Thörns e30 turbo såld
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Sjögren Racing
Hagmans gula är epoxybaserad så är inga problem att spackla på.Thörn wrote:tack för alla tips, hade tänkte köra med den där Hagmans gula 2k..Sjögren Racing wrote:Är det 2K syrabaserad washprimer ni menar som etsgrund?För spackel fäster inte på det.
Är det 2k epoxybaserad primer så är det inga bekymmer.
Hagamns gula tycket jag om men de va väldigt lätt att slipa igenom när man jobbade med spaklet så som BLACKBMW säger så ha lite extra hemma & lägg på ett nytt lager när du slipat klart!Sjögren Racing wrote:Hagmans gula är epoxybaserad så är inga problem att spackla på.Thörn wrote:tack för alla tips, hade tänkte köra med den där Hagmans gula 2k..Sjögren Racing wrote:Är det 2K syrabaserad washprimer ni menar som etsgrund?För spackel fäster inte på det.
Är det 2k epoxybaserad primer så är det inga bekymmer.
Sen kan jag rekomendera att försöka få tag på slipgrund som är mörk eller blanda i lite svart där i så e de lättare att se om man är klar. Jag körde med vit slipgrund & tyckte de såg görfint ut men aj va fel jag hade när basen kom på..
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
lite har blivit gjort
Tog bort lister och svetsade igen hålen

sprutade sedan carrostabil bodyplast på trösklar och i hjulhusen, blev riktigt bra.

Någon som vet färgkoden till BMW Schwarz? Är det 086/9

Tog bort lister och svetsade igen hålen

sprutade sedan carrostabil bodyplast på trösklar och i hjulhusen, blev riktigt bra.

Någon som vet färgkoden till BMW Schwarz? Är det 086/9

Last edited by Thörn on 15 Jun 2010, 12:44, edited 1 time in total.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott tack!Pimplaren wrote:086 Schwarz Svart 51 91 1 813 070
Står på autopower..
http://autopower.se/modellguiden/farger.asp

Började spackla /slipa i helgen, gick ju mindre bra det där..
Först lade maskinen av efter 2minuters körning (Fultema skit)
Sedan efter lite spacklande/slipande kom jag på att det måste till en långt slipblock för att få sidan perfekt jämn. Så jag får ner till lackman och kolla vad det har.

Först lade maskinen av efter 2minuters körning (Fultema skit)
Sedan efter lite spacklande/slipande kom jag på att det måste till en långt slipblock för att få sidan perfekt jämn. Så jag får ner till lackman och kolla vad det har.
Ett antal sköna paket är nu hemma, eller på gång in
Ett paket med 1/2" bränslerör från H2m med kopplingar, ett styck paket med tbbab pump och ett med annan btr och lite pyssel så nu skall den allt få soppa.
ACM ringde och deras grejer är på G så nu börjar det hända lite.
I helgen spacklade jag klart ena bakskärmen, mattade ner, grundade och och körde på surfacer (sanding) med en sån enklare spruta man fick i ett kitt maskiner till kompressorer, blev faktiskt bra, skall ju slipas ner sedan också.
Innan skaffade jag även en vattenavskiljare. Kompressorn är kanske i minsta laget men med denna sprutan och slipgrunden orkade den iallafall hålla 4bar (specad för 4-6bar) om man körde hela tiden

Ett paket med 1/2" bränslerör från H2m med kopplingar, ett styck paket med tbbab pump och ett med annan btr och lite pyssel så nu skall den allt få soppa.

ACM ringde och deras grejer är på G så nu börjar det hända lite.
I helgen spacklade jag klart ena bakskärmen, mattade ner, grundade och och körde på surfacer (sanding) med en sån enklare spruta man fick i ett kitt maskiner till kompressorer, blev faktiskt bra, skall ju slipas ner sedan också.
Innan skaffade jag även en vattenavskiljare. Kompressorn är kanske i minsta laget men med denna sprutan och slipgrunden orkade den iallafall hålla 4bar (specad för 4-6bar) om man körde hela tiden

Det kommer en pall från ACMFredro wrote:Grymt bygge... hur tänkte du lösa det med bakluckan? M3 lucka eller ha kvar orginal med kanterna från m3 skärmarna?
håller på med samma själv... och har inte riktigt bestämt mig

Fronten tänkte jag behålla som den är fast snygga till lite.
Efter detta är det nog bara vingen som fattas, men jag är lite kluven där, vill inte ha något alltför iögonväckande då man har bilen parkerad i stan ibland även om jag gjort en kovändning ang "Stora flärpen" som är riktigt nice.
Inte så kul med pundare som kommer och skall rycka loss en 5000kr vinge som hände för en kompis med en subba

