Uppdatering mk2
Jag skrev ihop en uppdatering igår, men forumet tappade tydligen bort den i cyber rymden någonstans
Jaja, får väl försöka skriva ihop nåt liknande då, är inte lika kul att skriva en andra gång.
Bakvagnen har iaf monterats, ja inte diff och drivaxlar men resten typ
Skivorna åker inte på innan jag kan köra med bilen så står de inte och rostar i onödan.
All el till motorn är inkopplad, och det mesta verkar funka men jag har inte fått fart på snurran än. Det låter som den tänder litegrann iaf och det luktar svagt avgaser så nåt är ju på G iaf.
Har inte kollat upp det så noga än, blir till helgen tror jag.
Ska bli mycket intressant att få igång den, utan avgassystem, ja utan grenrör med för den delen. Lär mullra fint!
Ett frågeteckan är soppapumpsrelät, jag är inte säker på att det är det jag kopplat in mig på. I motorkontakten pin 13 fanns det en lila/grön kabel som gick till ett blått relä i motorkablaget som tydligen var till lambdasensorvärmning/soppapump enligt mitt simpla schema. Men det klickar inte när man slår på tändningen och jag är osäker om pumpen går när man kör på starten heller. Är ju så jäkla svårt att vrida på nyckeln och krypa under bilen samtidigt
Är det nån som kan upplysa mig om vilket som är pumprelä på en M50 motor och hur det funkar?
Balken på plats...
...med nya bussningar
Bärarm liksom
Fjädrar och sånt kommer på plats när jag snyggat till diffen lite