Wiic wrote:Nu är hela bilen ihopsatt, den startar och går riktigt fint. Var ett jordfel innan..
Dock blir jag inte klok på kopplingen. Har luftat som en idiot och det sprutar ut ren olja, dock blir det inget tryck. Sen om man startar bilen o trycker ned kopplingen så låter det nästan som något tar i liksom. Som när man svarvar liksom.
Någon som har några idéer? Trycksätta skiten med kompressor? Har redan trycksatt medhjälp av däckens lufttryck.
Tacksam för hjälp
Mvh
Du har inte lyckats vända kopplingen fel eller något ? Inte för att jag är helt 100 på vad jag är ute efter här men bara en aspekt . (Sen ligger det Gyldmark hade/har i sin profil att svara inte på en fråga du inte vet svaret
på i bakhuvudet ...)
MVH
Haha, nae det är jag 100a på . Luktar inte koppling eller något, det låter så bara när man verkligen pressar kopplingen i botten.
Haha, han ligger på sjukan så.. :/
Kan det va så löjligt att hävarmen på slavcylindern har missat
uttrampningen kanske?
Mvh
Wiic wrote:Nu är hela bilen ihopsatt, den startar och går riktigt fint. Var ett jordfel innan..
Dock blir jag inte klok på kopplingen. Har luftat som en idiot och det sprutar ut ren olja, dock blir det inget tryck. Sen om man startar bilen o trycker ned kopplingen så låter det nästan som något tar i liksom. Som när man svarvar liksom.
Någon som har några idéer? Trycksätta skiten med kompressor? Har redan trycksatt medhjälp av däckens lufttryck.
Tacksam för hjälp
Mvh
Du har inte lyckats vända kopplingen fel eller något ? Inte för att jag är helt 100 på vad jag är ute efter här men bara en aspekt . (Sen ligger det Gyldmark hade/har i sin profil att svara inte på en fråga du inte vet svaret
på i bakhuvudet ...)
MVH
Haha, nae det är jag 100a på . Luktar inte koppling eller något, det låter så bara när man verkligen pressar kopplingen i botten.
uttrampningen kanske?
Mvh
När min betede sig liknande. (kopplade inte ur helt. kändes cp och lät som en stucken gris när man trampade som fan så va de hävarmen som gick i trycplpattan
orginal m50b20 vanos + zf låda.
förhöjde urtrampningslagret på baksidan 2mm och vipps så funkade det. (har även 2cm förlängd slavcylinder)
CrazyVikingsRacing wrote:
på i bakhuvudet ...)
MVH
uttrampningen kanske?
Mvh
När min betede sig liknande. (kopplade inte ur helt. kändes cp och lät som en stucken gris när man trampade som fan så va de hävarmen som gick i trycplpattan
orginal m50b20 vanos + zf låda.
förhöjde urtrampningslagret på baksidan 2mm och vipps så funkade det. (har även 2cm förlängd slavcylinder)
Tack för tipset! . Ska helt klart kolla upp det imon, men det konstiga är dock att jag varken bytt låda eller något, lirade kanon innan liksom.
Mvh
CrazyVikingsRacing wrote:Ofan ja hörde något om att han gått av vägen.. Men hoppas det löser sig för dig Vickevire ! Förresten blir det Mantorp nästa helg ?
MVH
Ahh, stod i blt idag. =/.
Ja för tusan, det ska lösa sig. Ska kolla hävarmen imon och lufta igenom systemet ännu en gång. Hinner dock inte få min färdig tills dess så får bli o åka himlalinje upp eller något.
Du ska också upp va?
Mvh
CrazyVikingsRacing wrote:Ofan ja hörde något om att han gått av vägen.. Men hoppas det löser sig för dig Vickevire ! Förresten blir det Mantorp nästa helg ?
MVH
Ja för tusan, det ska lösa sig. Ska kolla hävarmen imon och lufta igenom systemet ännu en gång. Hinner dock inte få min färdig tills dess så får bli o åka himlalinje upp eller något.
Du ska också upp va?
Mvh
Okej va det de om en skrevraket som krockat med en minibuss ? Ja jag ska upp, Kan ju inte missa den bästa händelsen på hela året .
