Roobin's BMW E34 525 - Ny uppdate 21 juli
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jävlar va låg den är
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Garaget
BMW M5 3.8 E34 1993 Daytonaviolett
Projekt, 8cm breddad BMW E21 Busbil på gata
Jo den är det!! Snyggt är det också
Parade ihop alla delar som tillhör bakvagnen idag !
Ska dit med M5 krängnings hämmarn också samt bromsar osv så helt klart är det inte! ( Någon som vet av M5 bromsar komplett bak eller fram? Kan duga med 540 prylar också eller om 740-750 passar kanske ?
Fint blir det iaf !
Parade ihop alla delar som tillhör bakvagnen idag !
Ska dit med M5 krängnings hämmarn också samt bromsar osv så helt klart är det inte! ( Någon som vet av M5 bromsar komplett bak eller fram? Kan duga med 540 prylar också eller om 740-750 passar kanske ?
Fint blir det iaf !
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Bilder var lovat! nu ska den bara upp o skruvas fast på bilen... Och ja bakvagnen väger asmycket..
Hur gick det med min fälg renovering då.. Hehe ni ser på bilden att det inte hänt mycket sen förra året då det har vart mycket annat ivägen som vart viktigare
Bilen får stå ute o frysa då bakvagnen ockuperar garaget..
Hur gick det med min fälg renovering då.. Hehe ni ser på bilden att det inte hänt mycket sen förra året då det har vart mycket annat ivägen som vart viktigare
Bilen får stå ute o frysa då bakvagnen ockuperar garaget..
Robin Eriksson
Tror inte det är många som förstår hur fin denna e34 är i karossen jämfört med svenska e34or osv.
Alltså den är helt rostfri. Det finns väll lite ytrost på vissa ställen som typ är obehandlade från fabrik, men det finns ingen antydan till gravrost eller något sånt..
Sen åkte även gammla bakvagnen ner idag!
Alltså den är helt rostfri. Det finns väll lite ytrost på vissa ställen som typ är obehandlade från fabrik, men det finns ingen antydan till gravrost eller något sånt..
Sen åkte även gammla bakvagnen ner idag!
Robin Eriksson
Satt o glodde igenom lite bilder från årens alla lopp på mina bilar. Och det har ju skett en del förändringar faktiskt!
Min första bmw e30 318 som senare konverterades till 325 turbo.
Sen min andra bmw e30 325 turbo som jag senare tog ur maskin o la i den vita.
Sen vart det ett tag och man började fundera på något helt nytt och då råkade jag hitta en 318IS som senare också konverterades till 2,7 turbo.
Sen vart det ju plötsligt en stor sväng om och man började med e34 Förstår inte då vad jag tänkte med riktigt men man fastna ju för dom sen som vanligt
Helt vanligt e34 520 från början som är omreggad som 525
sen dök 2,7an ner i den och ja maskin utrymmet var ju inte det snyggaste men so what bilen var i as dåligt skick karossen är rost äten överallt,man var hyper lycklig att den äns ick igenom bes med skarvad kardan osv.
Sen såldes/bytes den bort och jag råka få napp på guldklimpen jag har står på gården nu!
Helt vanlig sniken e34 520 från början som är TOK fräsch i karossen!!!
(Ja den är högre bak nu)
Sen finns det ju lite andra bilar jag haft också men det är nog mest bara sopor och icke bmw,s förutom e28an osv då.
Tycker det är jäkligt roligt o se på bilderna och se vilka förändringar det sker
Min första bmw e30 318 som senare konverterades till 325 turbo.
Sen min andra bmw e30 325 turbo som jag senare tog ur maskin o la i den vita.
Sen vart det ett tag och man började fundera på något helt nytt och då råkade jag hitta en 318IS som senare också konverterades till 2,7 turbo.
Sen vart det ju plötsligt en stor sväng om och man började med e34 Förstår inte då vad jag tänkte med riktigt men man fastna ju för dom sen som vanligt
Helt vanligt e34 520 från början som är omreggad som 525
sen dök 2,7an ner i den och ja maskin utrymmet var ju inte det snyggaste men so what bilen var i as dåligt skick karossen är rost äten överallt,man var hyper lycklig att den äns ick igenom bes med skarvad kardan osv.
Sen såldes/bytes den bort och jag råka få napp på guldklimpen jag har står på gården nu!
Helt vanlig sniken e34 520 från början som är TOK fräsch i karossen!!!
(Ja den är högre bak nu)
Sen finns det ju lite andra bilar jag haft också men det är nog mest bara sopor och icke bmw,s förutom e28an osv då.
Tycker det är jäkligt roligt o se på bilderna och se vilka förändringar det sker
Robin Eriksson