Funderar på om det går att köra med något annat än orginalslangar till oljekylaren från orginal m3 oljefilterhus.
Grejen är den att jag inte har orginalslangarna och ska inte köra med orginalkylare heller.
Går det att gänga in i hålen, räcker godset till det och sen skruva in någon annan form av hydralkoppling där?
Trist att behöva köpa en ny slang på BMW för 1200:- som man ändå måste kapa för att kunna få dit oljekylaren där man vill ha den.
dahmeer wrote:Funderar på om det går att köra med något annat än orginalslangar till oljekylaren från orginal m3 oljefilterhus.
Grejen är den att jag inte har orginalslangarna och ska inte köra med orginalkylare heller.
Går det att gänga in i hålen, räcker godset till det och sen skruva in någon annan form av hydralkoppling där?
Trist att behöva köpa en ny slang på BMW för 1200:- som man ändå måste kapa för att kunna få dit oljekylaren där man vill ha den.
Man gängar hålen med m16x1,5 gängtapp (som passar rakt i hålet) och köper AN-adapters av PPF. Jag kör med AN-8 slangar.
Det blir troligtvis billigare att lämna in det på någon mekanisk verkstad eller liknande än att köpa gängtappen själv... Min gängtapp gick loss på 350:-
Jag har faktiskt en extra gängtapp sv m16x1,5 för en hundring eller nåt! Skicka PM om du vill ha den. Alternativet är att åka förbi i Degerfors i min verkstad och få den gängad.
johankihl wrote:Jag har faktiskt en extra gängtapp sv m16x1,5 för en hundring eller nåt! Skicka PM om du vill ha den. Alternativet är att åka förbi i Degerfors i min verkstad och få den gängad.