e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Var och gasade lite med nya motorn igår. Hade ett litet oljeläckage från oljereturen, men inte så allvarligt att jag var tvungen att plocka ner turbon innan fortsätt mappning. Tror vi vred kranen till 1.8 bar när tändstiften sa ifrån..
En jävla skillnad med 2.5 liter gentemot 2.8. Eller om det är kamaxlarna som är Helrätt ställda denna gång.. Den riktigt gooa svaret från botten är inte liika gott längre!
Idag gick det bara fint!
Var kallad som vittne till en rättegång och var tvungen att ta ledigt från nya jobbet. Halvkul att ringa på morgon och säga det. Rättegången har f.ö blivit flyttad för 4e gången, blev påmind mitt i natten därför jag inte hunnit klämma ur mig det i tid till bossen....
Nog om det, blev lite smygmek mellan förhören. Oljereturen blev efter lite mek lika tät som vilken Oljeshejker som hellst. Avgastempmätare blev inkopplad och bilen var redo för näsduken!
Åker en kilometer från garaget med datorn i passagerarstolen. Känner lite på gasen samtidigt som det smäller till. Huven ligger klistrad på framrutan för att sedan lossna från det ena fästet och fladdra lite vid sidan av bilen....
Resultat!
En jävla skillnad med 2.5 liter gentemot 2.8. Eller om det är kamaxlarna som är Helrätt ställda denna gång.. Den riktigt gooa svaret från botten är inte liika gott längre!
Idag gick det bara fint!
Var kallad som vittne till en rättegång och var tvungen att ta ledigt från nya jobbet. Halvkul att ringa på morgon och säga det. Rättegången har f.ö blivit flyttad för 4e gången, blev påmind mitt i natten därför jag inte hunnit klämma ur mig det i tid till bossen....
Nog om det, blev lite smygmek mellan förhören. Oljereturen blev efter lite mek lika tät som vilken Oljeshejker som hellst. Avgastempmätare blev inkopplad och bilen var redo för näsduken!
Åker en kilometer från garaget med datorn i passagerarstolen. Känner lite på gasen samtidigt som det smäller till. Huven ligger klistrad på framrutan för att sedan lossna från det ena fästet och fladdra lite vid sidan av bilen....
Resultat!
mbma wrote:usch så där vet jag flöer som gjort med huven på e36.. =/
slutsats utav detta e30 öppnas rätt och e36 fel.
hade ni glömt trycka ne rhuven helt så den va låst eller vad orskade detta ?
Jag måste ha gjort det, är presspassning på huven med fuelrailen som den står nu! Måste glömt sista klicket helt enkelt. Känns riktigt surt atm
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Tack för lite medlidande, det värmer.
Känns skönt att man inte är den enda som lyckas iaf, konstigt nog!
Nya tag.. Känns som att en annan kaross skulle vara på sin plats dock kommer jag åka med denna sommaren ut iaf.
Har fått flyttat in i skellefteå elitens garage för ett tag, då farsan ska göra om lite i sitt.. Stort tack till Erik och Emil.
Röda vassa e36or, vad är det ?
Skruvar för fullt mellan skiften ! Bilder kommer senare
Har fått endel pm om hur orginalrailen såg ut efter modsen. Här är några bilder. Denna eller Nuke railen är tillsalu, skicka ett PM.
Dubbla An6 matningar, en på vardera sida och en An6 retur i mitten. Samt att orginal BTR är borttagen. Lite lack så blir den riktigt fin tror jag
Känns skönt att man inte är den enda som lyckas iaf, konstigt nog!
Nya tag.. Känns som att en annan kaross skulle vara på sin plats dock kommer jag åka med denna sommaren ut iaf.
Har fått flyttat in i skellefteå elitens garage för ett tag, då farsan ska göra om lite i sitt.. Stort tack till Erik och Emil.
Röda vassa e36or, vad är det ?
Skruvar för fullt mellan skiften ! Bilder kommer senare
Har fått endel pm om hur orginalrailen såg ut efter modsen. Här är några bilder. Denna eller Nuke railen är tillsalu, skicka ett PM.
Dubbla An6 matningar, en på vardera sida och en An6 retur i mitten. Samt att orginal BTR är borttagen. Lite lack så blir den riktigt fin tror jag
Skruvas på förfullt fortfarande
Hade problem med lite oljeläckage utöver oljereturen tidigare(no shit!).
Med tron att det ska komma från bakre vevtätningen så blev vlådan med koppling riven igår. Återstå att se om problemet låg där.
Tror aldrig denna motor varit 100% tät, och det gör mig riktigt illamående :@
Sen lite goda nyheter för en gångs skull.
www.828engineering.com hjälpt mig med ett kalaspris på en billetinsugsfläns och pumpfäste.
Sjuukt välgjort! Färdiga hål för fäste mot fuelrail. Bockade ihop ett par simpla fästen i alu mot nukerailen på några min..
Mer skruvning idag!
Hade problem med lite oljeläckage utöver oljereturen tidigare(no shit!).
Med tron att det ska komma från bakre vevtätningen så blev vlådan med koppling riven igår. Återstå att se om problemet låg där.
Tror aldrig denna motor varit 100% tät, och det gör mig riktigt illamående :@
Sen lite goda nyheter för en gångs skull.
www.828engineering.com hjälpt mig med ett kalaspris på en billetinsugsfläns och pumpfäste.
Sjuukt välgjort! Färdiga hål för fäste mot fuelrail. Bockade ihop ett par simpla fästen i alu mot nukerailen på några min..
Mer skruvning idag!
Malmgren kan göra fina saker å priser han
Ser kanon bra ut
Ser kanon bra ut
Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing
Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken