Dell-dator?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- MrQuickzilver
Dell-dator?
Är på gång till att köpa ny dator o har hittat en dell som verkar bra, men ja vill höra lite erfarenheter från dell datorer o deras support mm?
Vet att min far handlar mycket av Dell till jobbet, och han är mycket nöjd med support. De få gånger han behövt reparera något har dell vart på plats inom 24 timmar och fixat felet. Nu har han iofs företagsavtal med Dell, troligtvis är det annorlunda för privatpersoner, men det inte bör skilja för mycket.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
- P.Herrdahl
- Nisse Järnet
Inte för att vara sådan, men berätta gärna varförRaceaddic wrote:Dell from Hell...
köp en riktig bärbar Typ IBM, HP, Fijitsu/simens kan lova dig att du tjänar på det i längden

/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
- MrQuickzilver
Jag har haft min laptop i över ett år och det finns inga tendenser till glapp eller något annat fel på den och jag använder den mycket.Raceaddic wrote:ta en Dell och ta en IBM eller de övriga känn på kvaliten på dom dell datorn kommer glappa i skärmen efter ett par 100ggr öppnande och stängande dde interna grundläggande komponentera är oftast av sämre kvalitet så som moderkort m.m.
utforming på knappar och ergonomi, dell har alltid väldigt hög värmeutveckling
IBm är dyrare när de gäller bärbara datorer så är det bättre och lägga mer pengar då glädjen över det låga priser motsvarar sällan förbanelsen över den dåliga kvaliten..![]()
någonstans måste de spara in för att den skall vara 3-5K billigare en motsvarande kvalitetsdator och det blir i kvaliten på själva chassit i datorn billig äcklig plast känns som att hålla i en bit av en gammel toyota från 80talet..

- MrQuickzilver