Garage 58 - E30 TURBO - 9.86- 225km/h - end of the story

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

User avatar
STRANGLED
Posts: 238
Joined: 15 Feb 2006, 22:37

Post by STRANGLED »

kommer ni till kjula och visslar snok eller?

Vore ballt att se detta monster live :)
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

När är det ? , Big meat har vi tänkt åka ner på iaf. det är ju inte kortaste biten att åka när vi har först 30mil till sundsvall. sedan är det väll typ 30 till där i från säkert.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
STRANGLED
Posts: 238
Joined: 15 Feb 2006, 22:37

Post by STRANGLED »

Det är nu i helgen, verkar som att det kommer en del vassa bilar faktiskt!

Big meat? Hehe menar du PPF Big meet eller ;)
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Näh ja måste laga sibirskyn före :) PPF meat blire nog , nästa inbokade är väll sundsvall i juli
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Image

här har vi en bra bild på Sibirskyn... eller vare Shelébrins?
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Någon av dom, båda är ju häst namn :)
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ecke och Micke har lagat till ett nytt diffäste och det vart riktigt smutt. Nu borde den sitta kvar.

Dom ska pilla mer imorgon på jobbet dessutom. Själv så har man portat satan i kina wg'n, kvar där är att gå lös med i kring flänsen i grenröret, går att öppna upp lite där.

Går det sedan inte att kontrollera trycket, ja då får väl 2bar bli minsta tryck :lol:
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

2 bar låter underbart! bara smeta på :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Resgard
Posts: 1561
Joined: 07 Jul 2008, 23:26
Location: Mora

Post by Resgard »

Varför har ni snålat in på WG'n när resten är rejäla grejjer?
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Jadu, det blev bara så :) tanken är väll att uppgradera med ny WG sedan om bäckis ger mig bra pris. annars bygger ja en egen på skolan. Rom byggdes ju inte över en natt ! :)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Något måste ju vara kina, tänk på att dom också vill ha lön.
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Kina har fått smaka på portning, vart riktigt bra. Vi klurade på den lite mer idag jag och Micke och vi kom fram till några fler bra åtgärder.

Dom blir ju inte sämst, om man lägger ner lite tid och tanke, men ändå drygt :)
Moker
Posts: 901
Joined: 22 Nov 2005, 16:29
Location: Stockholm

Post by Moker »

peppe wrote:Kina har fått smaka på portning, vart riktigt bra. Vi klurade på den lite mer idag jag och Micke och vi kom fram till några fler bra åtgärder.

Dom blir ju inte sämst, om man lägger ner lite tid och tanke, men ändå drygt :)
Dela gärna med dig :D Min behöver nog lite kärlek den med
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ska bara se så att den funkar efter modsen :P
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

jevla skentryck , den vägrar ge sig . Den skenar fortfarande på ladd. ända som finns kvar är att dra nya rör typ 48or och slakta i kolektorn för att få till dom för dom pekar ju inte åt rätt håll där inne.
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Har inge aning om vad eran turbo motsvarar men jag har en SC6162 AR0.82 och en Tial38 på M20 2,8liter o trycket går att kontrollera skitbra, finns inga tendenser åt nåt håll även om jag ställer upp den på 2 bar kan jag minska ner det på varv.

Har en 90böj från kollektor som liksom pekar neråt i den o sen in i downpipen i flack vinkel också, så det kan mycket väl vara den lilla skillnaden i röranslutningen som ställer till det för er.
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Micke johansson
Posts: 2175
Joined: 17 Jul 2006, 21:30
Location: Umeå

Post by Micke johansson »

Vi kör med en Hx55a 66in 78ut Avgashus 19cm^2 Twin entry alltså, Det hade nog fungerat bäst med en stor kolektor och ett grovt rör ut till wgn. kanske är 42orna som går till wgn för långa och för spe. måste utredas. tanken är 2 st 38mm Kina wastegates för tillfället. :)
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com

E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
Post Reply