha

Image

Image

Image

sonny tog fram säftsmällaren ur bilen "man vet ju aldrig".

Image

sen kom första truppen ifrån västerås, hjältarna hade med sig den ljuva malten :)

Image

väntar in trupp 2.

Image

Image

när vi skulle lasta har SAAB nån jävla elektirsk spärr till automaten så vi fick koppla på ett annat batteri för att få skiten i Neutral.. Flöt på som vanlgit...

Image

fanns en av oss som inte skulle jobba dagen efter... ;)

Image

haha

Image

hjältar

Image

EPIC FAIL

Image

Image

Image

otur... 2 timmar för tidig till jobbet...

Image

hem och sova ett par timmar i mina föräldrars hus där jag är hus och kattvakt under deras semester...

Fanns 2 cyklar hemma, resten hade dom tagit med sig... Hur fan pumpar man en sån här jävla grej?

Image

brorsanas 328 gick på 5 burkar så han hade min polo...

Image

man kan säga att det har rullat på från start till stopp...

Men fyfan va i helvete värt det var!!!!!

Nu krigar vi vidare, felsöker diffjäveln i veckan och försöker få ordning på skiten till ACTION MEET!

Slängde ihop en liten teaser på filmen som komma skall, på mig karels e30 och johnys supra.

http://www.youtube.com/watch?v=v9ORuSaviUg

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

Rikard.....

Jag tycker om dig......

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
Anderss50
Posts: 167
Joined: 16 May 2010, 21:19
Location: Vetlanda

Post by Anderss50 »

Verkar jävligt kul!!! Måste bara åka på de nästa gång!!!

Mvh Anders
User avatar
Anderss50
Posts: 167
Joined: 16 May 2010, 21:19
Location: Vetlanda

Post by Anderss50 »

Verkar jävligt kul!!! Måste bara åka på de nästa gång!!!

Mvh Anders
User avatar
M3-emil
Posts: 400
Joined: 01 Mar 2008, 18:08
Location: Charlottenberg

Post by M3-emil »

Satan vilken update:), riktigt kul att det funkade relativt problemfritt med E30'n iaf.
Mvh Emil

Tel 0730 84 50 34
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

härligt med en update, ni verkar ha haft lite att stå i :wink: ....man skulle ha varit där och svarvat lite :cry:
-vad/var blir nästa tillställning?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
hartge
Posts: 1491
Joined: 22 Nov 2005, 20:34
Location: Åtvidaberg

Post by hartge »

r.ivars wrote:slänger ihop en liten update nu :) men först, liten teaser inför kommande edit.

http://www.youtube.com/watch?v=v9ORuSaviUg
vad e det för låt som spelasi videon??
bmw 530d -10
BMW 320 -89


pierre rosenholtz
Backsippevägen 1
59732 Åtvidaberg
0762949524
Oxyopia
Posts: 34
Joined: 21 Nov 2005, 22:50
Location: Bergen

Post by Oxyopia »

Bullet For My Valentine - Tears Don't Fall
Jørg1e30
Posts: 861
Joined: 10 Oct 2006, 20:25
Location: Norge

Post by Jørg1e30 »

Ble en lang tur hem ser jeg! Uflax.. Kommer dere til rudskogen på september da? Da kan vi drikke oss fulle igjen! :lol:
JAAS-performance
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Satt och smågarvade genom hela inlägget, galet kul:)


Älskar vikingcitatet!!! 8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

Gott händelserik vecka :) Gillar din energi grabben..
Magnus /// Kristiansson
Bmw m3e30 2.8l
Effekt 500whp & 700wnm
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=41361
User avatar
Falck
Posts: 1580
Joined: 02 Aug 2007, 11:51
Location: Söderhamn
Contact:

Post by Falck »

fan va gött det måste ha varit på gatebil ! :D
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M

Garaget

BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
User avatar
Hansa
Posts: 3930
Joined: 07 Oct 2007, 22:33
Location: Borlänge

Post by Hansa »

Tyyygstaste!!! =)
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
User avatar
Tim Maatman
Posts: 120
Joined: 04 May 2009, 16:26

Post by Tim Maatman »

Building a E30 MtechII S14 turbo
with SC6262sp

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... 31#p464131" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply