När är det ? , Big meat har vi tänkt åka ner på iaf. det är ju inte kortaste biten att åka när vi har först 30mil till sundsvall. sedan är det väll typ 30 till där i från säkert.
Ecke och Micke har lagat till ett nytt diffäste och det vart riktigt smutt. Nu borde den sitta kvar.
Dom ska pilla mer imorgon på jobbet dessutom. Själv så har man portat satan i kina wg'n, kvar där är att gå lös med i kring flänsen i grenröret, går att öppna upp lite där.
Går det sedan inte att kontrollera trycket, ja då får väl 2bar bli minsta tryck
Jadu, det blev bara så tanken är väll att uppgradera med ny WG sedan om bäckis ger mig bra pris. annars bygger ja en egen på skolan. Rom byggdes ju inte över en natt !
peppe wrote:Kina har fått smaka på portning, vart riktigt bra. Vi klurade på den lite mer idag jag och Micke och vi kom fram till några fler bra åtgärder.
Dom blir ju inte sämst, om man lägger ner lite tid och tanke, men ändå drygt
Dela gärna med dig Min behöver nog lite kärlek den med
jevla skentryck , den vägrar ge sig . Den skenar fortfarande på ladd. ända som finns kvar är att dra nya rör typ 48or och slakta i kolektorn för att få till dom för dom pekar ju inte åt rätt håll där inne.
Har inge aning om vad eran turbo motsvarar men jag har en SC6162 AR0.82 och en Tial38 på M20 2,8liter o trycket går att kontrollera skitbra, finns inga tendenser åt nåt håll även om jag ställer upp den på 2 bar kan jag minska ner det på varv.
Har en 90böj från kollektor som liksom pekar neråt i den o sen in i downpipen i flack vinkel också, så det kan mycket väl vara den lilla skillnaden i röranslutningen som ställer till det för er.
Vi kör med en Hx55a 66in 78ut Avgashus 19cm^2 Twin entry alltså, Det hade nog fungerat bäst med en stor kolektor och ett grovt rör ut till wgn. kanske är 42orna som går till wgn för långa och för spe. måste utredas. tanken är 2 st 38mm Kina wastegates för tillfället.