Dawe_A wrote:Riktigt nice! Samma färg som jag tänkt lacka min touring i..
vem vare som lackade bilen? blev det bra "in real life" också?
Mvh
Tackar, ahh. Det är en jävligt skön färg faktiskt
Hm, Lars tror jag han heter som lackade den. Ahrå, har inte granskat den så extremt noga ännu då jag har dålig belysning i garaget men den ser helt klart bra ut. Ska dock köra en rejäl polering över hela bilen sedan.
Mvh
Dock misständer fanskapet något äckligt mycket nu, stiften är verkligen kolsvarta och den dränker sig själv. Går inte o varva över 2000rpm för då dör den direkt. Baksmäller och låter som en vansinnig skördetröska..
Ska uggla över alla slangar och jäkelskap imorgon igen. Aldrig varit med om att en bil har misstänt så här mycket..
Mvh
Bjuder på den här bilden sålänge .
Bilen går nu bättre på höga varv men tomgången är fortfarande orolig. Om jag får mitt bromsrör nu i helgen så ska jag lufta skiten o ut o rasta den lite, känns som det behövs.
Fick även veta att om man har haft batteriet/larmdosan borta så kan en del minnen försvinna som kan påverka det såhär, dem kommer tillbaks med tiden, om man har tur så kanske det är något sånt piss fel
Nu är bromsana luftade. Ska ev köra ut fanskapet imorgon. Men blir fan inte klok på problemet i motorn, det är ju helt sjukt!!!
Stolarna hamnar nog i bilen imorgon också.
Mvh
Nu blir jag trött.
Har haft lite problem o lufta kopplingen, dvs inte kunnat bygga upp något tryck. Tog bort slavcylindern och hm inte så jävla konstigt..
Pinnen som sitter i slacylindern är borta.. Antagligen är det den som har smällt när man har startat motorn. Så håller nu på och river ned växellådan igen och se hur mycket som den har slagit sönder..
Mvh
Wiic wrote:Nu blir jag trött.
Har haft lite problem o lufta kopplingen, dvs inte kunnat bygga upp något tryck. Tog bort slavcylindern och hm inte så jävla konstigt..
Pinnen som sitter i slacylindern är borta.. Antagligen är det den som har smällt när man har startat motorn. Så håller nu på och river ned växellådan igen och se hur mycket som den har slagit sönder..
Mvh
Det går alltså bra för dig med?
Jag grilllade elhärva igår...
har man otur så har man väll eldat upp hela satans ms boxen
Wiic wrote:Nu blir jag trött.
Mvh
Det går alltså bra för dig med?
Jag grilllade elhärva igår...
har man otur så har man väll eldat upp hela satans ms boxen
ÄLSKAR BILAR <3
Alltid, har bra med jävla lust o skicka fälgkorsett igenom motorhuven nu..
Och kardanaset vägrar pluppa ur så jag kan hinka ned lådan, tror jag exploderar snart.
Fy fan, segt skit det där. Bara hålla tummarna nu.
Japp, älskar bilar, världens billigaste och minst psyk krävande hobby....
Sådärja nu är skiten fixad. Tog precis bort växellådan och fick ur pinnen och allt hade klarat sig, även pinnen..
Så ska plocka ihop skiten imorgon efter operationen och köra ut den.
Mvh
Nu är hela bilen ihopsatt, den startar och går riktigt fint. Var ett jordfel innan..
Dock blir jag inte klok på kopplingen. Har luftat som en idiot och det sprutar ut ren olja, dock blir det inget tryck. Sen om man startar bilen o trycker ned kopplingen så låter det nästan som något tar i liksom. Som när man svarvar liksom.
Någon som har några idéer? Trycksätta skiten med kompressor? Har redan trycksatt medhjälp av däckens lufttryck.
Tacksam för hjälp
Mvh
Wiic wrote:Nu är hela bilen ihopsatt, den startar och går riktigt fint. Var ett jordfel innan..
Dock blir jag inte klok på kopplingen. Har luftat som en idiot och det sprutar ut ren olja, dock blir det inget tryck. Sen om man startar bilen o trycker ned kopplingen så låter det nästan som något tar i liksom. Som när man svarvar liksom.
Någon som har några idéer? Trycksätta skiten med kompressor? Har redan trycksatt medhjälp av däckens lufttryck.
Tacksam för hjälp
Mvh
Du har inte lyckats vända kopplingen fel eller något ? Inte för att jag är helt 100 på vad jag är ute efter här men bara en aspekt . (Sen ligger det Gyldmark hade/har i sin profil att svara inte på en fråga du inte vet svaret på i bakhuvudet ...)
Wiic wrote:Nu är hela bilen ihopsatt, den startar och går riktigt fint. Var ett jordfel innan..
Tacksam för hjälp
Mvh
Du har inte lyckats vända kopplingen fel eller något ? Inte för att jag är helt 100 på vad jag är ute efter här men bara en aspekt . (Sen ligger det Gyldmark hade/har i sin profil att svara inte på en fråga du inte vet svaret
på i bakhuvudet ...)
MVH
Haha, nae det är jag 100a på . Luktar inte koppling eller något, det låter så bara när man verkligen pressar kopplingen i botten.
Haha, han ligger på sjukan så.. :/
Kan det va så löjligt att hävarmen på slavcylindern har missat
uttrampningen kanske?
Mvh