Ska köpa en 318is e30 (m42) där toppackningen skulle bytas av förra ägaren, det började han med men det blev aldrig slutfört. Så nu köper jag av honnom bilen och ska fixa till den. Men vad ska man göra förutom att faktiskt byta packingen och skruva tillbaka toppen?
Finns det sotningskit (hittade inga i webshoppen) och vad innehåller dem?
Inga stora planer för bilen utan bara få den igenom besiktningen i första hand.
Sotningskit m42
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
- Bmwandreas
- Moderator
fortsätter på temat dumma frågor
får jag igenom den genom besitktningen kortsiktigt om den har en spricka mellan förbränninskammaren och vattenkanalerna? Hur påvärkas avgasvärdet?
Bilen ska om drömmar blir förverkligade endast köras på bana med en överladdad 6'a men vill kunna ha den besiktad i vinter och leka med så att frugan inte tycker jag kastar pengar i sjön
får jag igenom den genom besitktningen kortsiktigt om den har en spricka mellan förbränninskammaren och vattenkanalerna? Hur påvärkas avgasvärdet?
Bilen ska om drömmar blir förverkligade endast köras på bana med en överladdad 6'a men vill kunna ha den besiktad i vinter och leka med så att frugan inte tycker jag kastar pengar i sjön

Kanske man kan flocka den?