Vakuum slangar till spjället m20b20, vilka ska bort?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Wrangler
Posts: 64
Joined: 15 Jun 2008, 14:26
Location: Linköping/Valdemarsvik

Vakuum slangar till spjället m20b20, vilka ska bort?

Post by Wrangler »

Har suttit och letat ett tag nu, men finner inget svar till just vilka slangar som man kan plugga eller ersätta med en slang. Kan man köra med alla slangar inkopplade förutom nr:19 som ska pluggas och de slangar som går till fördelaren? Kör med MS

Hade tänkt att köra med bilen vintertid så värmen till spjället får sitta kvar

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/j/5.png
BMW 320 -87 TwinTurbo projekt med MS1 V3.0
BMW 328 -96 fin åk :)
User avatar
Spiidfriik
Posts: 561
Joined: 29 Nov 2005, 20:20
Location: Piteå
Contact:

Post by Spiidfriik »

Överladd?
Isf:
Slangar till fördelaren ska pluggas.

Personligen skulle jag skrota alla originalslangar och plugga 9 (om du ens använder original insugsbälg, de tål inte tryck så bra).

5 går till bromsservot? Den skulle jag koppla direkt på 4 via en backventil (som original nog sitter i 3).

19 är vevhusvent? Pluggas på spjällhuset och slangen dras till ett uppsamlingskärl så man har koll på hur mycket olja som evakueras.

15 och 17 är vatten in/ut? Skulle jag plugga, även vintertid. Och skulle jag vilja ha spjällvärme skulle jag koppla ingående via en elventil som jag styr mot insugstemp (MAT) i sprutet och skrota alla originalventiler.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Post Reply