Dell-dator?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
MrQuickzilver

Dell-dator?

Post by MrQuickzilver »

Är på gång till att köpa ny dator o har hittat en dell som verkar bra, men ja vill höra lite erfarenheter från dell datorer o deras support mm?
AndersJ

Post by AndersJ »

Vet att min far handlar mycket av Dell till jobbet, och han är mycket nöjd med support. De få gånger han behövt reparera något har dell vart på plats inom 24 timmar och fixat felet. Nu har han iofs företagsavtal med Dell, troligtvis är det annorlunda för privatpersoner, men det inte bör skilja för mycket.
/Anders
E30 EVO 335
DanneÅ

Post by DanneÅ »

Dell funkar aldeles utmärkt och bra suport, snabb leverans när man bäställer.
Jag är inne på min andra dell
P.Herrdahl

Post by P.Herrdahl »

Kan även jag intyga om att dom har bra support, och dom dell jag varit i kontakt med har funkat bra utan strul i flera år.
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Säger varken bu eller bä, men det är skillnad mellan DELLs företagsupport och privatsupport :wink:
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Någon som har någpn koll på LGs laptops. Har beställt en efter rekomendationer från många. Någon som prövat dem?
AndersJ

Post by AndersJ »

Raceaddic wrote:Dell from Hell...

köp en riktig bärbar Typ IBM, HP, Fijitsu/simens kan lova dig att du tjänar på det i längden
Inte för att vara sådan, men berätta gärna varför :) Det underlättar nog för MrQuickzilver när han ska välja.
/Anders
E30 EVO 335
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Låter som om det blir en dell. Men nu är det ju en stationär ja ska ha o ingen bärbar! :)
DanneÅ

Post by DanneÅ »

Raceaddic wrote:ta en Dell och ta en IBM eller de övriga känn på kvaliten på dom dell datorn kommer glappa i skärmen efter ett par 100ggr öppnande och stängande dde interna grundläggande komponentera är oftast av sämre kvalitet så som moderkort m.m.
utforming på knappar och ergonomi, dell har alltid väldigt hög värmeutveckling
IBm är dyrare när de gäller bärbara datorer så är det bättre och lägga mer pengar då glädjen över det låga priser motsvarar sällan förbanelsen över den dåliga kvaliten.. :lol:

någonstans måste de spara in för att den skall vara 3-5K billigare en motsvarande kvalitetsdator och det blir i kvaliten på själva chassit i datorn billig äcklig plast känns som att hålla i en bit av en gammel toyota från 80talet..
Jag har haft min laptop i över ett år och det finns inga tendenser till glapp eller något annat fel på den och jag använder den mycket.
:D
MrQuickzilver

Post by MrQuickzilver »

Ny dator är beställd...blev dock inte en dell utan en från lokala datorbutiken.

Tackar för era erfatenheter i vilket fall! :)
Post Reply