Last edited by Thörn on 22 Jun 2010, 13:19, edited 2 times in total.
Blev så jävla trött på DHL idag, de ringde igår och berättade ACM grejerna kommit och ville bestämma en tid för att leverera hem. Eftersom jag her semester så var det lungt, de kunde dock inte bestämma en bättre tid än mellan 10-12 dagen efter så Ok, men eftersom jag bor i lägenhet avtalade vi att de skulle ringa istället för att flänga runt efter min lägenhetsport. Så jag blir sittande som en gisslan i lägenheten from kl 10 dagen efter, väntar, väntar, väntar,
Ringer dom kl 13:15 och undrar varför de inte kommit eller hört av sig.
Det visar sig att de inte får fram något mer än att de hämtat pallen på morgonen för utkörning vidare, så visar det sig att det är telefonsvarare på på chaufförens mobil, centralen skickar ut ett påminnelse SMS till honom.
Ok, jag fortsätter att sitta i lägenheten i 26grader kanonväder på min semesterdag, kl 15 ringer jag igen, då säger de att någon kvitterat min pall kl 14!!? då rinner det över totalt, jag börjar ifrågasätta deras seriositet när det visade sig att de inte krävt legitimation, utan endast underskrift "som inte gick att tyda"
Jag blir så in i helvete förbannad och förklarar att det handlar om förbetalda grejer för 10000 och med en leveranstid på ca 3månader.
Suck, de lovar att forska vidare och skall höra av sig om de får tag i chauffören som "gått för dagen".
Efter ett tag ringer de och förklarar att chauffören sagt att de varit här och ringt på men ingen svarat vid 12 så de körde tillbaka till DHL center i Bäckebol,
-suck ja ja ok då kommer jag och hämtar grejerna direkt för nu vill man inte ha mera turer kring detta förklarade jag, problemet var bara att min bil e för liten, därför ville jag såklart ha pallen hem så man kunde köra i omgångar..
jaja ok de lokaliserar pallen jag åker dit på vinst och förlust i e36 coupén. Lyckas efter mycket om och men stuva in grejerna försiktigt och separera med filtar i bilen precis innan stängning kl 17.
Fy fan vad skönt. Men vilket djävla strul och en semesterdag åt helvete
Efter detta lär det bli DSV för hela slanten.
Ringer dom kl 13:15 och undrar varför de inte kommit eller hört av sig.
Det visar sig att de inte får fram något mer än att de hämtat pallen på morgonen för utkörning vidare, så visar det sig att det är telefonsvarare på på chaufförens mobil, centralen skickar ut ett påminnelse SMS till honom.
Ok, jag fortsätter att sitta i lägenheten i 26grader kanonväder på min semesterdag, kl 15 ringer jag igen, då säger de att någon kvitterat min pall kl 14!!? då rinner det över totalt, jag börjar ifrågasätta deras seriositet när det visade sig att de inte krävt legitimation, utan endast underskrift "som inte gick att tyda"

Jag blir så in i helvete förbannad och förklarar att det handlar om förbetalda grejer för 10000 och med en leveranstid på ca 3månader.
Suck, de lovar att forska vidare och skall höra av sig om de får tag i chauffören som "gått för dagen".
Efter ett tag ringer de och förklarar att chauffören sagt att de varit här och ringt på men ingen svarat vid 12 så de körde tillbaka till DHL center i Bäckebol,
-suck ja ja ok då kommer jag och hämtar grejerna direkt för nu vill man inte ha mera turer kring detta förklarade jag, problemet var bara att min bil e för liten, därför ville jag såklart ha pallen hem så man kunde köra i omgångar..
jaja ok de lokaliserar pallen jag åker dit på vinst och förlust i e36 coupén. Lyckas efter mycket om och men stuva in grejerna försiktigt och separera med filtar i bilen precis innan stängning kl 17.
Fy fan vad skönt. Men vilket djävla strul och en semesterdag åt helvete

Efter detta lär det bli DSV för hela slanten.
Har äntligen kört klart surfacer (filler) samt slipat så nu e det bara att blåsa på slutlacken.
Monterade upp en 6x3m partytält på gården och jobbade i, ganska svettigt igår när det var 30+utanför tältet...
Fick iallafall "apelsinskal" i surfacern, trots att jag spädde ca 15% med förtunning. Detta har jag nu slipat ner så jag funderar på om det kanske var för varmt, därav apelsinskal.
Monterade upp en 6x3m partytält på gården och jobbade i, ganska svettigt igår när det var 30+utanför tältet...
Fick iallafall "apelsinskal" i surfacern, trots att jag spädde ca 15% med förtunning. Detta har jag nu slipat ner så jag funderar på om det kanske var för varmt, därav apelsinskal.
Lite bilder
Lyckades med bedriften att montera upp ett biltema 6x3m partytält ensam, fyfan GÖR ALDRIG DETTA
Tack för att det finns gaffertejp...

Kapiissh, en lackbox! körde med presänning som golv sedan samt tejpade ihop skarvarna bättre för väggarna.
Lyckades med bedriften att montera upp ett biltema 6x3m partytält ensam, fyfan GÖR ALDRIG DETTA

Tack för att det finns gaffertejp...

Kapiissh, en lackbox! körde med presänning som golv sedan samt tejpade ihop skarvarna bättre för väggarna.
Last edited by Thörn on 19 Jul 2010, 09:16, edited 2 times in total.