MVH
Du ska också upp va?
Mvh
Okej va det de om en skrevraket som krockat med en minibuss ? Ja jag ska upp, Kan ju inte missa den bästa händelsen på hela året .
Blir gaaalen på den här as kopplingen, har nog fan testat allt. Med tryck, genom bromsoket etc.. Men den bygger fan inget tryck ändå och den läcker ingenstans, kommer inget luft ur systemet heller. Helt sjukt, sen hatar jag allt som har med hydrualik o göra vilket inte gör saken bättre. Några idéer?haha.
Mvh
Pumpa pumpa pumpa håll pedalen nere & öppna nipplen på slaven gör detta ett par gånger Brukar fungera för mig iaf!
Dan kommer ev hem om en vecka, han har en intryck lunga & 3 frakturer på högerbenet!
m_ellisson wrote:Pumpa pumpa pumpa håll pedalen nere & öppna nipplen på slaven gör detta ett par gånger Brukar fungera för mig iaf!
Dan kommer ev hem om en vecka, han har en intryck lunga & 3 frakturer på högerbenet!
Haha, tur man är ledig imon då så man kan pumpa spittet . Tack för tipset mannen. Den bygger väldigt lite tryck om man pumpar något kompiöst, men jag sätter nog en slang på nippeln o samlar upp vätskan o kör det som ett kretslopp.
O fy fan, inget roligt det där. Tur han klarade sig "så pass" lindrigt ändå.
Mvh
Idag har i princip allt gått åt helvete. Fick iordning någorlunda på kopplingen iaf, men det skrapar/svarvar när man trycker ned den när bilen är igång.. Konstigt.. Ska testa o sätta några distanser på slavcylindern.
Sedan gick Iphonen åt skogen också, men skitsamma. Dränker mina sorger med öl nu!
Last edited by Wiic on 29 Jun 2010, 09:04, edited 1 time in total.
Jaha, efter den här helgen så ska jag aldrig mer dricka alkohol.. Men, ska riva ned växellådan och den skiten igen imorgon och se vad fan den sysslar med, om uttrampningslagret har gått åt helsike etc.
Mvh
Nu är den utdragen o allt det dära. Det såg faktiskt fräscht ut. Dock hade uttrampningen svarvat mot tryckplattan men inget allvarligt.
Dock så behöver jag en ny bricka till slavcylinder pinnen. Vettifan om man bara kan få tag i ett sånt eller om man ska behöva köpa en helt ny slavcylinder. Den fungerar ju som den ska.
Pinnfan, en sån bricka som ligger där, en sådan ny/hel behöver jag
heimdahl, du lipar över en liten bricka och inte att ligga på sjuken vad är det för fel på dig!! Ska vi byta? Hade hellre jobbat idiellt med parkförvaltarna 6 månader än detta skitet. Gott att du kommer någon stans med bygget för övrigt, Ser fortfarande ljust ut att hajjen startas i sommar. 6månader utan lön plus delar är lite tufft. ha det gott. mvh
dgyldmark wrote:heimdahl, du lipar över en liten bricka och inte att ligga på sjuken vad är det för fel på dig!! Ska vi byta? Hade hellre jobbat idiellt med parkförvaltarna 6 månader än detta skitet. Gott att du kommer någon stans med bygget för övrigt, Ser fortfarande ljust ut att hajjen startas i sommar. 6månader utan lön plus delar är lite tufft. ha det gott. mvh
Jag har inte lipat över någonting, bara förbannat trött på att riva diverse saker konstant med en "lön" som en student. Har aldrig skruvat med någonting innan jag köpte den här bilen, så det här är helt nytt för mig. En helt annan sak om man hade haft fast inkomst, erfarenhet och ett garage där man kan vända sig om i. Men ska ändå va glad att jag har tak över huvdet. En annan får inte in ett skit nu på sitt konto under sommaren. Och jag har legat på sjukan, har haft ett mindre helvete det senaste halvåret, dock varit sjuk till och från i 3 år. Men har inte gått i graven för det. Och jag gnäller inte!!
Skönt att du verkar kry nu iallafall. Blir roligt och se den sen då, jo jag vet hur det är. Hela min bil är byggd utan fast inkomst.
Mvh